• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-05 13:48:10 följande:
    Men Linny! Du måste lägga ut en bild så vi får se! Lägg ut på hela ansiktet så man får ett helhetintryck.
    Ja jag håller på Det blev faktiskt bättre än jag trodde när det var klart. Men det krävs helt klart träning. Halvvägs igenom ville jag bara tvätta bort allt. Såg ju helt sjuk ut men men, träning ger färdighet och det blev inte så illa som jag först trodde.. Bild kommer strax..
  • Fridapida
    Linny skrev 2008-11-05 13:55:10 följande:
    Ja jag håller på Det blev faktiskt bättre än jag trodde när det var klart. Men det krävs helt klart träning. Halvvägs igenom ville jag bara tvätta bort allt. Såg ju helt sjuk ut men men, träning ger färdighet och det blev inte så illa som jag först trodde.. Bild kommer strax..
    Jag tror du är lite väl självkritisk... Men jag vet faktiskt vad du menar. Varje gång jag sotar ögonen så tänker jag att det blev misslyckat. Men så suddar man ut det sista, lägger på eyeliner, kajal och mascara så inser man att det blev rätt okej ändå.
  • Phantera

Linny > Det var ju jättesnyggt!! Man ser verkligen hur stora vackra ögon du har när det blir så mörkt och inramat. Jättefint!

• Linny

Hihi, vad gulliga ni är I verkligheten känns det ju liiiite mycket att gå och hämta på dagis i...

• LMK

Linny- Nu tycker jag att du överdriver!! Fram för en mer glamorösare vardag!

• Linny
    LMK skrev 2008-11-05 14:36:00 följande:
    Linny- Nu tycker jag att du överdriver!! Fram för en mer glamorösare vardag!
    Hmm Men du vet ju också att det alltid ser ljusare och mindre ut på kort..
    Så i verkligheten..
  • LMK

Det är verkligen kul vad smink kan göra- glamoröst eller ej.

Hade en tjej från kopiator-företaget på jobbet nyss. Hon hade en super snygg mejk med svart eyeliner & stark turkos skugga i yttre ögonvrån & globlinjen matchat med en turkos topp. Såå fräscht & glatt!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!