• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • MaddeMamman

ska testa någon dag när jag ändå ska vara hemma, så man inte behöver visa upp sig om det inte blir bra, .........ska se vad dottern har för färger

Aliquando et insanire iucundum est.
  • LMK

Nu ligger dagens mejk uppe. Inzoomat + helbild. Det blev väl sådär bilder... är som vanligt mörkare irl.

• Karisma
    LMK skrev 2008-11-06 09:28:33 följande:
    Tack alla! Har dock svårt att variera mig i hur jag lägger skuggorna. Blir typ likadant fast olika färger bara. Några idéer?
    Jag har inte provat klarrött, DET är verkligen vågat! Men det kan oxå bli riktigt läckert om det görs rätt & på rätt person. Kolla in dessa länkar:purity.webblogg.se/2008/november/killer-crush...#trackbacksminkan.blogg.se/2008/february/rodsvart-sotni...
    Tycker det var jäkligt läckert med klarrött (m lite oranget) ska nog prova köpa det, fast inte lägga lika mkt över hela ögonlocket, vet inte om jag är så våghalsig.

Har lagt in en mer nytagen bild (i våras) idag på mig i galleriet, men som vanligt syns ju bara mascaran. Måste öva mer att få till ett bra kort på enbart sminkningen.

Har just kommit på att det absolut viktigaste för mig att få till snyggt är eyelinern, känns som den gör mest förändring. Så det gäller att fortsätta öva.

Nu ska jag försöka läsa igenom i tråden det jag missat.

/K
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-07 22:15:20 följande:
    Nu ligger dagens mejk uppe. Inzoomat + helbild. Det blev väl sådär bilder... är som vanligt mörkare irl.
    Fint! Är bra att se på lite avstånd också ju. Skulle vilja se med mörkare runt hela ögat någon gång också som sagt
  • truelove 4 ever

Jag fynda en helt ny ögonskugga igår från FACE stockholm på tradera,fick betala 38 kr

• Shoppingtokig

Blev sminkad på Make Up Store igår och med mig hem i påsen kom:

- Muffin (microshadow)
    - Deadly (microshadow)
    - Reflex cover
    - Cake eyeliner (svart)
    - Eyelinerpensel
    - Blending brush (tydligen någon ny de använde till sotning)

Detta blev ju aningen dyrare än mina presentkort på 550kr, men det kändes ju inte lika hårt då man drog bort 550kr från summan

• Shoppingtokig

Har lagt in en bild på mig med MUS-sminkningen. Hann inte ta kort förrän jag var på min kompis toalett och då har jag gått i regnväder! Närbilderna blev inte så bra då jag fotade på hennes toalett (inte de bästa ljusförhållandena och dagsljuset var ju borta för länge sedan)...

• Knott

Linny: jag tycker absolut att du kan bära upp lite mer guldorange skuggor, det var jättefint. Jag tyckte mest att de såg ut att gå i brons/koppar, så jag vet inte om bilderna gjorde färgen rättvisa eftersom du skrev orange, men fint såg det ut hur som helst

Shoppingtokig: jättesnygg mejk, vad kul att du blev nöjd och att du fick med dig lite roligheter hem!

LMK: snyggt! om du vill få ett mörkare helhetsintryck tycker jag att du kan våga gå upp högre i globlinjen med den mörkaste så att den syns ännu mer när du har ögat öppet

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!