• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Luxor

Vill också tacka för en inspirationstråd. Ska försöka ge mig på en fotografering av dagarnas make up någon dag.

Vart köper man bäst EM-borstarna som ni pratar så gott om?

• Imperialiss

Linny
    Ja jag kände att jag skulle slänga in några ord när jag ändå är här o gluttar mest hela tiden :D Önskar att jag hade en bättre kamera än den på mobilen så man kunde lägga upp lite bilder bara :/

Ja kabukiborstarna från Everyday tyckte jag slog Id´s med hästlängder! Så mycket mjukare och enklare att arbeta med. och framförallt billigare!
    Men jag har blivit lite smått borsttokig och vill köpa på mej ännu fler. Var då jag såg borstsetet med sobelhår :)

haha jamen eller hur, det är så lätt att fastna i den där "fyra nyanser av brunt" - fällan. Då är det bra att kunna gå in hit och bli lite peppad på andra färger :)

Du och ett par till här i tråden har typ blivit mina sminkgurus ;D

• Imperialiss

Pokergirl
    Ja verkligen, stor skillnad! Både i kvalité och pris. Åhh Japonesque´s borstar har jag länge velat prova. Deras makeup också.
    Kanske ska ta och göra slag i saken nästa månad. Denna månad är sminkbudgeten för längesedan upphandlad. Har blivit storkund hos Everyday :D

• Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-20 20:44:58 följande:
    Vill också tacka för en inspirationstråd. Ska försöka ge mig på en fotografering av dagarnas make up någon dag. Vart köper man bäst EM-borstarna som ni pratar så gott om?
    kul att den uppskattas! Roligt att du är med oss.

www.everydayminerals.com
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-20 20:25:52 följande:
    Ja, jag menar området mellan näsan och munnen. Nja, inte superblek... men överläppen bör knappast vara mörkare än resten för då ger man intrycket av att man har mustasch. Inte så stiligt på en kvinna.
    Jag har problem med just det området, jag är ljusare där än i resten av ansiktet... Det syns ju inte direkt när man är sminkad, men jag svettas lätt där också, så foundationen försvinner snabbast där och precis vid ögonbrynen Inte så mycket att göra åt det tyvärr...
    Angelzezzans officiella fanclub: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m38328751.html
  • Fridapida

Imperaliss

jag älskar mina Japonesque-borstar. De är helt klart mina favortiter bland ögonskuggeborstar. Jag är också borsttokig och vill köpa massor men det är ju det där med pengar...

• Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-11-20 20:56:50 följande:
    Jag har problem med just det området, jag är ljusare där än i resten av ansiktet... Det syns ju inte direkt när man är sminkad, men jag svettas lätt där också, så foundationen försvinner snabbast där och precis vid ögonbrynen Inte så mycket att göra åt det tyvärr...
    Aj... inte kul med att svettas. Inte när man är sminkad iaf.
  • Imperialiss

Fridapida

Åhnej säg inte sådär, nu kommer mitt köptvång av Japonesqueborstarna ännu starkare ju! ;D

Damn, den här tråden kan vara lika livsfarlig som den är inspirerande ;)
    Attans att det alltid ska va det där med pengar!

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-20 20:59:10 följande:
    Aj... inte kul med att svettas. Inte när man är sminkad iaf.
    Nej, det förstör ju allt Jag svettas massor i ansiktet, tur att det är kallt nu iaf
    Angelzezzans officiella fanclub: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m38328751.html
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!