kajsaliten skrev 2008-10-07 16:54:30 följande:
vet ni vad? hon var helt tyst min lilla tjej! hela föräldraträffen var hon så söt o lugn,låg o tittade sig omkring , gnydde lite för at thon var hungrig o så somnade hon om!!! jag känner mej så lättad...o stolt också: att hon inte stortjöt när jag höll i henne i 2 timmars tid betyder jättemycket för mej o min självkä
nsla.nu är det snart kväll, min mamma är här i kväll för min sambo ska repa med sitt band. han har denna kväll som "sin", o då är min mamma här hos mej o sitter "barnvakt" åt sin egen dotter, alltså åt mej:) - lite pinsamt, men det ä rså det måste vara just nu...
Åh, vad härligt att det gick bra på föräldrarträffen

! Jag kände så mycket igen mig när du skrev om rädlsan att hon skulle skrika hela tiden. Noah (sonen) fick kolik när han var ca 2 veckor och det höll i sig till han var 3,5 månader. Jag gick ingenstans för han skrek nästan hela dagarna helt hysteriskt. Så lilla jag nybliven förstagångsmamma med förlossningsdepression satt hemma i huset och längtade tills sambon skulle komma hem varje dag. När han väl kom så sa han bara till mig att skärpa mig för så farligt kunde det väl inte vara. Eh...jo.
Noah var 6 månader när jag vågade åka buss & ta mig iväg någonstans och nu går det ju jättebra & koliken är sedan länge över. Men åh vilken ångest det var när man skulle göra nåt på den tiden.