• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • katarina118

ja hoppas att cow hör av sig under veckan så ja kan få lte prover därifrån....

• Linny
    katarina118 skrev 2008-10-27 10:43:01 följande:
    linnyok ja ha frågat iallafall..ja ha även skickat mail till cow om att få prover men inte fått något svar...få se va de bli för något...
    Hoppas du inte tar illa upp Hör med Cow först bara. Kan de inte så ska jag se om jag kan skaka fram några små behållare eller nåt. Är bara lite bekväm av mig. Säljer aldrig nåt på tradera för jag tycker det är så jobbigt att hålla på och gå till "posten" och köpa frimärken och sånt Men vill inte Cow så!
  • Karisma

Linny: ja det kan ju vara så som du säger med den bruna. Får prova köpa en brun från MUS istället. Ska prova sminka m en av mina lila åxå för att se om de är bättre. Samt köpa eyeprimer och den där krämskuggan. Ja meddela gärna sen om den var bra, primern från lumene.

Skulle hemskt gärna fota penslarna och lägga in, men usb portarna på datorn är trasiga så jag kan inte lägga in ngt på datorn. Märket är nött bort så jag kan inte se vad det är.

På en av dina makeup bilder har du målat m en lila färg, för att visa hur du lagt i globlinjen, finns inte en chans att jag med mina penslar kan få en sån stark och skarp linje. Ska kolla runt mer fär att se vem som hade den gröna ögonskuggan, hittade inte den på din sida.

Så om man inte skulle vilja använda foundation, så kan man bara ta eyeprimer, krämskugga och sen sitter ögonmakeupen hela kvällen? Ska utomlands till sommaren och då vill jag helst inte använda foundation, har dock hört talas omgt slags solpuder, vad det nu är.

nu ska jag ge sonen lite lunch.

Kram K.

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-27 10:54:02 följande:
    Linny: ja det kan ju vara så som du säger med den bruna. Får prova köpa en brun från MUS istället. Ska prova sminka m en av mina lila åxå för att se om de är bättre. Samt köpa eyeprimer och den där krämskuggan. Ja meddela gärna sen om den var bra, primern från lumene. Skulle hemskt gärna fota penslarna och lägga in, men usb portarna på datorn är trasiga så jag kan inte lägga in ngt på datorn. Märket är nött bort så jag kan inte se vad det är. På en av dina makeup bilder har du målat m en lila färg, för att visa hur du lagt i globlinjen, finns inte en chans att jag med mina penslar kan få en sån stark och skarp linje. Ska kolla runt mer fär att se vem som hade den gröna ögonskuggan, hittade inte den på din sida.Så om man inte skulle vilja använda foundation, så kan man bara ta eyeprimer, krämskugga och sen sitter ögonmakeupen hela kvällen? Ska utomlands till sommaren och då vill jag helst inte använda foundation, har dock hört talas omgt slags solpuder, vad det nu är.nu ska jag ge sonen lite lunch.Kram K.
    Jag kan länka till lite bilder på olika penslar som är bra att ha... Kommer om en stund..

Ja, du behöver inte ha foundation alls. Jag lägger alltid min ögonmakeup först. När jag är klar med den så lägger jag resten. Men på sommaren har jag helt skitit i det också. Det påverkar inte ögonmakeupen något, så den håller ju lika bra ändå

Solpuder el. bronzer är fint på sommaren. Jag använder "Sun" från MUS men har även köpt "Laguna" från Nars. Jag kombinerar dessa med rouget "Orgasm" från Nars..
  • katarina118

nyss fått svar från cow å de ha inga prover men de hoppas att de är något de kommer ha i framtiden...

nåja...ja ska till en annan stad på onsdag så få kolla lite då efterbra puder...

• Özlem

Hej
    Jag beställde lite prover från visages hemsida.Ögonskuggor från youngblood.De kostar 14 kr st men gud vad lite det var i.
    Man får mer när man beställer från andra ställen för den summan känns det som.

• truelove 4 ever

På youngblood vart hittar man dom proverna någonstans? jag letar men hittar inte

• Özlem

truelove 4 ever skrev 2008-10-27 11:54:37 följande:

På youngblood vart hittar man dom proverna någonstans? jag letar men hittar inte
    www.visageonline.se/ där skaffade jag mina
  • truelove 4 ever

Jo fast allt kostar ju typ 100 kr och uppåt där. Jag hittar inga prover

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!