• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trolltyg

Tack tack, är lite rädd för att se tant ut för detär lätt hänt tycker jag med korta frisyrer, så ser det det minsta tant ut så skrik till för då klipper jag det annorlunda.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Dagg i gräset
    LMK skrev 2008-11-05 10:18:46 följande:
    Dagg i Gräset- Trist att du är missnöjd över BB'n. Får inte alla samma innehåll? Hade du valt makeup?
    Ja jag hade valt makeup.
    Googlade lite och hittade en blogg där en tjej hade lagt upp sin beautybag. Såg exakt ut som min, bara olika lukt på en liten bodylotion.
    Hon var tydligen inte nöjd heller. Och hon skrev även att det var bättre förrut.
    Jag har fått 2 st beautybag, men hur många har det vart hittils?
    Nån som vet det?
  • Fluffguf
    Dagg i gräset skrev 2008-11-05 15:33:23 följande:
    Ja jag hade valt makeup. Googlade lite och hittade en blogg där en tjej hade lagt upp sin beautybag. Såg exakt ut som min, bara olika lukt på en liten bodylotion. Hon var tydligen inte nöjd heller. Och hon skrev även att det var bättre förrut. Jag har fått 2 st beautybag, men hur många har det vart hittils? Nån som vet det?
    3 st har det varit totalt.

Min kom idag, jag ska hämta om en stund
  • Karisma

Linny: Gillar verkligen din sotning, tycker du har lyckts väldigt bra, svårt att tro att det är din första, men sen vet jag ju att du är väldigt duktig annars åxå på att lägga makeup. Är dock inte säker på att de där "vingarna" längat ut på ögonlocket behövs då du redan har så stora fina ögon. Men annars så skulle jag väldigt gärna kunna göra en sån sotning.

Trolltyg: Tycker du blev fin i håret, det passar dig, skulle dock själv dragit luggen åt sidan, men det är ju en smaksak. Vet inte om du tar det här positivt eller negativt, men du såg lite äldre ut i den korta frisyren. Min pappas fru har kort hår och hon blir aldrig nöjd med frisörens styling, hon blir alltid mkt finare i håret efter att hon tvättat håret och fixat det själv. På mig är det dock tvärtom, jag får aldrig till det lika snyggt som då min frisör fixar det, ser ständigt ut som ett lockigt troll. Vilket min man är lite störd över, klagar alltid på mitt självfall, han gillar det inte. (inte jag heller för den delen)

/kram K.

• Dagg i gräset
    Fluffguf skrev 2008-11-05 15:34:19 följande:
    3 st har det varit totalt.Min kom idag, jag ska hämta om en stund
    Ah som jag anade. Nu vart jag ju nyfiken på vad det var i den första som var så bra. Temat i den om nån vet?

Kul att du ska hämta din snart Valde du makeup?
  • LMK

trolltyg skrev 2008-11-05 15:27:42 följande:

Nu ligger bilder på min nya frisyr. Jag tror jag är nöjd men jag vill helst styla själv, är lite ovan med lugg rakt fram osv. Känns ovant.Så vad tycks, var inte rädd att vara ärliga, fördelen med kort hår är att det växer ut snabbt Så det går fort att ändra.
    Jätte snyggt!! Den frisyren kan du variera hur du vill & känner för. Snedlugg, rufs, bakåtfönat etc. Förstår att det känns ovant, men jag tycker du skall känna dig nöjd!
  • Linny
    Karisma skrev 2008-11-05 15:40:35 följande:
    Linny: Gillar verkligen din sotning, tycker du har lyckts väldigt bra, svårt att tro att det är din första, men sen vet jag ju att du är väldigt duktig annars åxå på att lägga makeup. Är dock inte säker på att de där "vingarna" längat ut på ögonlocket behövs då du redan har så stora fina ögon. Men annars så skulle jag väldigt gärna kunna göra en sån sotning.Trolltyg: Tycker du blev fin i håret, det passar dig, skulle dock själv dragit luggen åt sidan, men det är ju en smaksak. Vet inte om du tar det här positivt eller negativt, men du såg lite äldre ut i den korta frisyren. Min pappas fru har kort hår och hon blir aldrig nöjd med frisörens styling, hon blir alltid mkt finare i håret efter att hon tvättat håret och fixat det själv. På mig är det dock tvärtom, jag får aldrig till det lika snyggt som då min frisör fixar det, ser ständigt ut som ett lockigt troll. Vilket min man är lite störd över, klagar alltid på mitt självfall, han gillar det inte. (inte jag heller för den delen)/kram K.
    Inte heller säker på att de behövs, men det var en här som önskade att jag skulle prova Så jag är ju lydig och testar
  • Fluffguf
    Dagg i gräset skrev 2008-11-05 15:41:34 följande:
    Ah som jag anade. Nu vart jag ju nyfiken på vad det var i den första som var så bra. Temat i den om nån vet? Kul att du ska hämta din snart Valde du makeup?
    Jag valde makeup ja!
    Den första tyckte jag var mer välfylld. Den hade väl inget direkt tema, men det var en del bra hudvård, bla sukis lemongrass scrub som jag har skrivit om i min blogg, och en ansiktscreme från true look som jag gillade mycket.
  • Karisma

Linny: Klart man ska testa, annars så lär man sig ju aldrig något nytt. Tycker inte det var fult, absolut inte, var bara inget som behövdes för att det skulle bli en snygg sotning. (Säger den som inte kan göra en sotning själv )

Själv känner jag att jag måste inhandla turkost som ögonskugga, jättefin färg. Passar ju både m lite mörkare ögonskugga och ljusare.

/K

• Linny
    Karisma skrev 2008-11-05 15:47:18 följande:
    Linny: Klart man ska testa, annars så lär man sig ju aldrig något nytt. Tycker inte det var fult, absolut inte, var bara inget som behövdes för att det skulle bli en snygg sotning. (Säger den som inte kan göra en sotning själv )Själv känner jag att jag måste inhandla turkost som ögonskugga, jättefin färg. Passar ju både m lite mörkare ögonskugga och ljusare. /K
    Men jag tar absolut inte illa upp, uppskattar alla tips och förslag!
    Är inte heller säker på att det behövs till så mörkt, men det var ändå inte så tokigt som jag påstod till Trolltyg (som jag tror var den som föreslog att jag skulle göra mera vinge). Jag skrev att jag absolut inte kunde dra upp mer för det såg heldumt ut på mig och jag har upplevt det innan.. Men så knasigt blev det kanske inte, men jag tror inte att just sotningen kräver en sådan. Ska dock testa på en annan sminkning

Kan varmt rekommendera skuggan Dream On. En undebar turkos från Pureluxe!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!