• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Knott
    Fridapida skrev 2008-11-06 13:05:51 följande:
    Nu har min BB kommit. Men den är i Falköping på en mataffär där. Det vill säga 20 mil bort. Ett hett tips till BB: Skicka till den adressen jag är skriven på och som ni skickat de två tidigare paketen till! Jag blir tokig! Som tur är så ska jag dit (mina föräldrar bor där) nästa vecka. Annars hade det blivit lite svettigt.Så ska jag hämta ut två paket till (som kom till rätt adress). Det ena är foundation eller MV som jag köpte på ebay och får betala tull på. 136 kr. Det blev inte så billigt till slut. Trist.Det andra kan vara tre saker. 1. En (jävla) kursbok. Hoppas inte.2. Den andra produkten från ebay som jag i så fall slapp tull på.3. Box of shadows! Den har jag beställt och längtar efter jättemycket! Men den beställde jag i måndags så jag betvivlar att det är den.Återkommer med info.
    Men fanken vad irriterande att de skickat Beautybagen dit! Jag tycker att jag hör så många som är så irriterade på Beautybagen så jag känner mig inte alls sugen på att haka på den...
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-11-06 13:22:49 följande:
    Men fanken vad irriterande att de skickat Beautybagen dit! Jag tycker att jag hör så många som är så irriterade på Beautybagen så jag känner mig inte alls sugen på att haka på den...
    Ja, det är en aning irriterande. Jag har varit irriterad länge nu på BB. Man blir ju det av att sitta o vänta på att den ska komma. Om jag inte misstar mig så skulle BB nr 4 egentligen komma nu i november. Jaja... det värsta är att jag är för nyfiken på vad man får så jag kan inte dra mig ur. Haha!
  • Fridapida

Lycka! Det var min box of shadow som kom. Och ebay-paketet innehåll både foundation o MV så inga mer tullavgifter.

Här är en bild på Box of shadow
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=&ImageSize=ZoomImage

Men jag förstår inte var de får 18 skuggor ifrån... Det är bara 16. Men alla är verkligen jättefina!

• Özlem

Fridapida:Irriterande att BB är felskickat.

Trollsana:Förut använde jag bara ett färg o det var brunt.
    Nu ser jag att man kan ha flera färger fast man har små ögon o andra färger fast man e brunögd.För jag e oxå brunögd.

• truelove 4 ever
    Fridapida skrev 2008-11-06 14:54:33 följande:
    Lycka! Det var min box of shadow som kom. Och ebay-paketet innehåll både foundation o MV så inga mer tullavgifter. Här är en bild på Box of shadowwww.hqhair.com/code/preview_image.asp?Product...Men jag förstår inte var de får 18 skuggor ifrån... Det är bara 16. Men alla är verkligen jättefina!
    Vad kostar den boxen och vart beställer man den? var snygga färger
  • LMK

Fridapida skrev 2008-11-06 14:54:33 följande:

Lycka! Det var min box of shadow som kom. Och ebay-paketet innehåll både foundation o MV så inga mer tullavgifter. Här är en bild på Box of shadowwww.hqhair.com/code/preview_image.asp?Product...Men jag förstår inte var de får 18 skuggor ifrån... Det är bara 16. Men alla är verkligen jättefina!
    *Dreggel* Den ser ut att ha många fina skuggor! Skall bli kul att få se dem på dig framöver!
  • LMK

trollsanna skrev 2008-11-06 11:16:09 följande:

Vad fina sminkningar ni har gjort allihopa. Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Det blev skuggor från FACE idag. Vanity och Aubergin. Försökte mig på lite av de tipsen jag fick i veckan. Tycker faktiskt det blev bra. La lite skugga högre upp och i ögonvrån. Mer förslag får ni gärna komma med. Nu kallar jobbet som vanligt men jag kikar alltid in efter jobbet också. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jätte snyggt! Kul att du själv blev nöjd efter att ha provat tipsen. Om jag får önska färg så skulle jag vilja se dig i något turkost, typ sotning med en turkos touch Det är såå snyggt till bruna ögon!
  • Liiza

Den 1 November kom vår Dexter till världen

härligt att komma hem från BB när det väntade en
    Beautybag och en "bok" (Beauty buyble)

• Linny
    Liiza skrev 2008-11-06 17:05:46 följande:
    Den 1 November kom vår Dexter till världen härligt att komma hem från BB när det väntade en Beautybag och en "bok" (Beauty buyble)
    Miljoner grattis!!!!! Hoppas allt gick bra också!
  • Liiza
    Linny skrev 2008-11-06 17:06:28 följande:
    Miljoner grattis!!!!! Hoppas allt gick bra också!
    Tack, tack!

Det gick jättebra,
    åkte in kl 1:00, han föddes kl 8:22.
    En stor kille 5208g, 55cm lång,
    världens vackraste
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!