• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida

Jag lägger bronzern med en stor puderborste på kindben, vid hårfästet i pannan och halsen.
    Rouge lägger jag med en snedställd rougeborste som en trekant över "kindäpplet". Jag sveper lite vid hårfästet också. Sist tar jag puderborsten ett varv över för att jämna ut.

Man ska även tänka på att vara sparsam med både rouge och bronzer. Snyggast blir det om det knappast syns...

• Shoppingtokig

Sent igår kväll fick jag för mig att jag skulle köpa EM:s kabuki eftersom den jag har (har ingen aning om märke, köpte den i USA) blev lustig efter jag rengjorde den senast. Självklart då var jag ju tvungen att beställa gratisprover också, så det ska bli spännande hur de blir (blev inte samma då jag beställde typ våras senast och nu är jag betydligt blekare pga årstiden och att jag inte solar något när jag är gravid, brukar sola ngn gång i månaden under vinterhalvåret).

Ska bli spännande att få paketet iaf, någon som minns hur lång tid det tar från EM? Har för mig att det bara tog mellan 1-2veckor senast.

• Tullemi

Tack för hjälpen alla . Ska snart till Thailand så då behövs det ingen bronzer, men jag tappar solbrännan väldigt snabbt så då ska det bronzas .

• trolltyg
    Fridapida skrev 2008-11-21 16:49:56 följande:
    Fint
    Tack
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Shoppingtokig
    Fluffguf skrev 2008-11-21 18:03:46 följande:
    Svar på #2287Shoppingtokig: ungefär 14 dagar brukar det ta från EM.
    Tack för svaret
  • Luxor

Nu har jag gjort ett försök på foto av min sminkning idag. Tycker att jag sminkar o sminkar men nu när man ser på bilden så ser man ju inte alls speciellt sminkad ut. Önskar att jag vågade lite mer och framför allt kunde mer...
    Mina ögonskuggor idag är MUS´s cotton candy och diva. Underlag är id´s foundation och under ögonen har jag Cliniques all about eyes concealer (tack Linny för tipset) samt id´s concealer lite här o där. Har även en rouge från id. Mascaran är från Lumene. Ögonbrynspennan är från Laura Mercier. Om det är någon som orkar gå in o kika på min sminkning och dessutom kommentera så tar jag tacksamt emot tips på förbättringar jag kan göra .

Va på MUS idag och kom hem med 3 skuggor; muffin, nightfall och tie. Så här ska det övas på sotning.

• trolltyg
    Luxor skrev 2008-11-21 20:38:42 följande:
    Nu har jag gjort ett försök på foto av min sminkning idag. Tycker att jag sminkar o sminkar men nu när man ser på bilden så ser man ju inte alls speciellt sminkad ut. Önskar att jag vågade lite mer och framför allt kunde mer... Mina ögonskuggor idag är MUS´s cotton candy och diva. Underlag är id´s foundation och under ögonen har jag Cliniques all about eyes concealer (tack Linny för tipset) samt id´s concealer lite här o där. Har även en rouge från id. Mascaran är från Lumene. Ögonbrynspennan är från Laura Mercier. Om det är någon som orkar gå in o kika på min sminkning och dessutom kommentera så tar jag tacksamt emot tips på förbättringar jag kan göra .Va på MUS idag och kom hem med 3 skuggor; muffin, nightfall och tie. Så här ska det övas på sotning.
    Ser fint ut, du har jättefin hy. Det jag tänkte på att du kan dra upp skuggan i globlinjen ännu mer mot ögonbrynen, inte ända upp men lite på själva ögonbrynsbenet också och inte bara i globlinjen. På så sätt syns sminkningen mera när du har ögonen uppe.

Dra på mer än du igentligen vågar. Själv tycker jag att jag målar så högt upp på ögonbrynsbenet men när jag ser bilderna jag sedan knäppt så kan jag dra upp ännu mera. Man blir lätt hemmablind när man står framför spegeln.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Luxor
    Svar på #2293
    Tack så jätte mycket för titten och kommentaren, ska absolut tänka på det imorgon.

Känns som om min fokus är så mycket på ögonen, jag skulle gärna vilja lägga lite krut på läpparna också. Sen verkar det ju vara en hel vetenskap om hur man lägger rouge och bronzer. Jag har mycket att lära. Men en sak i taget.
  • Kianas Mami

God kväll tjejer!!
    Undrar om man ska applicera id:s mineral veilpuder, bronzer eller rouge, kan man använda kabuki borsten då? Eller måste man köpa flawlessborsten till dom ändamålen? Är kabuki borsten till för endast fondationen? tacksam för svar

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!