ke chara skrev 2008-09-09 17:05:24 följande:
dazazz: jag kör mkt på baby-ull eller bomull, efter att ha kollat så garnet är maskintvättbart. akryl... hmmmm, tror vårt busfrö har haft tröjor et c i akryl hela tiden & har aldrig hört att det skulle vara ngt fel med det. kan det vara så mkt värre än tex fleece?
[/citat]
nej, det är det kanske inte... jag har ju faktiskt hört att det ska vara BRA, jag har bara inte riktigt trott på det :D
v i r r a skrev 2008-09-09 18:56:45 följande:
Oooh vilken fiin dress! Den ser inte sådär "klumpig" ut som jag tycker att många andra babydräkter ser ut att vara. Den där koftan får bli mitt nästa projekt. Jag har en massa petroleumfärgat Alpaca-garn kvar sedan den tröja till mig själv jag stickar nu! o, vad rolig tråd :) den här stickar jag:
www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php.
.. är nästan färdig nu, har halva ena framstycket kvar ungefär...jag har förresten funderat lite på vilka material man ska använda till små bebisar? har för mig att jag har hört att akryl är bra? spontant känns det heeeelt fel att ha akryl till små babykroppar, men ligger det något i det?
ja, visst är den SÖT! jag tänkte leta upp ett mönster på en mössa i samma garn, får lite över efter koftan...