• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Karisma

Ngn som provat riktigt klarrött tillsammans med ngn annan ljus färg?

Tänkte inför julen.

Nu ska jag amma lillen.

tjingeling

• paola

en fråga....

använder ni concealern (stavning) innan el efter foundation??

jag har alltid trott att det var efter..trodde liksom de var det som var hela poängen...men har idag hört att de inte alls e så...

tänkte om folk gör olika el om jag gjort fel alltid

• Linny
    Karisma skrev 2008-11-05 20:01:01 följande:
    Ngn som provat riktigt klarrött tillsammans med ngn annan ljus färg?Tänkte inför julen. Nu ska jag amma lillen.tjingeling
    Jag använder flytande concealer men mineralfoundation så jag tar alltid concealer innan.. Skulle jag ha mineralconcealer skulle jag nog ta det efter..
  • Pokergirl

Jag kör alltid concealer innan foundation. Använder mineralconcealer från id och mac foundation plus puder.

• paola

köpte maxfactors mastertouch concealer och
    loreals true match foundation idag...
    någon som provat dem?
    hur ska de användas då?

• Linny
    paola skrev 2008-11-05 20:26:42 följande:
    oj då vad är mineralconcealer?
    mineralsmink är i puderform som man försiktigt "buffar" in i huden.Då smälter den in i huden och blir alltså inte som puder (inte om du använder en bra sort alltså). Därför blir det konstigt om jag skulle ta en flytande concealer ovanpå detta då det ju hade gjort det jag lagt på, fuktigt.. Hade jag haft en mineralconcealer däremot, som ju också är en torr variant, så hade det nog inte spelat så stor roll om jag la innan eller efter.. Inte lika stor roll i alla fall..

Hade jag flytande concealer OCH foundation så hade jag lagt concealer först.
  • paola

oj..jaha hmmm men i mitt huvud så skulle jag ändå satt den efter foundation...
    syns det ens att man har concealer om man har det UNDER?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!