• Frida och Pricken

Förlossningsdepression

Idag har jag bloggat om hur det kan bli när bebislyckan uteblir, när det inte blir som man tänkt sig... Jag drabbades nämligen av en förlossningsdepression. Jag delar gärna med mig av mina erfarnheter i hopp om att kunna hjälpa andra!

fridaochpricken.blogspot.com/

Finns även i känsliga rummet för er som vill skriva anonyma inlägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 16:13
    Nu har det fyllts på med inlägg i min blogg, så för att ni ska hitta inlägget om ovanstående så har ni länken till just det inlägget här:
    fridaochpricken.blogspot.com/2008/09/nr-bebislyckan-uteblir.html

• Svar på tråden Förlossningsdepression
  • Hugo Boss

Nej jag skämtar inte Ledsen

Fick ingen ny tid till någon, utan hon skulle ringa om hon hann nästa vecka..

SÅÅÅÅÅ förbannad!!
    tur att sonen sover och hittills vart rätt lugn..

Det är inte alltid lätt..
  • tjolahopp81
    Svar på #311

Hugo Boss skrev 2008-10-10 09:30:27 följande:
    Nej jag skämtar inte Fick ingen ny tid till någon, utan hon skulle ringa om hon hann nästa vecka..SÅÅÅÅÅ förbannad!!tur att sonen sover och hittills vart rätt lugn..
    Hur har det gått idag, Hugo Boss?
  • Hugo Boss
    tjolahopp81 skrev 2008-10-10 17:14:41 följande:
    ur har det gått idag, Hugo Boss?
    Det har gått sådär..har försökt så gott jag kunnat att ta hand om sonen..när jag fått ångest mitt i allt så har jag lämpat över honom till sambon..
    men nu känner jag mig ensam, tom och känslokall även fast sonen precis somnat i min famn..och sambon sitter brevid mig i soffan..
  • MammaLillfis

Hugo Boss skrev 2008-10-10 17:40:48 följande:

Det har gått sådär..har försökt så gott jag kunnat att ta hand om sonen..när jag fått ångest mitt i allt så har jag lämpat över honom till sambon..men nu känner jag mig ensam, tom och känslokall även fast sonen precis somnat i min famn..och sambon sitter brevid mig i soffan..
    Du är inte ensam även om vi inte finns bredvid dig & du är inte heller känslokall. Stor kram
  • Hugo Boss

Tack för kramen MammasLillfis!

Sen sonen kom för snart exakt fem månader sen så har jag aldrig vågat mig in i duschen om jag har varit ensam hemma med honom (har alltid duschat när sambon varit hemma). Men idag, när sambon är och hjälper ett par kompisar att flytta, fick jag sonen att somna utan krux och jag kunde gå in och duscha..visserligen stressduschade jag (han sover ju fortfarande!) men jag fick duschat!! Jag är sååå stolt över mig själv..
    ville bara säga det Glad

• kajsaliten

Hugo Boss skrev 2008-10-11 12:57:20 följande:

Tack för kramen MammasLillfis!Sen sonen kom för snart exakt fem månader sen så har jag aldrig vågat mig in i duschen om jag har varit ensam hemma med honom (har alltid duschat när sambon varit hemma). Men idag, när sambon är och hjälper ett par kompisar att flytta, fick jag sonen att somna utan krux och jag kunde gå in och duscha..visserligen stressduschade jag (han sover ju fortfarande!) men jag fick duschat!! Jag är sååå stolt över mig själv..ville bara säga det
    åh vad duktig du är!!! jag vet känslan; att få min flicka att somna alldeles själv, att jag klarar det, ger mej jättesjälvförtroende!!! jag lyckades själv för 10 min sedan - va bra vi är!!!
    har en bra dag igen...dottern är 6 v nu, har börjat le o bli mer en "människa" än förut. o det känns mycket bättre! att hon kan kommunicera med mer än bara skrik är så skönt...
  • Bobbenn
    Tack för kramen MammasLillfis!Sen sonen kom för snart exakt fem månader sen så har jag aldrig vågat mig in i duschen om jag har varit ensam hemma med honom (har alltid duschat när sambon varit hemma). Men idag, när sambon är och hjälper ett par kompisar att flytta, fick jag sonen att somna utan krux och jag kunde gå in och duscha..visserligen stressduschade jag (han sover ju fortfarande!) men jag fick duschat!! Jag är sååå stolt över mig själv..ville bara säga det
    Vad duktig du är Glad för din skull Nu kan det bara bli bättre framigenom ju

Min dotter har kommit ur sion envisa utvecklingsfas. Hon är glad och harmonisk och kan sysselsätta sig själv långa stunder, såå skönt och imorgon kommer mannen hem!
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • MammaLillfis

Visst är det en fantastisk känsla när man vågar & lyckas första gången !!
  • Bobbenn
    kajsaliten skrev 2008-10-11 20:55:42 följande:
    va duktiga vi är allihop!!!
    Amen
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
Svar på tråden Förlossningsdepression