• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Tullemi

Slänger in en fråga (som säkert varit på tapeten flera ggr) och det gäller mineralsminkk, och framförallt puder då. Jag har ganska dassig hy (fast jag sköter den noggrannt) och funderar på om lite mineralpuder kunde hjälpa mig. Jag förväntar mig inga mirakel men en något mindre trist hy kanske . Några tips, åsikter.....?

• Linny
    Tullemi skrev 2008-11-19 19:40:22 följande:
    Slänger in en fråga (som säkert varit på tapeten flera ggr) och det gäller mineralsminkk, och framförallt puder då. Jag har ganska dassig hy (fast jag sköter den noggrannt) och funderar på om lite mineralpuder kunde hjälpa mig. Jag förväntar mig inga mirakel men en något mindre trist hy kanske . Några tips, åsikter.....?
    Det kan bli extrem skillnad faktiskt Hade inte problemhy innan ni och för sig, men senast igår tänkte jag på vilken otrolig skillnad det ändå blivit.

Trots att jag även tidigare var noggrann med rengöring så hade jag konstant såna där svarta pormaskar (och även vita..) vid näsroten, på näsan och på hakan. Nu är de borta. HELT!! Inte en tillstymmelse Jag har kämpat med dem i hur många år som helst och nu är varenda en borta, på mindre än ett halvår
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-19 17:13:05 följande:
    TrollsannaGud vilka snygga fransar du hade på tisdagen! Vad hade du gjort där? Det är så snyggt när de "korsar" varandra men inte klibbar ihop. Me Like!LinnyFint! Och jag måste je dig en eloge för att du har lite färger på dina kläder. På mig är det svart svart svart. Du har blått, brunt, vinrött och allt annat. Det är så fint! De flesta fastnar i svartakläderträsket... inte du. Truelove 4 everVad mycket snyggare det blir med eyeliner! Försök att få den lite längre in i ögonvrån. Dra t.ex. med en tops eller hellre torr pensel ut den. Eyeliner är verkligen en trixig historia men väl värd besväret.PhanteraMen herregud... hur kan man sälja sådant? Säljer hon gamla kaviartuber och deos också? Blä... Jag har provat en produkt ur BB idag. Vad tycks?www.svalmarkskan.blogg.se
    Jättefint med lila på dig!! Härlig färg.
    Ja, jag gillar färger, så jag har ofta färg på topparna.. Har ju ofta kostymbyxor och klackar på jobbet och det blir så trist med svart på överkroppen också så jag bryter gärna av Passar min personlighet, säger kollegorna också, för att jag tydligen är en glad typ
    trollsanna skrev 2008-11-19 19:36:57 följande:
    FridapidaVet inte alls vad jag hade gjort som fick till fransarna så. Brukar inte bli så. Gillade också det. Synd man inte får till dom så varje dag. Snygg lila sminkning. Är själv tokig i lila och rosa just nu.
    Du har jättefina fransar! *avis*
  • Linny
    Tullemi skrev 2008-11-19 20:17:07 följande:
    Linny: Kan du rekomendera ett märke? Jag är totalt okunnig .
    Jag använder Laura Mercier och tycker det är helt otroligt. Det har fått bäst i test jämfört med flera ledande märken (bland annat Id osv). MEN, jag tror det kan vara bra att prova sig fram lite för att se om man ens gillar grejen med mineralsmink.

Du kan tex. prova att skicka efter ett testkit från Everydayminerals.com. De har gratis samplekits där du får välja tre färger foundation, en concealer och en rouge. Du betalar bara frakten på ca fyrtio kronor.. De har också de bästa kabukis (borstar du behöver till mineralsmink) på marknaden för en spottstyver!

Om du sedan gillar mineralsminkgrejen så kan jag verkligen rekommendera dig att prova Laura Mercier. Bor du dessutom där du kan gå och prova ut LM så kan du ju börja med det direkt om du vill..
  • Kayn
    Mie74 skrev 2008-11-18 22:34:42 följande:
    Jag har i.d mineral puder i nyans fairly light men jag har fått en stickande känningar i ansiktet, har läst att Laura Merciers fått bäst i ett test och tänkte prova det men undrar vilken nyans jag ska välja som motsvarar den i i.d´s och undrar också vilken borste som passar till.Mie
    Så gjorde det på mig oxå till en början men hon på salongen sa att det kan göra det i början, det är nån (läkande)process som starta men det skulle försvinna efter ett tag då huden "vant" sig eller vad man kan kalla det. Gjorde det även när jag började med Youngblood men även där gick det över.
    Mamma till Wilhelm 070114
  • Tullemi

Linny: Jag bor i GBG. Då kanske det blir NK i så fall? Och det får väl bli en julklapp till mig själv, har sett att det kostar en del . Men det får det ju vara värt om det blir hyggligt resultat (har storporig hy).

• Phantera

www.bodydelite.se/MINERALSMINK.asp
    Så här står det på deras sida: " helt fritt från vismut oxychloride. Detta ämne ingår i vissa märken av mineralsmink och är kemiskt besläktat med arsenik och kan orsaka klåda och allergiska reaktioner."

• Linny
    Tullemi skrev 2008-11-19 20:41:23 följande:
    Linny: Jag bor i GBG. Då kanske det blir NK i så fall? Och det får väl bli en julklapp till mig själv, har sett att det kostar en del . Men det får det ju vara värt om det blir hyggligt resultat (har storporig hy).
    Prova ut där och skicka sedan efter från www.strawberrynet.com. Stor skillnad i pris. Det är fraktfritt och ifall det skulle hamna hos tullen så ersätter de tullens avgift och postens!!
  • Tullemi
    Linny skrev 2008-11-19 21:50:24 följande:
    Prova ut där och skicka sedan efter från www.strawberrynet.com. Stor skillnad i pris. Det är fraktfritt och ifall det skulle hamna hos tullen så ersätter de tullens avgift och postens!!
    Tack så mycket för all hjälp!!!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!