• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Linny skrev 2008-11-07 12:08:39 följande:

Ska bli kul att se. Du har oftast inte eyeliner runt hela ögat, så det skulle ju mörka upp det lite...
    Jo det klart. Men jag ser verkligen inte KLOK ut i eyeliner runt hela ögat. Jag kan knappt markera inre ögonvrån med en mellanfärg. Det går bara inte! Ni skall få se vid tillfälle...
    Har ju dock börjat vänja mig vid mörkt på vattenlinjen. Var lika anti till det oxå förut. Men det är kanske bara att vänja sig. Oftast är man själv mer kritisk än andra. Jag är ju van att se mig på ett visst sätt & andra kanske inte tycker det är fullt lika galet
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-07 13:36:38 följande:
    Linny skrev 2008-11-07 12:08:39 följande: Jo det klart. Men jag ser verkligen inte KLOK ut i eyeliner runt hela ögat. Jag kan knappt markera inre ögonvrån med en mellanfärg. Det går bara inte! Ni skall få se vid tillfälle... Har ju dock börjat vänja mig vid mörkt på vattenlinjen. Var lika anti till det oxå förut. Men det är kanske bara att vänja sig. Oftast är man själv mer kritisk än andra. Jag är ju van att se mig på ett visst sätt & andra kanske inte tycker det är fullt lika galet
    Ja visa Jag har ju hävdat i ett år nu att jag inte kan ha sotat..
  • trollsanna

Fridapida
    Fin sminkning med dom nya skuggorna. det ser riktigt frech ut.

Knott
    Häftig färg. Snyggt! Du fick fram blåfärgen i dina ögon med den där sminkningen.

LMK
    Ska försöka mig på turkost. Ev blir det senare idag el imorgon.

Lekte medskuggor idag så nu har jag testat Shangri-La Från FACE som jag tycker är en lite svårare skugga att få snyggt. Ska ev lägga en ny sminkning innan jag åker och jobbar. För er som vill se så kika in på min blogg.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• Shoppingtokig

Nu ska jag strax till Make Up Store, så segt att det regnar bara och att sambon har bilen

• trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-07 14:13:50 följande:
    FridapidaFin sminkning med dom nya skuggorna. det ser riktigt frech ut.KnottHäftig färg. Snyggt! Du fick fram blåfärgen i dina ögon med den där sminkningen.LMKSka försöka mig på turkost. Ev blir det senare idag el imorgon. Lekte medskuggor idag så nu har jag testat Shangri-La Från FACE som jag tycker är en lite svårare skugga att få snyggt. Ska ev lägga en ny sminkning innan jag åker och jobbar. För er som vill se så kika in på min blogg.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jättefint, du fick fin form på maken.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg

KNOTT: Jättesnyggt, jag är lite feg själv med turkost för jag tycker inte jag passar i det men på andra är det verkligen såååå snyggt.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Linny

Ok, här är dagens sminkning..
    http://www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_album=forum%20makeup

Jag upplever inte att jag kan ha koppar/orange utan att jag ser glåmig och trött ut. Likadant med rosa. Fast jag gillar färgerna.. Å andra sidan ska jag ge det en chans till, för imorse fick jag stressa och göra hela sminkningen med alla moment på 10-15 minuter och dessutom med skuggor som inte var så lätta att arbeta med.. Men jag har tyckt att jag såg trött och sliten ut hela dagen..

• Phantera
    Linny skrev 2008-11-07 16:46:48 följande:
    Ok, här är dagens sminkning..www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...Jag upplever inte att jag kan ha koppar/orange utan att jag ser glåmig och trött ut. Likadant med rosa. Fast jag gillar färgerna.. Å andra sidan ska jag ge det en chans till, för imorse fick jag stressa och göra hela sminkningen med alla moment på 10-15 minuter och dessutom med skuggor som inte var så lätta att arbeta med.. Men jag har tyckt att jag såg trött och sliten ut hela dagen..
    Men jösses vad snyggt!
    Jag efterlyste orange om jag inte minns fel? Eller...kanske bara täntke?
    Du såg inte alls trött ut. Snyggt med färgen under de nedre fransarna också. LÄckert!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!