• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida

truelove 4 ever skrev 2008-11-07 09:52:43 följande:

Så du vet inte från vilken sida du köpte dina?
    Jo, alltså jag köpte min från hqhair. Det är inte deras hemsida utan det är en återförsäljare. Men jag tror nog att urban decay har en hemsida. Jog trodde nog att du sökte den för mer info om produkten.
  • Fridapida
    Linny skrev 2008-11-07 09:56:49 följande:
    Fridapida: Kände på UD´s skuggor när jag var i usa men då kändes de inte så jättebra. Tyckte jag hade nästan samma skuggor hemma också Svårt att hitta nya när man har dryga hundratalet tycker jag Men det har väl du med?
    Ja, det känns ju som man har "alla" färger... men jag måste säga att jag ändå tyckte att det fanns plats för lite mer.
  • truelove 4 ever

Mm såg det,det duma är att man behöver ett visa för att beställa där och dte har jag inte tyvärr. Ngn som kan tänka sig hjälpa mig? om jag såklart sätter in pengarna först

• Linny
    Fridapida skrev 2008-11-07 10:11:23 följande:
    Ja, det känns ju som man har "alla" färger... men jag måste säga att jag ändå tyckte att det fanns plats för lite mer.
    Ja det finns det alltid Jag hittar dock bara enskilda färger jag vill ha, då paletterna oftast innehåller så många färger jag redan har.
  • LMK

Liiza: GRATTIS till pojken!!

Fridapida: Kul att du är nöjd med paletten! Sminkningen var väldigt fräsch! Mera, mera, vill se mera!!

Knott: Snyggt med mörkt turkost! Kul att skuggorna kändes bra.

Linny: Låter snyggt. Du fotade va?

Idag kör jag efter Linnys önskemål på mörkare färger. Svårt egentligen, för det blir lätt åt sotning. Jag använde MUS Dramaqueen on the Loose (fr. Alcazar kollektionen. Mörkt mossgrön/brons/guldig) MAC Copperized (tror jag att det var) samt lite MAC Vanilla. Har fotat både ögat & helbild. Tror dock att det inte kommer synas så bra, då jag har tunga/hängande ögonlock. Skuggorna syns knappt, jag ser nästan arg ut istället...

• Linny
    LMK skrev 2008-11-07 11:39:28 följande:
    Liiza: GRATTIS till pojken!! Fridapida: Kul att du är nöjd med paletten! Sminkningen var väldigt fräsch! Mera, mera, vill se mera!! Knott: Snyggt med mörkt turkost! Kul att skuggorna kändes bra.Linny: Låter snyggt. Du fotade va? Idag kör jag efter Linnys önskemål på mörkare färger. Svårt egentligen, för det blir lätt åt sotning. Jag använde MUS Dramaqueen on the Loose (fr. Alcazar kollektionen. Mörkt mossgrön/brons/guldig) MAC Copperized (tror jag att det var) samt lite MAC Vanilla. Har fotat både ögat & helbild. Tror dock att det inte kommer synas så bra, då jag har tunga/hängande ögonlock. Skuggorna syns knappt, jag ser nästan arg ut istället...
    Ska bli kul att se. Du har oftast inte eyeliner runt hela ögat, så det skulle ju mörka upp det lite...
  • trolltyg

Hahaha tack vad snälla ni är Kyss

Det var inte meningen att skriva BLEV i stora bokstäver, lät som om jag tyckte att alla borde vilja dansa med mig. Hade lilleman i knäet när jag skrev och då är det lätt att texten ser en aning knasig ut

Idag blev det bara lite mascara så det är inte värt att phota. Men någon dag tänkte jag göra sminka mig lite olika på på varsitt öga för att om det märks skillnad när man använder vissa produkter, typ primers eller om man gnuggar in eyeliner mellan fransarna eller ej. Lägger sedan in dem i galleriet och så får ni gissa men det får bli någon annan dag då jag inte är själv med vildbarnen.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Knott

Tack, vad gulliga ni är. Ja, de ligger ju bra i pris. Men nu har jag ju fått i princip alla färger så...

Paletter: visst är det så att man ofta har många skuggor som är väldigt lika, men ändå... jag vet inte... äsch, jag har ingen motivering egentligen, ibland slår bara ha-begäret till!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!