• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Kianas Mami

Någon som vet mycket om ID:s produkter?
    Jag funderar på o köpa mineral veil, det finns en lite mörkare variant. någon som har provat den?
    jag är så blek och skulle vilja ha en lite mer "solbrun" färg i ansiktet, men som endå inte blir för mycket men endå ser naturlig ut. Är det någon annan av ID:s produkter ni kan rekomendera isf?
    Tacksam för svar!

• trolltyg

Dagens make ligger i galleriet, det blev mörk blått och rosa idag, känns lite som jag har blåöga men jag är nog mest ovan med blått.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • bara lilla jag

åå jag behöver hjälp.. Behöver en täckande foundation som passa till blandhy som inte går in i porerna så mkt.. Jag hittar ingen bra.. alla som jag använt blir bra fläckiga på mig. Då har jag använt superbilliga och jättedyra..

hur är mineralfoundation, tävker den bra? Är det lätt att jobba med?

• trolltyg
    bara lilla jag skrev 2008-11-20 15:15:25 följande:
    åå jag behöver hjälp.. Behöver en täckande foundation som passa till blandhy som inte går in i porerna så mkt.. Jag hittar ingen bra.. alla som jag använt blir bra fläckiga på mig. Då har jag använt superbilliga och jättedyra..hur är mineralfoundation, tävker den bra? Är det lätt att jobba med?
    Personligen tycker jag att mineralfoundation är mycket enklare och snabbare att använda än flytande foundations, resultatet på mig blir dessutom jämnare och snyggare. Täckningsförmågan reglerar man genom att ta på extra lager för mera täckning. Sedan kan olika märken vara olika täckande. Jag använder Youngblood och ibland Everydayminerals och då är Youngblood mera täckande än everydayminerals.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • bara lilla jag

var köper man youngblood? På nätet eller finns det någon affär som säljer dem?

• Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-19 23:26:54 följande:
    Någon som vet mycket om ID:s produkter? Jag funderar på o köpa mineral veil, det finns en lite mörkare variant. någon som har provat den?jag är så blek och skulle vilja ha en lite mer "solbrun" färg i ansiktet, men som endå inte blir för mycket men endå ser naturlig ut. Är det någon annan av ID:s produkter ni kan rekomendera isf? Tacksam för svar!
    Deras tainted MV? Heter den inte så? Jag är iofs motståndare till att försöka ge ansiktet färg genom att ha en mörkare bas... Jag tycker att det blir mkt bättre resultat om man använder en bronzer för att få en mer "solbrun" look. Pudret, dvs MVn har man i hela ansiktet och man vill ju vara så ljus som möjligt på vissa ställen som t.ex. på överläppen och under ögonen.
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-11-20 12:42:26 följande:
    Dagens make ligger i galleriet, det blev mörk blått och rosa idag, känns lite som jag har blåöga men jag är nog mest ovan med blått.
    Fint
  • Kianas Mami
    Fridapida skrev 2008-11-20 16:47:02 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-19 23:26:54 följande:
    Deras tainted MV? Heter den inte så? Jag är iofs motståndare till att försöka ge ansiktet färg genom att ha en mörkare bas... Jag tycker att det blir mkt bättre resultat om man använder en bronzer för att få en mer "solbrun" look. Pudret, dvs MVn har man i hela ansiktet och man vill ju vara så ljus som möjligt på vissa ställen som t.ex. på överläppen och under ögonen.
    Oki men är det isf bättre om man har lite brun utan sol i ansiktet och sedan id mineral veil (transparent), sedan ids fondation och slutligen mineral veil igen?
  • Pokergirl
    bara lilla jag skrev 2008-11-20 15:49:59 följande:
    var köper man youngblood? På nätet eller finns det någon affär som säljer dem?
    Finns både på salong och på nätet.
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-20 16:47:02 följande:
    Håller med. Om man försöker göra sig mycket brunare med smink så kanske det "skavs" av lite under dagen och då ser det riktigt illa ut. Bättre att ha smink i samma färg som man själv har och så borsta på lite bronzer på kinderna för lite mer färg..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!