• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Özlem

Hej
    Linny:Jätte fin sotning.

Trollsana:Jag har likadana ögon som du.
    Jag har alltid tyckt att de e tråkigt när man ska sminka sig men du visar att man inte behöver en stor ögonlock/glob för att sminka sig snyggt.
    det blir enklare att se på din sminkning o "härma " den än att se på ngn som har större ögon.

Ni alla sminkar er så fint.

• Knott

Linny - sotningen - den hade jag missat, instämmer att den var snygg! Du kan verkligen bära upp att ha färg innanför nedre fransrad! När du känner dig varm i kläderna med sotat tycker jag att du kan göra det ännu mer intensivt genom att välja en lite mörkare skugga på inre halvan av locket, d v s en mörk och en jättemörk, typ. Om du förstår hur jag menar? Nu är det fortfarande ganska stor kontrast mellan den ljusaste och den mörkaste skuggan.

• Linny
    Knott skrev 2008-11-06 11:33:58 följande:
    Linny - sotningen - den hade jag missat, instämmer att den var snygg! Du kan verkligen bära upp att ha färg innanför nedre fransrad! När du känner dig varm i kläderna med sotat tycker jag att du kan göra det ännu mer intensivt genom att välja en lite mörkare skugga på inre halvan av locket, d v s en mörk och en jättemörk, typ. Om du förstår hur jag menar? Nu är det fortfarande ganska stor kontrast mellan den ljusaste och den mörkaste skuggan.
    Ska testa Såg ljusare ut på bild men den var mörkt mörkt grå i verkligheten och jag såg inte så stor skillnad på den och den svarta Men jag håller med om att det på bilden såg ut att vara skillnad!! Vet inte om jag kommer bli varm i kläderna med sotat. Tog sån tid! Inte de vanliga 20 minuterna som en hel sminkning max tar..
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-11-05 15:27:42 följande:
    Nu ligger bilder på min nya frisyr. Jag tror jag är nöjd men jag vill helst styla själv, är lite ovan med lugg rakt fram osv. Känns ovant.Så vad tycks, var inte rädd att vara ärliga, fördelen med kort hår är att det växer ut snabbt Så det går fort att ändra.
    Snygg frisyr!
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-06 09:19:55 följande:
    hjälp! jag tro att jag e allergrisk mot smink eller nått jag har börjat få eksem liknande torr hud på ögonlocken, vid sidan av ögonen, hakan och runt munnen och kinderna Syns inte så jätte mkt men det känns och jag smörjer in mig o de känns lite bättre. Jobbigt nu får jag ju torra fläckar i ansiktet sminket kommer inte sitta så bra. Hoppas det går över snart jag hatar när jag får utslag eller finnar. låter skit töntigt men det kan sabba min dag. Vill typ inte visa mig ute. nej ush va ytlig jag låter men så e de...
    När man går över till mineralsmink så måste man ofta byta fuktkräm.
  • trollsanna
    Linny skrev 2008-11-06 11:19:23 följande:
    Fint! Gillar det bättre nu när du lagt lite mörkt i yttre ögonvrån också, och inte bara upptill Hur kommer det sig att du valde mörkbrun eyeliner men svart på nedre fransraden? Tror det skulle bli lite mer enhetligt med samma färg
    enkelt svar: hittade inte den svarta som jag brukar ha så det fick duga med mörkbrun
  • trollsanna
    Özlem skrev 2008-11-06 11:27:07 följande:
    HejLinny:Jätte fin sotning.Trollsana:Jag har likadana ögon som du.Jag har alltid tyckt att de e tråkigt när man ska sminka sig men du visar att man inte behöver en stor ögonlock/glob för att sminka sig snyggt.det blir enklare att se på din sminkning o "härma " den än att se på ngn som har större ögon.Ni alla sminkar er så fint.
    tack, vad kul att fler har som jag och att jag kan ge lite inspiration
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-06 12:04:57 följande:
    enkelt svar: hittade inte den svarta som jag brukar ha så det fick duga med mörkbrun
    Ok Tänkte att det kanske var någon speciell tanke bakom
  • Karisma

Charlita: Varför denna tävling? Behöver du inte mascaran själv? bara nyfiken.

/K

• Fridapida

Nu har min BB kommit. Men den är i Falköping på en mataffär där. Det vill säga 20 mil bort.
    Ett hett tips till BB: Skicka till den adressen jag är skriven på och som ni skickat de två tidigare paketen till! Jag blir tokig! Som tur är så ska jag dit (mina föräldrar bor där) nästa vecka. Annars hade det blivit lite svettigt.

Så ska jag hämta ut två paket till (som kom till rätt adress). Det ena är foundation eller MV som jag köpte på ebay och får betala tull på. 136 kr. Det blev inte så billigt till slut. Trist.
    Det andra kan vara tre saker.
    1. En (jävla) kursbok. Hoppas inte.
    2. Den andra produkten från ebay som jag i så fall slapp tull på.
    3. Box of shadows! Den har jag beställt och längtar efter jättemycket! Men den beställde jag i måndags så jag betvivlar att det är den.

Återkommer med info.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!