• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

Så där!

Nu ligger kvällens sminkning uppe. Det blev en sotning. Kände att jag behövde öva.

Ge gärna lite feedbak!
    Nu ska jag göra världens godaste potatisgratäng! Ses!

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-07 10:11:23 följande:
    Ja, det känns ju som man har "alla" färger... men jag måste säga att jag ändå tyckte att det fanns plats för lite mer.
    Visst finns det alltid plats för fler Det är konstigt hur man kan tycka att en ny skugga är nödvändig bara för att den kanske skimrar i en lite annorlunda nyans eller så
  • Fluffguf
    Linny skrev 2008-11-07 16:46:48 följande:
    Ok, här är dagens sminkning.. www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a... Jag upplever inte att jag kan ha koppar/orange utan att jag ser glåmig och trött ut. Likadant med rosa. Fast jag gillar färgerna.. Å andra sidan ska jag ge det en chans till, för imorse fick jag stressa och göra hela sminkningen med alla moment på 10-15 minuter och dessutom med skuggor som inte var så lätta att arbeta med.. Men jag har tyckt att jag såg trött och sliten ut hela dagen..
    Oj vad snyggt! Jag gillade verkligen färgerna, och jag tycker inte att du ser trött ut
  • Phantera

Hur får man "glitter" att fästa?
    Jag har några burkar med glitriga "flagor" som jag fått från thebodyneeds.com när jag beställt samples.
    Men hur får jag dem att fästa? Bara borsta på med en borste funkar inte. Man bara dammar bort dem...typ.
    Vad ska man använda för att få dem att sitta kvar?
    Hade "svart glitter" som jag tänkte ha på ikväll...men det sket sig med bresladd...hehe

• Fluffguf
    Phantera skrev 2008-11-07 19:04:36 följande:
    Hur får man "glitter" att fästa? Jag har några burkar med glitriga "flagor" som jag fått från thebodyneeds.com när jag beställt samples. Men hur får jag dem att fästa? Bara borsta på med en borste funkar inte. Man bara dammar bort dem...typ. Vad ska man använda för att få dem att sitta kvar? Hade "svart glitter" som jag tänkte ha på ikväll...men det sket sig med bresladd...hehe
    Jag skulle satsa på en primer (lumene har en bra eyeprimer) och sedan en cremeögonskugga för att göra ytan lite klistrig.
    Budgetalternativ: ett tunt lager vaselin.
  • Phantera
    Fluffguf skrev 2008-11-07 19:07:13 följande:
    Jag skulle satsa på en primer (lumene har en bra eyeprimer) och sedan en cremeögonskugga för att göra ytan lite klistrig. Budgetalternativ: ett tunt lager vaselin.
    Jo, men jag har en primer under skuggorna. Men sen tänkte jag ha glittret på skuggorna, men det fäste inte. Ska jag blanda primer _i_ glittret då eller?
    Har ingen crèmeögonskugga...
  • MaddeMamman

Tack för tipsen angående mineralsminket
    När det gälller färger på ögonskuggor så tycker jag att jag kört fast i de gamla vanliga.. röd, guld, cerise och lila. Tyker inte jag passar i kalla färger men jag borde kanske pröva igen.. har inte haft blått på ögonen sedan högstadiet vilet är 100 år sedan typ
    jag har kikat in på era länkar o tycker ni ser jättefina ut allihopa.

Aliquando et insanire iucundum est.
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-07 17:48:38 följande:
    Ah! För enkelhetens skull: phantera.blogg.se
    Fint Jag kan ju inte komma med så mycket tips om sotning, då jag själv gjort min första nyss
    Phantera skrev 2008-11-07 19:04:36 följande:
    Hur får man "glitter" att fästa?Jag har några burkar med glitriga "flagor" som jag fått från thebodyneeds.com när jag beställt samples.Men hur får jag dem att fästa? Bara borsta på med en borste funkar inte. Man bara dammar bort dem...typ.Vad ska man använda för att få dem att sitta kvar? Hade "svart glitter" som jag tänkte ha på ikväll...men det sket sig med bresladd...hehe
    Precis; först primer, sedan krämskugga så det blir lite lite "klistrigt". Sedan ska du inte "svepa" på skuggan utan dutta dit den med penseln. Dutta med bestämda små tag..
  • Linny
    MaddeMamman skrev 2008-11-07 20:50:39 följande:
    Tack för tipsen angående mineralsminket När det gälller färger på ögonskuggor så tycker jag att jag kört fast i de gamla vanliga.. röd, guld, cerise och lila. Tyker inte jag passar i kalla färger men jag borde kanske pröva igen.. har inte haft blått på ögonen sedan högstadiet vilet är 100 år sedan typ jag har kikat in på era länkar o tycker ni ser jättefina ut allihopa.
    Kör brunt, grönt (finns ju varma gröna), silver, koppar, grå-blå, svart, turkos osv Prova! För nåt år sedan körde jag typ fyra nyanser av brunt.. och kanske någon grön. That´s it
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!