• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera
    Linny skrev 2008-11-19 11:08:02 följande:
    Men allvarligt Så snuskigt! Och även om någon nu vill köpa sånt som andra pillat i så var ju en del saker nästan helt slut.. Och en halvtom mascara?!
    Ja...huvva! Nästan så det börjar klia i mina ögon...hehe
  • Angdev
    Phantera skrev 2008-11-19 11:05:40 följande:
    Vem köper sånt här? www.tradera.com/STORT_SMINKPAKET_MAKE_UP_STOR... Och hur orkar man lägga ut sånt? Med tanke på hur lite tid hon verkar ha så bemödar hon att skriva hur mycket det är kvar av varje produkt... Jag skulle inte våga köpa någons använda smink...det blir ju bakterier i... Fast det kanske inte alla vet? I så fall ska det ju vara sminkprodukter där man inte kunnat vara inne och "peta på produkten" med fingrar el dyl.
    Den personen kan ju inte vara sann......HERREGUD!!!!!!!
  • Fridapida

Trollsanna

Gud vilka snygga fransar du hade på tisdagen! Vad hade du gjort där? Det är så snyggt när de "korsar" varandra men inte klibbar ihop. Me Like!

Linny
    Fint! Och jag måste je dig en eloge för att du har lite färger på dina kläder. På mig är det svart svart svart. Du har blått, brunt, vinrött och allt annat. Det är så fint! De flesta fastnar i svartakläderträsket... inte du.

Truelove 4 ever
    Vad mycket snyggare det blir med eyeliner! Försök att få den lite längre in i ögonvrån. Dra t.ex. med en tops eller hellre torr pensel ut den. Eyeliner är verkligen en trixig historia men väl värd besväret.

Phantera
    Men herregud... hur kan man sälja sådant? Säljer hon gamla kaviartuber och deos också? Blä...

Jag har provat en produkt ur BB idag. Vad tycks?

www.svalmarkskan.blogg.se

• Dagg i gräset

Jag gillar verkligen careoflenas mineralsmink. Är supernöjd!

Phantera skrev 2008-11-19 11:11:02 följande:
    www.careoflena.se skriver så här om sitt Mineralsmink.Vårt mineralsmink ? är bra både för huden och miljön? har få ingredienser med specifika uppgifter ? gör inte om dig utan tar fram dig? innehåller inte vismutoxidklorid, syntetiska färg- och konserveringsämnen, nanopartiklar, mineraloljor eller parfym. Jag tror att vismut är samma sak som bismuth...Men du kan ju maila och fråga.Du kan dessutom få sminkprover och se hur du reagerar.Jag gillade dem jag fick. Minst lika bra som i.d. tycker jag! Om du skriver hudton, och vilken hudtyp du har så skickar hon små prover i påsar. Du kan kolla i min blogg hur det ser ut:phantera.blogg.se/2008/october/mer-smink.html
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-19 17:13:05 följande:
    Jag har provat en produkt ur BB idag. Vad tycks?www.svalmarkskan.blogg.se
    Snyggt! Snygg lila nyans!!
    Jag blir ju jättesugen på BB!!Humsidumsi..*fundilerar lite*
  • trollsanna

Fridapida
    Vet inte alls vad jag hade gjort som fick till fransarna så. Brukar inte bli så. Gillade också det. Synd man inte får till dom så varje dag.
    Snygg lila sminkning. Är själv tokig i lila och rosa just nu.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!