Ligan skrev 2008-10-06 13:30:05 följande:
hej tjejer! Jag har skrivit förut lite i den här tråden om att ja också drabbats av en förlossningsdepression. Jag har fått anti depp medecin, men tyvärr ingen bra att prata med. BVC där jag bor verkar inte riktigt fungera, och de har ingen BVC psykolog nu, typiskt! Min kille har varit hemma med mig, men nu är han tillbaka på jobbet. D känns ovant att vara själv m min son som nu är 4 mån...jag känner igen mig mycket i vad många av er skriver! D är verkligen en dag i taget...
ja...en dag i taget är vad som gäller. tyvärr har jag ett bakslag idag, vaknade o dottern som brukar sova till 9 vaknade samtidigt. kl 6 alltså...sambon gick till jobbet kl 9, min mamma kom kl 10, o den där enda futtiga timmen räckte för att få mej helt ur balans! lilltjejen har varit gnällig idag, det började redan när hon vaknade o den timmen då jag var ensam gav mej hemsk ångest. jag fattar inte vad som är fel på mej! hur kan det vara så läskigt o omöjligt att vara ensam i en enda timme med sitt barn??? dagen har fortsatt i samma spår...känner mej så ensam trots att mamma varit här. ensam o "fast": är livet slut nu? har ju ett barn som kräver allt av mej...
så skönt för dej hugoboss att din sambo nu är hemma hos dej! o att du kunde natta sonen utan att må alltför dåligt är ju jättebra! jag känner mej så skör...det räcker med minsta lilla dåliga sak som händer så raserar allt. men jag måste kämpa...