• v i r r a

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Hallå!

Undrar bara om det finns någon fler här som stickar bebisprylar? Jag har fått för mig att börja sticka bebisgrejer (måste vara det sociala arvet som slog till med rak höger (vänster?) när jag blev gravid!). Jag har inte stickat i vuxen ålder men nu är det som att jag inte kan låta bli. Lite stört och mycket trevligt Hittills har jag stickat färdigt en naturvit "åkpåse" med luva

Någon fler som just börjat? Är sugen på att börja? Eller är riktigt ruttis på att sticka? Tips och mönster skulle jag gärna ta del av!

• Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p
  • klo

Tack för tipsen! Hittade en bild på kaststygn, så nu vet jag.

Tänker att det kanske kan vara fint att virka ihop mössan, fast med "sömmen" utåt, och kanske tillochmed i en annan färg? Då blir den ju inte knölig på insidan, plus att man får en liten avstickande detalj.

Ska se om det kan bli fint, kanske.

• pucken

sticka är jag inte så haj på, men jag virkar gärna. när jag väntade sonen virkade jag lite bebiskläder. finns bilder i min blogg. till den här bebisen som förhoppning kommer i maj, så tänker jag göra nåt åkpåse och lite tröjor tror jag. eller filtar, jag älskar filtar!

crochetra.blogspot.com

• LadyLee

Klo, det skulle ju faktiskt kunna bli fint...du får återkomma med information om resultatet

• dazazz
    pucken skrev 2008-09-19 12:39:17 följande:
    sticka är jag inte så haj på, men jag virkar gärna. när jag väntade sonen virkade jag lite bebiskläder. finns bilder i min blogg. till den här bebisen som förhoppning kommer i maj, så tänker jag göra nåt åkpåse och lite tröjor tror jag. eller filtar, jag älskar filtar!crochetra.blogspot.com
    gud, vilka fina små djur du gör :) är lite sugen på att virka små djur eller liknande till en mobil... har du några tips på sidor med beskrivningar? de ska ju vara rätt så små eftersom det ska vara flera i en mobil...
  • Helen 82

Jag har lämnat över det till den blivande mormor´n =)

• LadyLee

Ah Pucken jag instämmer helt med dazazz, helt underbara saker du virkat. Nu blir jag sugen på att göra lite sådana saker istället. Virkade massor som mindre men det var bara dukar och sånt och jag gillar inte ens virkade dukar. Mamma sålde dem till pensionärerna på jobbet

• Morgana

Jag älska att sticka bebiskläder... just nu sitter det en randig mössa på strumpstickorna
    Finns lite bilder i mitt galleri, för den som är nyfiken.

Frivilligt enastående Mamma till två Grabbar- okt 03 och mars 07 och BF 19/12- 08
  • framsteg

Kikar in till tråden då och då, kan själv inte sticka eller virka men mamma kan ...och svärmor! Så jag tittar in och ser om jag hittar nåt spännande jag kan skicka vidare.

Tills dess så tänkte jag att ni kanske blir glada för en länk med ny inspiration (vet inte om den kanke varit med innan, såg länken till järbo tidigare).

stickamera.se/gratismonster.php

Sticka lugnt!

• v i r r a

Sänger som flera andra här: Ruskigt fint virkat Pucken!

Jag är snaaart klar med min polotröja till mig själv *pust* Har en halv ärm kvar och sedan ska allt sys samman. Det blev nog ett lite väl stort projekt för mig som nybörjare att sticka en hel tröja till mig själv... särskilt då jag inte har ett ordentligt mönster Jag har utgått från ett drops-mönster som inte alls är en polo och så har jag stickat själva kragen efter en tröja jag har hemma + modifierat en del annat också... Den ser ut att bli helt OK men fasiken så lång tid det har tagit! Man måste ju tänka så mycket om man kör på frihand lite

Nu är frågan vad jag ska ge mig på för nytt projekt. En liten bebismössa och ett par vantar tror jag det får bli...

Over and out.

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p