• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-05 10:26:44 följande:
    TrolltygHar lagt skuggan lite högre än vanligt. syns kanske inte så bra på bilden eftersom jag valt lite mer naturliga färger idag. Ska testa fler gånger.LMKTack, ska lägga lite mörkt i yttre vrån imorgon. Brukar variera med det ibland men det var ett tag sedan. Kikar in här ikväll och hoppas du har bild på sminkningen. Låter snyggt.Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Igår gjorde jag även ansiktsbehandling. Så skönt så och huden är som en babyrumpa. Fast jag skulle noppa mina bryn också....men orkade inte så idag kan man se lite småstrån...grr. Nu åker jag och jobbar. Ha en bra dag allihopa.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint fast svårt att se när det är så ljusa färger. Men det är ju så det är
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-05 10:26:44 följande:
    TrolltygHar lagt skuggan lite högre än vanligt. syns kanske inte så bra på bilden eftersom jag valt lite mer naturliga färger idag. Ska testa fler gånger.LMKTack, ska lägga lite mörkt i yttre vrån imorgon. Brukar variera med det ibland men det var ett tag sedan. Kikar in här ikväll och hoppas du har bild på sminkningen. Låter snyggt.Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Igår gjorde jag även ansiktsbehandling. Så skönt så och huden är som en babyrumpa. Fast jag skulle noppa mina bryn också....men orkade inte så idag kan man se lite småstrån...grr. Nu åker jag och jobbar. Ha en bra dag allihopa.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jättefint, visst var det ljust men det syntes ändå och jag tycker absolut du ska lägga skuggan högre mot ögonbrynet precis så som du gjort idag.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Charlita skrev 2008-11-05 10:08:32 följande:
    Linny ja.. eller jag vet inte hur jag ska försklara riktigt men typ "fettet" under mina ögonbryn typ hänger nästan över ögonlocken :(
    Kanske denna tjejs sminkningar skulle kunna passa dig?

http://www.youtube.com/profile_videos?user=fafinettex3
  • trolltyg

Nya bilder i galleriet pa dagens makeup, jag har aubergin idag igen för jag gillar verkligen den sedan testade jag Granit för första gången båda från FACE.

Idag ska jag till frissan och jag funderar på att klippa mig heltkort, just nu är det kort på ena sidan och långt på den andra. Jag lade upp en bild på hela facet idag så ni kan jämföra med hur frissan blev när jag kommit hem, om jag nu vågar mig på en helkort frisyr.

• LMK

trolltyg skrev 2008-11-05 11:24:34 följande:

Nya bilder i galleriet pa dagens makeup, jag har aubergin idag igen för jag gillar verkligen den sedan testade jag Granit för första gången båda från FACE.Idag ska jag till frissan och jag funderar på att klippa mig heltkort, just nu är det kort på ena sidan och långt på den andra. Jag lade upp en bild på hela facet idag så ni kan jämföra med hur frissan blev när jag kommit hem, om jag nu vågar mig på en helkort frisyr.
    Snyggt! Jag älskar Granit!!

Kort hår tror jag absolut du skulle passa bra i. Du är ju ganska så nära Jag älskar Rihannas korta frisyr, tex i videon till Take a Bow. Men det klart, det är väl flera timmars styling & massa produkter som gör det! Men snyggt är det!
  • Linny

Trolltyg: Fint! Färgerna är fina ihop också. Kanske testa att markera ögat mer, med eyeliner? Tror du skulle passa i helkort

• trolltyg

LMK och LINNY: Ja jag har haft kort förut och trivdes jättebra men det är 10 år sedan nu, shit vad tiden går fort.

Jag ska testa med mer eyeliner nästa gång, tack Linny

• Linny

Alltså HAHAHAHAHA Ni ska se hur jag ser ut!! Försöker mig på en "riktig" sotning. Har ju inte riktigt vågat innan då jag, med så mycket ögonlock, lätt ser ut som en tvättbjörn då skuggan syns så mycket hela tiden.. Har bara kommit halvvägs men HJÄLP vad jag ser ut..

jaja, jag ska ge det ett försök. Det kanske blir bättre när det är klart. Har även försökt dra upp skuggan mer men vi får väl se..

• Fridapida

Men Linny! Du måste lägga ut en bild så vi får se! Lägg ut på hela ansiktet så man får ett helhetintryck.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!