• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Liiza skrev 2008-10-20 15:29:32 följande:
    Jag är "på jakt" Vart köper jag Diorshow mascara&Nars Orgasm rougeVad ungefär kostar de?Någon som vet?-----
    NARS köper du på hqhair.com och på kissandmakeupny.com

kostar väl typ 250... är inte så dyr.

DiorShow kan du köpa på de flesta välsorterade sminkaffärer. Annars hittar du på strawberrynet.com eller massor av andra som säljer Dior. Kostar nog 280 kr i butik. jag tycker att Materpiece är bättre. (inte masterpiece max)
  • Liiza
    Fridapida skrev 2008-10-20 15:36:07 följande:
    NARS köper du på hqhair.com och på kissandmakeupny.comkostar väl typ 250... är inte så dyr.DiorShow kan du köpa på de flesta välsorterade sminkaffärer. Annars hittar du på strawberrynet.com eller massor av andra som säljer Dior. Kostar nog 280 kr i butik. jag tycker att Materpiece är bättre. (inte masterpiece max)
    Tackar, tackar
  • Charlita

Karisma, borsten får man till Ja testa . Sen när du lägger den ska du akta så du inte tar för mkt. Ta jätte lite puder o gör i små cirkelrörelser så blir det bäst resultat . Ja det finns på kicks. kramis

• LMK

Liiza skrev 2008-10-20 15:29:32 följande:

Jag är "på jakt" Vart köper jag Diorshow mascara&Nars Orgasm rougeVad ungefär kostar de?Någon som vet?-----
    Diorshow hittar du på bla Åhléns el. Kicks. 250:-
    På Strawberrynet kostar den 216:-...

Nars finns inte i Sverige men har för mig att du hittar det på HQ Hair. Pris vat jag inte, men runt 20 pund kanske?
  • Linny
    Charlita skrev 2008-10-20 15:10:09 följande:
    Linny: Åh vad roligt! Vet ni vad det blir för kön på barnet? Grattis grattis!
    En pojke tack!
    Karisma skrev 2008-10-20 15:12:57 följande:
    Jag skriver och skriver i min anteckningsbok. Annars försvinner ju alla era svar till mig. Hoppas jag kan få karln åka in till centrum så jag kan gå på MUS, annars får det bli kicks eller h&m.Linny: Ser att du väntar en till pojke. Så såg båda mina magar ut m grabbarna. Yngsta är 2mån, kanske därför jag känner att nu vill jag börja inrikta lite tid på mig och inte bara bajsblöjor. Ska in på din sida och se vad de olika ögonskuggorna heter som du använt. Ska köpa ngn av dem på fredag./K
    Jappdet stämmer Kul att kunna hjälpa!
    Grattis till din yngsta förresten!
    Karisma skrev 2008-10-20 15:15:32 följande:
    Linny: Jag förstår ditt frågetecken. Såg att Charlita använde ngt i torrform och sen att det var en foundation.Jag har alltid använt dem som man pumpar ur flaska. Blir det mer naturlig look m mineral foundation?/K
    Jag tycker det blir bättre, om man använder BRA mineralsmink. Med den flytande så blev jag alltid blank i pannan och runt näsan. Jag fick mer orenheter i hyn och det höll inte hela dagen.
    LMK skrev 2008-10-20 15:16:44 följande:
    Fluffguf: JÄTTE grattis på födelsedagen! Linny: Medicinboll Du är jättefin!! Men förstår att det kan bli lite tröttsamt med all focus på magen... Charlita: Håller med Linny- NARS Laguna är bronzern med stor B!!
    Ja men visst är det rätt likt? Ah, det är inte så tröttsamt ännu faktiskt. Får bara snälla kommentarer (eller åtminstone så är de menade att vara snälla men kan låta konstiga).
    Charlita skrev 2008-10-20 15:18:09 följande:
    Karisma: Jag tycker att det blir jätte bra med den True Match Minerals från Loreal. Huden blir liksom jätte jämn och fin. Ser så len ut. Den bästa "foundation"-pudret jag testat faktist. I början var jag lite skeptisk, den verkade inte så bra. Men den är verkligen super! Lilla trickset är bara att man får vara lite försiktig när man öppnar den så det inte flyger en massa puder överallt. Tycker även att den håller lääänge Borsten är super!
    Oj, tycker du? Just borsten tycker jag är hemskt (har känt på den). Vad har du testat för andra mineraler då? Har du testat äkta också (dvs utan tillsatser)?
    Liiza skrev 2008-10-20 15:31:20 följande:
    Linny, fiin mage. Medicinboll Själv känner jag mig som en Zeppelinare, och ser ut som att jag har svalt en stoor vattenmelon Men så har jag bf på torsdag, spännande!
    Åh häftigt!! Lycka till!!!
  • Shoppingtokig
    Fluffguf skrev 2008-10-20 14:48:56 följande:
    Jag håller på att sminka mig nu, jag fyller år så vi ska ut och äta ikväll Det blir lite sot-aktigt i plommonlila, bild kommer nog på bloggen imorgon hoppas jag!
    GRATTIS!!!
  • Phantera
    Fluffguf skrev 2008-10-20 14:48:56 följande:
    Jag håller på att sminka mig nu, jag fyller år så vi ska ut och äta ikväll Det blir lite sot-aktigt i plommonlila, bild kommer nog på bloggen imorgon hoppas jag!
    GRATTIS!

Sminkningen låter fin, ser fram emot bild!
  • Karisma

Linny: Var finns edn mineral foundation som du använder att köpa. ca pris?

/K

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!