• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna

Tack allihopa!

Kul att ni tycker jag passar i grönt. Själv har jag stora problem med grönt. Hade tänkt ha en grön vecka med ögonskuggor men jag gav upp idag.

Idag går sminkningen i milda guldtoner. Finns på bloggen. Testade även ett gamalt läppstift jag hittat, lite rosa cerist. Inte van att ha sådant. Får se om man har det hela dagen. Ska strax åka och jobba.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Fridapida

Fluffguf
    Jo, jag bodde i GBG innan jag flyttade till Örebro. Jag flyttade hit för att plugga. Så Jensens har jag nog missat, men det finns här i Örebro också.
    Fint halsband o mejk.

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-10-21 15:18:11 följande:
    FluffgufJo, jag bodde i GBG innan jag flyttade till Örebro. Jag flyttade hit för att plugga. Så Jensens har jag nog missat, men det finns här i Örebro också. Fint halsband o mejk.
    Tack! Vad är det du pluggar?
  • Karisma

Nga frågor från mig.

¤ Vad betyder PL? hittar inte vad det är för märke. Och var hittar jag att köpa det? Gärna svenskt företag.
    ¤ Finns MAC att köpa i Umeå eller på nätet från ett svenskt företag?
    ¤ Jag har tänkt köpa tvåa ögonskuggor och försöka matcha dem, vad skulle du köpa? (ej ljus blått/grönt, gärna att ngn av dem är en mörk färg)

Det var det jag kom på nu. Är bjuden på 3st kalas inom 4v så jag tänkt köpa lite makeup och prova fixa till mig.

/Kristina

• Prinsessan Leia

va o shoppa lite förut, blev en ny "mirakel" mascara, kräm för att ögonskuggan ska sitta bra samt blågrå ögonskugga det va tydligen heta färger :-/ får nog testa lite hemma först innan jag vågar mig ut i det

• LMK

Karisma skrev 2008-10-21 16:00:04 följande:

Nga frågor från mig. ¤ Vad betyder PL? hittar inte vad det är för märke. Och var hittar jag att köpa det? Gärna svenskt företag.¤ Finns MAC att köpa i Umeå eller på nätet från ett svenskt företag?¤ Jag har tänkt köpa tvåa ögonskuggor och försöka matcha dem, vad skulle du köpa? (ej ljus blått/grönt, gärna att ngn av dem är en mörk färg)Det var det jag kom på nu. Är bjuden på 3st kalas inom 4v så jag tänkt köpa lite makeup och prova fixa till mig. /Kristina
    PL betyder PureLux dvs. www.pureluxecosmetics.com finns inte i sverige utan i USA.
    MAC vet jag inte om det finns i UMEÅ el på svenska nätsidor. Någon annan kanske vet...?
    Om jag skulle köpa 2 skuggor som matchar & inte ville ha färg skulle jag satsa på bruna nyanser. En mörkare & en ljusare. Gärna med brons el. guld skimmer. Den mörka skuggan kan du även använda som eyeliner om den fuktas. Jätte smidigt!
  • Karisma

Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?

hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.

Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.

Tack för svaret.

/K

• LMK

Karisma skrev 2008-10-21 16:40:27 följande:

Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.Tack för svaret. /K
    Japp, de flesta ögonskuggor/pigment kan blötas lite lätt & användas som eyeliner. Är oftast det jag kör med. Ett tips är att köpa en snedskuren pensel sk. angelbrush, (tex: www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/convertablebrushangle) de är lättare att "trycka" in eyelinern längs med franslinjen. Ja, MAC finns på Åhléns oftast men vet inte om det finns uppe i Norr hos er.
    Jag gillar MUS & har deras Brownie. En chokladbrun skugga med lite guldgliter i. Blir ursnygg som eyeliner! Till den kan du kombinera nästan vilken som helst; ljust rosa, guld, beige etc. MUS dust Goldglow är grymt snygg tex.
    IsaDora har en skuggpalett i matta bruna/beiga nyanser, 5 st har jag för mig. Den har fått bra kritik på många bloggar. Pris runt 180:- & finns på Kicks & Åhléns bla. Hoppas detta hjälper dig lite iallafall.
  • Karisma

perfekt, tack så mkt

Har sett att även Linny använder just Goldglow, kan man kombinera den m brownie eller är det ngn av goldglow/brownie tillsammans m de andra färgerna du skrev?

Ska kolla efter den skuggpaletten e jul, vet att svärfar kmr ge presentkort på kicks.

Ska köpa den där penseln. Vad bör man använda till den andra ögonskuggan? Just nu har jag en som är fyrkantig, men kanske finns det ngn bättre.

Tror jag skiter i cake eylinern denna gång och köper ytterligare en ögonskugga och kanske hitta ngn bra kajalpenna istället.

/Kristina

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!