• v i r r a

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Hallå!

Undrar bara om det finns någon fler här som stickar bebisprylar? Jag har fått för mig att börja sticka bebisgrejer (måste vara det sociala arvet som slog till med rak höger (vänster?) när jag blev gravid!). Jag har inte stickat i vuxen ålder men nu är det som att jag inte kan låta bli. Lite stört och mycket trevligt Hittills har jag stickat färdigt en naturvit "åkpåse" med luva

Någon fler som just börjat? Är sugen på att börja? Eller är riktigt ruttis på att sticka? Tips och mönster skulle jag gärna ta del av!

• Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p
  • v i r r a

Jätte! Jag undrar om det där inte är en kofta som jag sett i en blogg för ett tag sedan och som jag sen letade och letade och letade mönster till utan att hitta något! Ska se om det kan stämma...

En mössa är jag ute efter att göra också. Helst vill jag göra en "hätta" eller hjälmmössa av något slag... Något med öron/kind-lappar iaf.

dazazz skrev 2008-09-09 21:02:08 följande:
    ke chara skrev 2008-09-09 17:05:24 följande:
    ja, visst är den SÖT! jag tänkte leta upp ett mönster på en mössa i samma garn, får lite över efter koftan...
  • v i r r a

Stickade du i slöjden? Jag stickade en halv vante i slöjden i 6an... sedan dess inget förrän nu! Jag bara bestämde mig för att begripa mig på ett mönster som såg lätt ut och sen stickade jag på! Det blev en del svordomar och omgångar av att repa upp stickningen men nu ligger en åkpåse i bebi-lådan... inte jättesnygg kanse men det gick

Om du vill kan du få tips om ett enkelt mönster här! Typ på en filt med bara rätstickning eller så Eller så gör du som min kompis som travade in i en garnaffär och bad om hjälp! Testa!

Glowing Love skrev 2008-09-09 21:08:25 följande:

Åh vad jag blir avundsjuk... vill oxå sticka o virka till min bebis... men jag kan inte.
  • Glowing Love

Ja jag funderar på att leta upp en affär som har såna saker eller ringa sambons mormor som är väldigt duktig på såna saker, jag vill så gärna o det är ju sån skön avslappnande sysselsättning. Jo det är klart att man gjorde det i slöjden men det är ju minst hundra år sedan *skratt* men det kan ju vara trevligt tidsfördriv även efter att bebisen kommit. Jag ska kolla med garnaffären.

• m00min

Jag är sugen på att försöka sticka. Det är länge sedan jag gjort det dock. Men stötte på ett ljuvligt mönster i mina gamla handarbetstidningar Skall nog gå och plocka fram mönstret nu. Blev inspireread juh

• dazazz
    v i r r a skrev 2008-09-09 21:06:40 följande:
    Det gick fint att söka upp bloggen! Är det denna du stickar månne? jennies.blogg.se/2007/april/kofta-till-lillas...
    japp :) den är sååå söt. och trevlig att sticka. funderar på att sticka en till i andra färger, tänkte mig gult/orange, i en storlek mindre. om inte jag hittar något annat jag bara MÅSTE sticka förstås :)

virra, vad är det för åkpåse som du har stickat?
  • Mamma till två mirakel

Jag stickar inte själv men däremot gör min mamma det till vår bebis... tröjor med knäppning,mössor och tossor ur gulligt tycker jag

(¯`°?.¸ ღ♥ Med Bebis i magen v.24 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tieo

Här stickas och virkas det. Syr en del också men då symaskinen fick för sig att gå sönder så händer inte mycket på den fronten.

Stickar sällan efter mönster men det händer lite då och då när man ser något fint

• Garderobshylla

Jag stickar ganska mycket bebiskläder, mim mamma har dessutom passat på att köpa hur mycker garner som helst när en garnbutik lades ner så jag får massor med garn gratis...

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p