• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny

Hihi, jag älskar denna sida. Utan den skulle jag spara alldeles för mycket och så kan vi ju inte ha det Skämt åsido, men jag köper mycket mindre kläder och andra prylar nu när jag är gravid så..

• Phantera
    Pokergirl skrev 2008-11-20 20:22:01 följande:
    Phantera: Har du testat att byta på pret-ty.se? Där kan du byta bort sånt som du inte använder och få nya produkter att testa. Perfekt!
    Imperialiss: Ja, visst är det skillnad på borstar! Jag har inte testat EM, däremot har jag köpt både Japonesque, ID och Kicks. Japonesque är helt klart favoriter, men jag skulle vilja testa MAC-borstarna också!
    Nej, jag har inte testat att byta. Vet inte riktigt vad jag skulle byta bort.
    Dessutom vill jag nog inte ha något som någon annan haft, i alla fall inte om det är sånt som de kan ha petat i med fingrarna. Eller mascaror för det kan fastna bakterier och stuff på borsten...
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-20 20:34:45 följande:
    PhanteraFint! Är du nöjd med big tease? Vill du berätta lite om den?
    Hm...jag är lite dålig på att "få till det" med big teasen tror jag.
    Den har ju två borst-sidor. Den ena med långa strån och den andra kortare tätare.

Jag tycker dock att jag får fylligare och längre fransar med min favvo: L'Oréal Telescopic Mascara.
    Sen är jag inte så duktig på Mascara, min teknik är nog inte den bästa.
  • Phantera

Åh! Förresten. Det verkar som "ni" köpt upp all Books of Shadows...
    Verkar vara slut på hqhair! Och jag hittar ingen annanstans heller...

• Fridapida

Jag har köpt Japonesque på hqhair.com men jag tror att det är ungefär samma pris på eleven.se. De är lika dyra överallt. Har ngn annan något bra tips så mottages det tacksamt.

Phantera
    Men är det volym eller längd? Fäller den? Är den torr eller rinnig?

Haha, är den slut? Ja, den är väldigt bra så jag förstår att den går åt. Kolla på lookfantastic.com där finns det tror jag.

• Charlita

Linny: Jag köper heller inte kläder längre. Så tänkte jag var tusan har alla pengar gått åt?
    MAT och SMINK.. :-O Annars förr brukade jag inte vilja köpa smink. Tyckte det var dyrt och tråkigt att lägga ner så mkt pengar på.

Men nu efter att ha börjat "hänga här i tråden" så har mitt sminkintresse ökat!
    Verkligen och TACK ska Ni ha här allihopa som kommer med goda råd och tips och delar med er av era knep och knåp!

Borstar. Just det nu har jag också fastnat för borstar. Köpte en Isadoras Kabukibrush, en foundation pensel från Isadora och En stor foundation pensel från Kicks
    Tänk så mkt "verktyg" kan göra.

Jag tittar ner i mina två stooora lådor som är fullproppade med massa olika smink.
    Men jag vill bara ha meeer. alltid finns det nått meeer :-P Eller vad säger ni?

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-20 22:11:05 följande:
    Phantera
    Men är det volym eller längd? Fäller den? Är den torr eller rinnig?

Haha, är den slut? Ja, den är väldigt bra så jag förstår att den går åt. Kolla på lookfantastic.com där finns det tror jag.
    Det är både för volym och längd.
    Först tar man den sidan med "långa borst" för att separera och göra längre.
    Sen vänder man på den för att bygga volym.

Jag har märkt någon enstaka gång att den har fällt, att det har fastnat lite mascara strax under ögonbrynet. Sen om det har varit för att jag har varit "ledsen i ögat" eller om det regnat el dyl vet jag inte. Den är inte vattenfast. (Vill inte ha vattenfast).
  • Phantera

Just ja!
    Fridapida > Där fanns den minsann...återstår att se om man har råd att kosta på sig en sån, eller om man får önska sig i julklapp.
    Vill ha lite andra grejjer från strawberrynet.com
    Bl a en mask man ska ha på natten...om den nu kan vara något. Eller, den ska vara bra. Men det framgår inte om man kan "ligga på ansiktet" när man har den...

Nehepp. Skulle gärna sitta uppe längre eftersom jag ska jobba natt i helgen.
    Men karln min har tandläkartid imorgon 7.40 så då måste jag upp och passa barnen en stund...
    När han ändå bokade om kunde han väl tagit en annan tid...hmpf! Yeye...

Natti!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!