• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida

Men jag tycker att det är helt okej att man har vissa mejker som passar bättre till fest än vardags. Som med kläder och skor.

• Linny

Ska bli kul att se vad maken säger.. Tycker han det är too much eller tycker han det är sexigt.. Tja, vi får väl se om han blir lite sugen på lattjo senare

• LMK

Fridapida skrev 2008-11-05 13:36:41 följande:

Har lagt ut en bild till på halloweenmejken och dagens mejk. www.svalmarkskan.blogg.se
    Jätte snyggt! Är Powdery Nut en beige el. brun skugga? Med el. utan skimmer? Halloween mejken är grym tycker jag!
  • Linny

Just det!

Fridapida: Jättefina sminkningar båda två! Jag gillar dock inte powdery nut alls. Var fin i affären men inte när jag kom hem. Ser skitdum ut på mig.. Så den har aldrig använts mer än den enda gången.. Kanske borde ge bort eller nåt, tar ju bara plats..

• Fridapida
    LMK skrev 2008-11-05 14:53:50 följande:
    Fridapida skrev 2008-11-05 13:36:41 följande:
    Jätte snyggt! Är Powdery Nut en beige el. brun skugga? Med el. utan skimmer? Halloween mejken är grym tycker jag!
    Tack
    Powdery nut är nude med lite lite glitter i. Jag skulle nog säga att det finns en liten rosa ton i också. Jättefin! Alltså, matt nude med lite glitter.
  • Fridapida
    Linny skrev 2008-11-05 14:55:48 följande:
    Just det!Fridapida: Jättefina sminkningar båda två! Jag gillar dock inte powdery nut alls. Var fin i affären men inte när jag kom hem. Ser skitdum ut på mig.. Så den har aldrig använts mer än den enda gången.. Kanske borde ge bort eller nåt, tar ju bara plats..
    Jag gjorde samma sak. Jag tycker att du borde ge den en chans tillsammans med t.ex. den mattbruna du har från MAC. Det blev en snygg enkel dagmejk.
  • LMK

Fridapida skrev 2008-11-05 14:56:25 följande:

Tack Powdery nut är nude med lite lite glitter i. Jag skulle nog säga att det finns en liten rosa ton i också. Jättefin! Alltså, matt nude med lite glitter.
    Tack! Låter som en bra bas skugga
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-05 14:57:37 följande:
    Jag gjorde samma sak. Jag tycker att du borde ge den en chans tillsammans med t.ex. den mattbruna du har från MAC. Det blev en snygg enkel dagmejk.
    okej då Ska väl göra det, men jag har undvikit den hittills.. Men jag vet ju att jag har haft "fel" tidigare (muffin tex.....)
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-11-05 15:00:07 följande:
    Fridapida skrev 2008-11-05 14:56:25 följande:
    Tack! Låter som en bra bas skugga
    Jag tror nog det. Jag får väl se om jag börjar använda den nu.
  • Fridapida
    Linny skrev 2008-11-05 15:01:06 följande:
    okej då Ska väl göra det, men jag har undvikit den hittills.. Men jag vet ju att jag har haft "fel" tidigare (muffin tex.....)
    och Orgasm... haha
    Nej men ibland så är det värt att ge det en andra chans.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!