• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

ÄNTLIGEN FREEEEEDAG!
    TJoho! Det är min heliga dag...bästa dagen på hela veckan.

Undrar hur man ska sminka sig idag då...???

Mannen har jobbat natt så de små ska få åka några timmar till dagis och leka. Så åker jag nog hem och vilar. Den yngsta kom in 5.20.."Ja vill titta på teve".
    "Men TVn har inte börjat än, det finns inget att titta på"
    "jooooooo"
    "Nej, gumman. Det finns inget på TV. Det är inte mamma som bestämmer, det är TVn."
    "Men jooooo"
    "Sch! Du väcker Denise"....
    "åååååå"
    "Komma upp!"
    "Ok"
    Sen sov skitungen till 7!
    Den andra vaknade vid strax före 6...urk!
    Morgonpigga barn borde förbjudas!

Nehepp..påklädningsdags...!
    Ha en toppen dag alla!

• Fridapida

Phantera
    Låter som du har haft en mysig morgon. Jag är själv sjukt morgontrött så jag förstår ditt lidande.

Trolltyg
    jag tror som Fluffguf, du var helt enkelt för het.

Jag har underhållt mig med mitt nya smink på morgonen. Nej, jag har inte kladdat på mig, men jag har fotat och lagt in i bloggen. Jag köpte faktiskt två små skuggor också och de ligger också ute. Tänk om jag vetat att UD ögonskuggor var så bra? Nu blir jag sugen på att prova andra märken också.

www.svalmarkskan.blogg.se

• Knott

Fridapida: jag har trånat efter den där paletten men nu när det pratats så mkt om den här kunde jag inte hålla mig längre, så nu är det på väg en hem till mig också

Dagens mejk ligger ute (www.makeupoholic.blogspot.com), jag testar Maybelline-skuggor idag. Faktiskt förvånansvärt högpigmenterade, jag blev riktigt överraskad!!

• Fluffguf
    Knott skrev 2008-11-07 08:44:37 följande:
    Fridapida: jag har trånat efter den där paletten men nu när det pratats så mkt om den här kunde jag inte hålla mig längre, så nu är det på väg en hem till mig också Dagens mejk ligger ute (www.makeupoholic.blogspot.com), jag testar Maybelline-skuggor idag. Faktiskt förvånansvärt högpigmenterade, jag blev riktigt överraskad!!
    Wow, galet snyggt!
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-11-07 08:44:37 följande:
    Fridapida: jag har trånat efter den där paletten men nu när det pratats så mkt om den här kunde jag inte hålla mig längre, så nu är det på väg en hem till mig också Dagens mejk ligger ute (www.makeupoholic.blogspot.com), jag testar Maybelline-skuggor idag. Faktiskt förvånansvärt högpigmenterade, jag blev riktigt överraskad!!
    Snyggt med turkost! Kul att du är nöjd med maybelline-skuggorna. De är ju inte så blodigt dyra.

Haha, jag tror inte att du kommer at bli besviken. Jag sitter och tittar på den hela tiden.
  • truelove 4 ever

Fridapida: dom skuggorna du köpte på Hqhair har dom ngn hemsida?

• Linny

Idag kör jag nån höstlook.. Fast jag tycker inte jag kan bära upp dessa färger. Jag ser så trött och blek ut.. Ska se hur bilderna blev och kanske lägga upp senare.
    Hade nån gul (lemon) från mac. Den satt dåligt så jag fick bättra på den med 24 carat. Sedan hade jag Obscene (en kopparfärgad skugga från PL) och sist Brun från mac.

• Fridapida

truelove 4 ever skrev 2008-11-07 08:56:29 följande:

Fridapida: dom skuggorna du köpte på Hqhair har dom ngn hemsida?
    Ingen aning. Googla?
  • truelove 4 ever
    Fridapida skrev 2008-11-07 09:42:40 följande:
    truelove 4 ever skrev 2008-11-07 08:56:29 följande: Ingen aning. Googla?
    Så du vet inte från vilken sida du köpte dina?
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-11-07 07:50:48 följande:
    Igår var jag och en kompis ute för att dansa styrdans. Det hade jag inte gjort på flera år (är en mera discotjej) och det har jag fortfarande inte gjort på flera år. BLEV bara uppbjuden två gånger, den första av en gubbe som var skitfull. Fattar inte varför han trodde han skulle kunna dansa när han inte ens kunde gå. Och sedan i garderoben nä'r vi var på väg hem (vart en tidig kväll kan jag säga) men då var det liksom försent. Så ingen dans blev det. Men snygg i facet var jag, tyvärr hann jag inte med några bilder men jag hade en ljus skugga över hela locket, lite Granit från FACE i globlinjen, lösfransar och eyeliner runt hela ögonen och riktigt snygga vinröda läppar till.
    Trist att du inte blev uppbjuden mer, men det var säkert för att du var så snygg att de blev blyga
    Phantera skrev 2008-11-07 08:22:24 följande:
    ÄNTLIGEN FREEEEEDAG!TJoho! Det är min heliga dag...bästa dagen på hela veckan. Undrar hur man ska sminka sig idag då...???Mannen har jobbat natt så de små ska få åka några timmar till dagis och leka. Så åker jag nog hem och vilar. Den yngsta kom in 5.20.."Ja vill titta på teve"."Men TVn har inte börjat än, det finns inget att titta på""jooooooo""Nej, gumman. Det finns inget på TV. Det är inte mamma som bestämmer, det är TVn.""Men jooooo""Sch! Du väcker Denise"...."åååååå""Komma upp!""Ok"Sen sov skitungen till 7! Den andra vaknade vid strax före 6...urk!Morgonpigga barn borde förbjudas!Nehepp..påklädningsdags...!Ha en toppen dag alla!
    Ja morgonpigga barn är sådär. Min son vaknade kl. sex idag. Visserligen ska ju jag upp en kvart efter men ändå..

Fridapida: Kände på UD´s skuggor när jag var i usa men då kändes de inte så jättebra. Tyckte jag hade nästan samma skuggor hemma också Svårt att hitta nya när man har dryga hundratalet tycker jag Men det har väl du med?

Knott: Jättefint!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!