• v i r r a

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Hallå!

Undrar bara om det finns någon fler här som stickar bebisprylar? Jag har fått för mig att börja sticka bebisgrejer (måste vara det sociala arvet som slog till med rak höger (vänster?) när jag blev gravid!). Jag har inte stickat i vuxen ålder men nu är det som att jag inte kan låta bli. Lite stört och mycket trevligt Hittills har jag stickat färdigt en naturvit "åkpåse" med luva

Någon fler som just börjat? Är sugen på att börja? Eller är riktigt ruttis på att sticka? Tips och mönster skulle jag gärna ta del av!

• Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p
  • katten korven

Lurpan: tack för tipset på mönstret, järbos hemsida har jag inte helkoll på. :)

• v i r r a

Å jösses sån fart det var här inne då! Jätteroligt!

Själv har jag kört fast på en ärm till en tröja till mig själv... den var visserligen inte svårstickad och jag har gjort den helt enl mönstret men den ser fördjävlig ut! Alltså bara väldigt ful design *grr* Sitter i valet och kvalet om jag ska repa upp alltihop och sticka om den helt men fasiken så irriterande. Jag gissar att det är sånt här som rutinerade stickare inte råkar ut för, jag gissar att man "ser" sånt här i mönstret och inte när allt är färdigstickat

• Flickanx2

Jag började också sticka när jag väntade min lille. En kofta till mig (som för övrigt är JÄTTE förstor) och en liten kofta (likadan, fast inte lika stor;) till den lille. Plus en mössa till. Det var bara det att jag fick noja på att sticka. Jag stickade tills jag blev helt svettig (lite starkt uttryckt). Fick i allafall sluta med denna lite trevliga last, för att lugna ner mig.

Har fått bebisen nu och har för tillfället ingen tid i världen att sitta ned och fortsätta med stickandet. Till min bestörtning, då jag i min fantasi hade trott att jag skulle hinna ta upp detta intresse efter att bebben vart född.

Hoppas den tiden kommer...

• Lurpa
    v i r r a skrev 2008-09-15 14:58:17 följande:
    Å jösses sån fart det var här inne då! Jätteroligt! Själv har jag kört fast på en ärm till en tröja till mig själv... den var visserligen inte svårstickad och jag har gjort den helt enl mönstret men den ser fördjävlig ut! Alltså bara väldigt ful design *grr* Sitter i valet och kvalet om jag ska repa upp alltihop och sticka om den helt men fasiken så irriterande. Jag gissar att det är sånt här som rutinerade stickare inte råkar ut för, jag gissar att man "ser" sånt här i mönstret och inte när allt är färdigstickat
    haha.. nja tror man aldrig lär sig.
    jag stickade en bebis tröja en gång i melerat garn och då jag stickat klart å sytt ihop alla delas så tycker jag den ser ut som om man låtit bebisen äta kritor å sen spytt ner sig ;P

länk till eländet:
    www.sysidan.se/albums/viewpic.htm&set=lp
  • Fröken Sophia

Åhhh jag önskar att jag kunde sticka faktiskt, då har jag helt klart stickat små tröjor och mössor till bebisen.

Får väl ta hjälp av mamma för att komma igång

• TantaLoran

sälv har jag stickat en superfin bebis filt men flanell på ena sidan och kantband. sen har jag sytt sängkläder filtar mm.

• YourSoFine86

Nu har jag gett mig i kast med att sticka de tubsockorna som ni rekomenderade. Hittills har det faktiskt gått jättebra och jag kan varmt rekomendera dem till er som inte är så inne i stickandet än!

• eilien

Tänkte också börja med tubsockorna i kväll när filten är klar =) Sen ligger besrivningen på den superfina "lundmyr" overallen o väntar, vet inte om jag vågar ge mig på den dock, någon som har gjort den?

• LadyLee

eilien - är det mönstret som finns på Järbos hemsida eller något annat mönster på overall? Är själv sugen på att börja på en, men vet inte om jag kommer lyckas slutföra den

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p