• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Tack alla!
    Har dock svårt att variera mig i hur jag lägger skuggorna. Blir typ likadant fast olika färger bara. Några idéer?

Karisma skrev 2008-11-05 21:18:23 följande:
    Jättesnyggt med vinrött, jag har helt gjort slut på min, måste köpa ny. Älskar den färgen, gissa vilken färg som kommer återkomma i sovrummet nu när vi ska renovera det. Har du provat klarrött någongång, undrar om det kan vara snyggt eller om man bara ser trött ut eller ngt./K
    Jag har inte provat klarrött, DET är verkligen vågat! Men det kan oxå bli riktigt läckert om det görs rätt & på rätt person. Kolla in dessa länkar:
    purity.webblogg.se/2008/november/killer-crush-vegas.html
    sminkan.blogg.se/2008/february/rodsvart-sotning.html
  • LMK

Charlita skrev 2008-11-06 09:19:55 följande:

hjälp! jag tro att jag e allergrisk mot smink eller nått jag har börjat få eksem liknande torr hud på ögonlocken, vid sidan av ögonen, hakan och runt munnen och kinderna Syns inte så jätte mkt men det känns och jag smörjer in mig o de känns lite bättre. Jobbigt nu får jag ju torra fläckar i ansiktet sminket kommer inte sitta så bra. Hoppas det går över snart jag hatar när jag får utslag eller finnar. låter skit töntigt men det kan sabba min dag. Vill typ inte visa mig ute. nej ush va ytlig jag låter men så e de...
    Nej fy, det låter inte bra alls!
    Vad använder du för smink? Köpt nytt nyligen? Bytt hudkräm? Ibland kan det ta ett tag innan man reagerar på produkterna.
  • Knott
    Phantera skrev 2008-11-05 21:55:52 följande:
    Förresten! Vart har Knott tagit vägen? Tänkte på det redan igår eller i förrgår...Nej...måste sova! Natti!
    Hej hopp, här är jag Min bärbara kraschade i förra veckan så nu är jag hänvisad till vår slöa gamla dator som inte tillåter så många parallella aktiviteter
  • Linny
    Charlita skrev 2008-11-06 09:19:55 följande:
    hjälp! jag tro att jag e allergrisk mot smink eller nått jag har börjat få eksem liknande torr hud på ögonlocken, vid sidan av ögonen, hakan och runt munnen och kinderna Syns inte så jätte mkt men det känns och jag smörjer in mig o de känns lite bättre. Jobbigt nu får jag ju torra fläckar i ansiktet sminket kommer inte sitta så bra. Hoppas det går över snart jag hatar när jag får utslag eller finnar. låter skit töntigt men det kan sabba min dag. Vill typ inte visa mig ute. nej ush va ytlig jag låter men så e de...
    Trist! Har du börjat med någon ny produkt? För du har väl använt smink länge..
    Tänkte om du hade nytt puder, foundation, fuktkräm eller nåt?
    LMK skrev 2008-11-06 09:28:33 följande:
    Tack alla! Har dock svårt att variera mig i hur jag lägger skuggorna. Blir typ likadant fast olika färger bara. Några idéer? Jag har inte provat klarrött, DET är verkligen vågat! Men det kan oxå bli riktigt läckert om det görs rätt & på rätt person. Kolla in dessa länkar:purity.webblogg.se/2008/november/killer-crush...#trackbacksminkan.blogg.se/2008/february/rodsvart-sotni...
    Missade skriva igår! Dina sminkningar är jättefina. Skulle vilja se dig med lite mörkare färger Kan du inte ta en bild längre ifrån? Kanske en på hela ansiktet? Ofta är det ju så att sminkningen ser ljusare ut i närbild men när man väl tar på lite avstånd så kommer den mer till sin rätt. Så dina sminkningar kanske egentligen inte är så ljusa
  • LMK

Linny skrev 2008-11-06 09:42:30 följande:

Missade skriva igår! Dina sminkningar är jättefina. Skulle vilja se dig med lite mörkare färger Kan du inte ta en bild längre ifrån? Kanske en på hela ansiktet? Ofta är det ju så att sminkningen ser ljusare ut i närbild men när man väl tar på lite avstånd så kommer den mer till sin rätt. Så dina sminkningar kanske egentligen inte är så ljusa
    Tack!! Mörkare färger blir det! Skall ju ut & äta middag med mannen min imorgon så det passar bra.
    Skall försöka fota hela ansiktet, men det är SÅ svårt! Blir lätt ett "fish-fejs" Trots att jag är lång, så räcker armarna inte till Använder du stativ när du fotar?
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-06 10:01:48 följande:
    Linny skrev 2008-11-06 09:42:30 följande: Tack!! Mörkare färger blir det! Skall ju ut & äta middag med mannen min imorgon så det passar bra. Skall försöka fota hela ansiktet, men det är SÅ svårt! Blir lätt ett "fish-fejs" Trots att jag är lång, så räcker armarna inte till Använder du stativ när du fotar?
    Fish-fejs Nä jag zoomar bara ut en del och håller kameran en bit bort. Jag får också konstig näsa på bilderna. Man får ju det när man tar så nära..
  • trolltyg

Jag läste precis på Purity´s blogg om MAC-pigmenten att Thebodyneeds.com inte alltid säljer äkta pigment Förvånad skittrist isåfall. Enl purity så säljer de både äkta och oäkta och att det kan vara svårt att avgöra. SÅ besviken jag blir, men det finns en lista på bloggen om vilka ÅF hon anser är trygga att köpa ifrån.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • LMK

Linny skrev 2008-11-06 10:07:41 följande:

Fish-fejs Nä jag zoomar bara ut en del och håller kameran en bit bort. Jag får också konstig näsa på bilderna. Man får ju det när man tar så nära..
    Du har väl en systemkamera? Är det inte svårt att fota sig själv med den? Jag menar, den är ju så stor? Jag har en systemkamera hemma oxå men kör enbart med lilla Canon Ixus Kanske skall avancera upp lite & lära mig den stora... Bilderna blir ju så mycket bättre med de stora kamrorna.
  • Knott

LMK: jättefina ögonmakeuper de senaste. Roligt att se en helbild också, så att man vet hur du ser ut. Fin hårfärg

I tisdags var jag på L'Oréals huvudkontor och hämtade ut min vinst. Jag har inte köpt så mkt Maybelline förut (egentligen bara läppstiften) så det ska bli jätteskoj att testa. Hittills är jag faktiskt positivt överraskad av det mesta jag hunnit prova, bortsett från mousse-concealern som resulterade i alldeles smetiga ögon under dagen.

Tänkte passa på att tipsa om att jag kör lite utlottningar av Maybelline-produkter på bloggen nu de närmsta dagarna, kika in om ni är sugna! Just nu är det foundation och rouge som man kan vinna.

Håller med om att det är skitsvårt att fota sig själv, jag får en enorm näsa, både stor och lång och tycker att jag ser skitkonstig ut!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!