• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Karisma skrev 2008-11-05 15:47:18 följande:

Själv känner jag att jag måste inhandla turkost som ögonskugga, jättefin färg. Passar ju både m lite mörkare ögonskugga och ljusare. /K
    Har du några pigment från Pureluxe?( pureluxecosmetics.com/home.php ) isåfall rekommenderar jag dig att beställa därifrån. De har prover från 1 $ /st & de brukar landa i brevlådan efter 1 vecka ungefär. De har jättemånga fina turkosa pigment... ja & massor av andra oxå för den delen! Vet inte HUR många jag har därifrån!
  • Dagg i gräset
    Fluffguf skrev 2008-11-05 15:46:31 följande:
    Jag valde makeup ja! Den första tyckte jag var mer välfylld. Den hade väl inget direkt tema, men det var en del bra hudvård, bla sukis lemongrass scrub som jag har skrivit om i min blogg, och en ansiktscreme från true look som jag gillade mycket.
    Aha okej. Låter som nått jag skulle uppskatta.

Trist att det har blivit sämre. Vet inte om jag ska fortsätta vara med. Kostar ju ändå 299:-
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-05 18:02:39 följande:
    Jättefint! Du är SÅ duktig!!!
    Tack

Maken tyckte det var "sexigt" Men han är i och för sig alltid positiv och tycker jämt att jag är det (vilket tyder på dåligt omdöme; för det är jag INTE i fleecemorgonrock och nyvaken) så jag vet inte jag

Men jag ska absolut testa någon gång när jag går ut (när nu det skulle bli). Inte på åtminstone 10 veckor (då bebisen är beräknad) + minst 6 månader
  • Fluffguf

Nu har jag varit och hämtat min beautybag och håller på att packa upp Jag gillar det hittills, visst, inte lika välfylld som den första men en del bra grejer!

• Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-11-05 18:05:35 följande:
    Tack Maken tyckte det var "sexigt" Men han är i och för sig alltid positiv och tycker jämt att jag är det (vilket tyder på dåligt omdöme; för det är jag INTE i fleecemorgonrock och nyvaken) så jag vet inte jag Men jag ska absolut testa någon gång när jag går ut (när nu det skulle bli). Inte på åtminstone 10 veckor (då bebisen är beräknad) + minst 6 månader
    Åh, så spännande, när var det du hade bf?
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-05 18:52:24 följande:
    Åh, så spännande, när var det du hade bf?
    Den 15 januari Sonen kom dock 9 dagar för tidigt så det är ju inte helt otroligt att jag får runt den 6 januari eller tidigare till och med. Inget jag ska ställa in mig på bara, för om jag går två veckor över bf så kommer jag dö av leda Då blir det ju inte bara 2 veckor utan kommer kännas som att jag har "gått över" nästan fyra veckor..
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-11-05 19:46:38 följande:
    Den 15 januari Sonen kom dock 9 dagar för tidigt så det är ju inte helt otroligt att jag får runt den 6 januari eller tidigare till och med. Inget jag ska ställa in mig på bara, för om jag går två veckor över bf så kommer jag dö av leda Då blir det ju inte bara 2 veckor utan kommer kännas som att jag har "gått över" nästan fyra veckor..
    Åh, då har du exakt 2 månader före mig Får du hp? Jag väntar på att min chef ska fylla i blanketten om att jag inte kan omplaceras sedan ska jag skicka in...
  • Dagg i gräset
    Fluffguf skrev 2008-11-05 18:07:48 följande:
    Nu har jag varit och hämtat min beautybag och håller på att packa upp Jag gillar det hittills, visst, inte lika välfylld som den första men en del bra grejer!
    Va kul att du gillade den
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-05 19:49:35 följande:
    Åh, då har du exakt 2 månader före mig Får du hp? Jag väntar på att min chef ska fylla i blanketten om att jag inte kan omplaceras sedan ska jag skicka in...
    Nej, det har jag inte ansökt om. Räknar med att jobba till 19 december och sedan ha semester. Har dock sagt till min chef att jag gärna jobbar 5-11 januari också, om bebisen inte har kommit, om jag kan jobba hemifrån. Har inget fysiskt påfrestande jobb

Funderar på färger till imorgon...
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!