• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-20 17:17:16 följande:
    Fråga till ALLA: Brun eller blek? Är jag ute och cyklar?
    Helt klart BLEK!

Det är ju inte snyggt om ansiktet är brunt och sen kommer (eventuellt?) en blek hals och ev urringning el dyl.
    Nej..naturligt är snyggast.
    Sen kan man som ni säger ha lite bronzer på kinder, panna, haka och näsrygg. (Där solen tar först/mest)...för att ge ett lite piggare intryck.

Sola solarium är det ju inget bra med, förutom de med psoriasis och "sånt" då ev.
  • trolltyg
    bara lilla jag skrev 2008-11-20 15:49:59 följande:
    var köper man youngblood? På nätet eller finns det någon affär som säljer dem?
    De kan köpas online på http://www.visageonline.se/ och http://pashioncosmetics.jetshop.se/  Pashion är också en vanlig butik som finns i Stockholm, Sundsvall och Umeå kanske även fler städer.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-11-20 16:49:35 följande:
    Fint
    Tack
  • trolltyg

Linny: Tack så mycket, gillar färger men har lite svårt för blått och turkost på mig själv men tycker det är assnyggt på andra

• Phantera
    trolltyg skrev 2008-11-20 15:48:42 följande:
    Personligen tycker jag att mineralfoundation är mycket enklare och snabbare att använda än flytande foundations, resultatet på mig blir dessutom jämnare och snyggare. Täckningsförmågan reglerar man genom att ta på extra lager för mera täckning. Sedan kan olika märken vara olika täckande. Jag använder Youngblood och ibland Everydayminerals och då är Youngblood mera täckande än everydayminerals.
    trolltygs svar på lillajags fråga.
    Måste bara inflika att borstarna spelar roll också.
    Olika borstar ger ju olika täckning. Men visst kan man ha en borste som ger mindre täckning och ta fler lager i så fall.
    Men en bra kabuki ger bra täckning.
  • Phantera

Dagens sminkning: phantera.blogg.se

Behöver fler skuggor!!!!!
    Vill ha en MUS här i stan...och en FACE...och en kicks...och Åhléns!!
    GIVE ME!

• trolltyg
    Phantera skrev 2008-11-20 20:01:47 följande:
    trolltygs svar på lillajags fråga.Måste bara inflika att borstarna spelar roll också.Olika borstar ger ju olika täckning. Men visst kan man ha en borste som ger mindre täckning och ta fler lager i så fall. Men en bra kabuki ger bra täckning.
    Ja naturligtvis, glömde bort att tipsa om bra borste. Själv har jag två kabukis, youngbloods stoooora kabuki och everydayminerals flattop kabuki och trots att EM:s borste kostade så otroligt mycket mindre än youngbloods så är den definitivt den som är bäst. 

Den ger också mest täckning då den är tätare än min youngblood borste och den är den som är mjukast. Detta trots att äkta hår ska vara bättre än syntenthår för mineralmakeup men i detta fall så är falttoppen ett undantag för den är en klass för sig. 
  • Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-20 17:41:18 följande:
    Oki men jag är överdrivet, blek. Alla komenterar det. Jag har hittat en jätte bra brun utan sol som min hudterapeft rekomenderar som inte lägger sig i porerna...Det är Hyronemus egna märke. Har ID någon bornzer? Hur blir resultatet om man har veil+fondationen + bronzer? och i vilken ordning ska man lägga dom isf?
    Alltså... det är skillnad på blek och blek. Har man en ljus hy men att den är jämn med lite beonzer o rouge så ser man helt annorlunda ut än om man är blek med mörka ringar under ögonen.
    Jag använder en bronzer från NARS som heter Lauguna. Den är inte en mineralprodukt. Men det finns så klart. Jag använder id's bare radiance, det är ett lite bruntonat askungepuder. Det kan man lägga ovanpå foundationen som bronzer.

Jag lägger så här: MV+foundation+ev Bare radiance+MV+bronzer.
  • Pokergirl

Phantera: Har du testat att byta på pret-ty.se? Där kan du byta bort sånt som du inte använder och få nya produkter att testa. Perfekt!

Imperialiss: Ja, visst är det skillnad på borstar! Jag har inte testat EM, däremot har jag köpt både Japonesque, ID och Kicks. Japonesque är helt klart favoriter, men jag skulle vilja testa MAC-borstarna också!

• Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-20 19:53:10 följande:
    Fridapida > När du skriver på överläppen, menar du då området ÖVER överläppen och under näsan?Jag tycker ofta att det ser knasigt ut om det är ljusare där än resten av ansiktet. Varför vill man ha ljust där? Visst, man vill ju inte vara mörk så det ser ut som man har mustasch heller...
    Ja, jag menar området mellan näsan och munnen. Nja, inte superblek... men överläppen bör knappast vara mörkare än resten för då ger man intrycket av att man har mustasch. Inte så stiligt på en kvinna.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!