• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • paola

ok då fattar jag

men varför under foundation för?

• Fluffguf
    paola skrev 2008-11-05 20:30:53 följande:
    oj..jaha hmmm men i mitt huvud så skulle jag ändå satt den efter foundation... syns det ens att man har concealer om man har det UNDER?
    Det ska väl inte synas att man har concealer
    Jag har hört både att man ska ha det före och efter foundation, så det är väl upp till var och en, själv tycker jag att det är lättare att få det jämnt om jag har foundation ovanpå. Sedan använder jag också mineralfoundation nu, men jag har alltid gjort så.
  • paola

concealern ljusnar väl upp under ögat?för att man inte ska vara så mörk under ögonen el?
    har bara antagit att concealern försvinner om jag kletar på foundation efteråt...men jag har uppenbart fel..hehe

Fluffguf skrev 2008-11-05 20:32:52 följande:
    Det ska väl inte synas att man har concealer Jag har hört både att man ska ha det före och efter foundation, så det är väl upp till var och en, själv tycker jag att det är lättare att få det jämnt om jag har foundation ovanpå. Sedan använder jag också mineralfoundation nu, men jag har alltid gjort så.
  • Pokergirl

paola: om du arbetat in en concealer försvinner den inte i och med att du tar på en foundation. Däremot jämnas färger ut så att du inte har ljusa områden där du använt concealern.

• trolltyg

När det gäller concealer så kan det bero lite på olika concealrs, vissa av dem är ljusreflekterande och ska därför helst läggas efter foundation. Det är också en fråga om tycke och smak, vad man föredrar men det finns inga regler.

Själv lägger jag min flytande concealer från Clinique sist just för att den är ljusrefflekterande, min mineralconcealer däremot lägger jag först för på mig ser det helknas ut om jag lägger den ovanpå foundation.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg

Måste förtydliga att jag inte avänder båda typerna av concealr samtidigt utan varierar efter behov.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • paola

jag har köpt en flytande koncealer som jag sa tidigare...
    har alltid haft stift concealers förut
    så jag undrar hur jag ska göra med den..men jag provar ha den under

• paola

hehe...jag är okunning inom smink..inte dum..jag förstod

trolltyg skrev 2008-11-05 20:50:38 följande:
    Måste förtydliga att jag inte avänder båda typerna av concealr samtidigt utan varierar efter behov.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!