• v i r r a

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Hallå!

Undrar bara om det finns någon fler här som stickar bebisprylar? Jag har fått för mig att börja sticka bebisgrejer (måste vara det sociala arvet som slog till med rak höger (vänster?) när jag blev gravid!). Jag har inte stickat i vuxen ålder men nu är det som att jag inte kan låta bli. Lite stört och mycket trevligt Hittills har jag stickat färdigt en naturvit "åkpåse" med luva

Någon fler som just börjat? Är sugen på att börja? Eller är riktigt ruttis på att sticka? Tips och mönster skulle jag gärna ta del av!

• Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p
  • LadyLee

FruAhlander - efter tipset om Järbos hemsida hittade jag det här mönstret på overall som jag funderar på att ge mig på. Man kan säkert anpassa mönstringen så den påminner ännu mer om Lundmyr.

• FruFA79

Ok, jag skall kika på det mönstret.
    Tack för tipset !

LadyLee skrev 2008-09-16 14:47:36 följande:
    FruAhlander - efter tipset om Järbos hemsida hittade jag det här mönstret på overall som jag funderar på att ge mig på. Man kan säkert anpassa mönstringen så den påminner ännu mer om Lundmyr.
  • eilien

lady lee: ja det är den overallen jag menar, tycker den är så himla fin! Blev beviljad HP igår så nu har ja ännu mer tid att sticka =) Bara en månad kvar på jobbet =)

• LadyLee

Nu har jag gett mig på att försöka sticka de där tubsockorna som tipsades om. Gud vad knöligt det är med strumpstickor, tycker de är ivägen hela tiden och det tar en evighet att komma runt. Men det kanske är en övergående fas Jag rustar mig med massa tålamod...

• eilien

Ja jag tyckte det var lite knöligt i början och innan jag fattade hur jag skulle förskjuta resåren men nu har jag kommit en bit och det går fint ser fint ut också så det blir nog bra. DEt är ju kul för att det går ganska fort att sticka sockor, inte så många maskor per varv =) Längtar redan hem!

• katten korven

Lady Lee; det kommer gå lättare allt eftersom du har mer att hålla i och ju vanare du blir. Jag håller tummarna!

• LadyLee

H*vete *ursäkta* Hur många strumpstickor brukar du fördela maskorna över? Jag kanske har fel teknik, har provat att ha dem över 3 och sedan en lös som jag stickar över till hela tiden, även med 4 stickor och den 5 lös. Kanske ska man fördela dem på alla 5 och sedan inte ha någon "lös" sticka? Tips från den erfarne?

• Emelianfian

Fick för mig nu andra graviditeten att jag skulle börja sticka.. så har kommit halvvägs men en liten kofta. Trodde aldrig att det skulle bli så bra eftersom jag inte stickat sen jag gick i högstadiet. Får väl se om det blir något mera efter när koftan är klar. skulle vilja göra en mössa oxå men det kanske är för svårt när man aldrig har gjort det.

♥ Nellie - dec 2oo7 ♥ syskon på väg - jan 2oo9 ♥
  • katten korven

du ska fördela på 4 och sticka upp på den femte, då får du en ny tom som du stickar upp på osv...
    men det är lite knöligt första varven om man är ovan.

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p