• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Karisma

Ville bara skriva att...

Shit vad ni är duktiga på makeup, blir imponerad då jag ser era bilder på makeup i galleriet.

Ska sen försöka lära mig sminka m blått, vet att det är svårt att få snyggt. Men börjar m brunt.

/K

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-21 16:40:27 följande:
    Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.Tack för svaret. /K
    Japp, jag använder oftast mörka skuggor som eyeliner..
  • trolltyg

Karisma: MAC finnes ej att beställa från någon svensk sida eller på någon annan affär än Åhléns och NK I Göteborg och Stockholm. Tyvärr för jag gillar deras grejjer.

• Karisma

CowParfymeri har erbjudit sig att hjälpa mig välja ut rätt ton på mineralfoundation från Laura Mercier.

Jag skulle bara ta ett litet färg prov på ett papper på en foudation som jag har idag (gnugga in i pappret stort som en 1 krona tejpa över). Sen skulle de jämföra och ringa mig för att diskutera vad de tycker jag borde beställa för nyans. Finns det ngn borste till vettigt pris att köpa till den (i sverige), Laura Merciers kostar väl 400:- bara borsten?

Vågar jag? måste ju sminka mig nu och se om den färg som jag har nu verkligen passar mig. Vet ju inte ens om den är 100% rätt, även om jag tycker den är ok, kanske andra som ser mig tycker den är mörk/ljus.

trolltyg: Kan man beställa från Åhlens och NK och de skickar varorna till mig? Hittade inget på Åhlens hemsida.

/Kristina

• Fluffguf

Karisma: Jag tycker att du ska beställa borste till mineralsmink från everyday minerals, deras flattop kabuki och loghandled kabuki är riktigt bra och prisvärda (runt 10 dollar styck)!

• LMK

Nu ligger dagens mejk i galleriet; turkost & grönt! Det är mer sting i färgerna irl. Det är sååå svårt att fota nu när det inte finns dagsljus på morgonen!

• Fluffguf
    LMK skrev 2008-10-21 19:17:47 följande:
    Nu ligger dagens mejk i galleriet; turkost & grönt! Det är mer sting i färgerna irl. Det är sååå svårt att fota nu när det inte finns dagsljus på morgonen!
    Riktigt snyggt! Jag beundrar verkligen dina foton, mina ser aldrig rätt ut i färgerna...
  • Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-10-21 19:17:47 följande:
    Jättefint!
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-21 16:40:27 följande:
    Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.Tack för svaret. /K
    Var inte rädd att beställa från USA. Billigt är det, och de flesta här har beställt från sidor som pureluxe, strawberrynet och thebodyneeds. Inga fuffenssidor alltså

Bruna skuggor jag gillar, i kombination med goldglow är tex. choco d´or, lounge, glam choc från MUS.

Problemet med att skicka färgen du har idag till Cow, är ju att du kanske inte har den rätta. Ibland tror man det, tills man får hjälp att hitta rätt färg.. Men det är ju bättre än att bara chansa förstås. De tyckte inte det var bra om du bifogade ett kort på ditt ansikte, osminkat i dagsljus också?

Alltså; vill du ha bästa borsten och till bästa priset, så ska du beställa Everyday minerals longhandled kabuki (eller flat top kabuki om du vill ha mer täckande finish). De kostar runt 70 kronor och är helt outstanding!!!!! Du kan inte få en lika bra borste i sverige, om du inte betalar minst 400 spänn..
  • Knott

Karisma: Goldglow är en väldigt bra skugga, den är ursnygg och passar till mycket! Sjysst av Cow att hjälpa dig med nyansen, men då skulle jag, om jag var du, se till att få hjälp med den du har idag så att du vet att du verkligen har rätt nyans också...

LMK: läckert!!

Jag har efter förfrågan från läsare försökt göra ett inlägg som förklarar termer som globlinje etc, samt hur man "hittar den" på sig själv. Ni får hemskt gärna läsa och säga om ni tycker att det är lätt att förstå, det är så svårt att förutse alla tolkningar. Hojta till om det är ngt jag missat eller om något är oklart/konstigt.

Jag har också testat en massa nya lippies, bilder finns på bloggen. Fast det kanske bara är jag som är läpptjej här? Jag älskar nude-stift men har svårt för gloss, men nu har jag testat två gloss från Maybelline som jag tycker är helt OK!

makeupoholic.blogspot.com/

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!