• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Nu ligger dagens vinröda sminkning i galleriet. Den ser dock mer rostbrun ut... men föreställ er vinrött!
    La även upp 2 till; en i lila med pigment fr. MUC & en i sidenmatt brunt med pigment fr. Fyrinnae.

Nu är det dax för Grey's!

• Linny
    LMK skrev 2008-11-05 20:58:34 följande:
    Nu ligger dagens vinröda sminkning i galleriet. Den ser dock mer rostbrun ut... men föreställ er vinrött! La även upp 2 till; en i lila med pigment fr. MUC & en i sidenmatt brunt med pigment fr. Fyrinnae.Nu är det dax för Grey's!
    Jättefint!
  • Karisma
    LMK skrev 2008-11-05 20:58:34 följande:
    Nu ligger dagens vinröda sminkning i galleriet. Den ser dock mer rostbrun ut... men föreställ er vinrött! La även upp 2 till; en i lila med pigment fr. MUC & en i sidenmatt brunt med pigment fr. Fyrinnae.Nu är det dax för Grey's!
    Jättesnyggt med vinrött, jag har helt gjort slut på min, måste köpa ny. Älskar den färgen, gissa vilken färg som kommer återkomma i sovrummet nu när vi ska renovera det.

Har du provat klarrött någongång, undrar om det kan vara snyggt eller om man bara ser trött ut eller ngt.

/K
  • Phantera
    LMK skrev 2008-11-05 15:17:31 följande:
    Recension av DiorShow mascara! Har nu använt Diorshow i lite mer än 2 veckor & känner att jag vågar ge ett utlåtande. + Ger långa fransar+ Separerar väl+ Lätt att tvätta bort+ Bra borste (fast den är gigantisk!)+ Jag blir inte svart under ögonen efter ett par timmar.+ Mycket innehåll- 12 ml.- Parfymerad- doftar ros!- Torkar för fort- Blir lätt små klumpar- Formulan kräver en hel del jobb vid applicering- Smular lite på mig under dagen- Priset! 250:- (216:- på Jorgubben)Som ni ser är det oavgjort! Detta är ju självklart vad JAG tycker & vi alla vet vid detta lag att mascara är väldigt individuellt. Men om någon skulle fråga mig rakt av om jag rekommenderar Diorshow så skulle svaret bli att den är inte värd sitt dyra pris!
    INtressant! Om den är svår applicerad så är den inget för mig. Tack för din recension!
  • Phantera
    paola skrev 2008-11-05 20:22:14 följande:
    en fråga....använder ni concealern (stavning) innan el efter foundation??jag har alltid trott att det var efter..trodde liksom de var det som var hela poängen...men har idag hört att de inte alls e så...tänkte om folk gör olika el om jag gjort fel alltid
    Jag använder concealer både före och efter.
    Använder i.d.'s mineral smink. Så först lite concealer av samma nyans som foundation, eller någon annan lite mer orange till partiet under ögonen.
    Sen foundation och tjoffs som ska på. Sen har jag lärt mig att man kan ta lite Bisque, eller Summer Bisque där man behöver lite extra "concealling".
  • Phantera

LMK > VIlken härlig hårfärg!!!
    Jag gillade den vinröda. Men mest den lila tror jag. Jättefint!!

• Phantera

Kvällens sminkning.
    Påminner mycket om gårdagens dock. Lite glittrigare och mer markerat runt ögonen...eller nått.

Godnatt från en huvudvärkande Melinda

• Phantera

Förresten! Vart har Knott tagit vägen?
    Tänkte på det redan igår eller i förrgår...

Nej...måste sova! Natti!

• Charlita

hjälp! jag tro att jag e allergrisk mot smink eller nått jag har börjat få eksem liknande torr hud på ögonlocken, vid sidan av ögonen, hakan och runt munnen och kinderna Syns inte så jätte mkt men det känns och jag smörjer in mig o de känns lite bättre.
    Jobbigt nu får jag ju torra fläckar i ansiktet sminket kommer inte sitta så bra.
    Hoppas det går över snart jag hatar när jag får utslag eller finnar. låter skit töntigt men det kan sabba min dag. Vill typ inte visa mig ute. nej ush va ytlig jag låter men så e de...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!