• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Kianas Mami

Ska in till stan idag o kolla på ID:s produkter, samt kolla efter en BRA o täckande concealer. Priset är inget o diskutera. Någon som har förslag på en bra o täckande? Om man ska använda mineral puder som ID:s kan man endå ha på sig en vanlig flytande/krämig concealer? Eller rekomenderar ni o ha ID:S concealer till deras fondation o veil puder?

• Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-21 08:29:16 följande:
    Ska in till stan idag o kolla på ID:s produkter, samt kolla efter en BRA o täckande concealer. Priset är inget o diskutera. Någon som har förslag på en bra o täckande? Om man ska använda mineral puder som ID:s kan man endå ha på sig en vanlig flytande/krämig concealer? Eller rekomenderar ni o ha ID:S concealer till deras fondation o veil puder?
    id har en egen concealer som läggs med en speciell pensel. Jag använder id.s egen concealerpensel. Köp INTE id's kabuki. Den är dyr och dålig. Köp hellre från em. Jag tycker att id.s fungerar för att jämna ut färger men den täcker inte finnar. För tt täcka finnar krävs en mkt mer täckande. MEN jag tycker att de som täcker för mkt bör undvikas så långt det går. Hur som helst så kan resultatet bli lite konstgjort.
  • Fridapida

Phantera
    hmmm det kanske vore värt att prova. Tycker du att den är bra eller jättebra?

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-21 10:55:13 följande:
    Phanterahmmm det kanske vore värt att prova. Tycker du att den är bra eller jättebra?
    Svår fråga, den är nog bra. Kanske lite bättre än bra?
    Jag får nog återkomma...haha...

Idag ska jag träffa en bebis!!
    Mina barn har fått en liten kusin på sin pappas sida. Weeee...

Har köpt: www.lillamirakel.se/ProductPopup.aspx och matchande små byxor: www.lillamirakel.se/ProductPopup.aspx
    Kanten ser svart ut, men är brun.

Såg dessa i en affär i Eksjö men de hade bara storlek 50 vilket jag vägrar köpa. Då hinner han ha det typ en gång...
    Nehepp...mot frukost och smink.
    Undrar vad jag ska ta för färger idag?

Ha det!
  • Phantera
    Kianas Mami skrev 2008-11-21 08:29:16 följande:
    Jag har testat köpa en concealer från Lumene. Jag har både den och sen concealer från ID.
    Oftast använder jag dock min foundation som concealer.
    Jag använder i.d.'s-produkter.
    Även deras Kabuki. Har inte testat Everyday Minerals men ska göra det. Tycker dock inte i.d.-s borstar är dåliga! Men dyra.
    Jag har haft turen med en kontakt i Kanada och köpt billigt via henne.
    Hoppas du hittar något bra! Och du kan ju alltid rådfråga i affären!
  • Emeraldy

Phantera:
    Åh, vad söta kläderna var! Alltid mysigt att snusa på en bebbe

Nu är jag igång med en fråga igen Jag använder mineral foundation och är jättenöjd med det. Dock använder jag MUS concealer (den med tre färger) vilken jag iofs tycker är superbra, men jag funderar varje gång på om det är så bra med en concealer som förmodligen täpper igen hudens porer totalt och sen använda mineralsmink. Borde ju vara bättre att hålla sig till mineralsmink helt och hållet... Men hur funkar mineral-concealer? Täcker det bra? Jag antar att det också är i "pulverform"?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Fridapida
    Emeraldy skrev 2008-11-21 11:46:16 följande:
    Phantera:Åh, vad söta kläderna var! Alltid mysigt att snusa på en bebbe Nu är jag igång med en fråga igen Jag använder mineral foundation och är jättenöjd med det. Dock använder jag MUS concealer (den med tre färger) vilken jag iofs tycker är superbra, men jag funderar varje gång på om det är så bra med en concealer som förmodligen täpper igen hudens porer totalt och sen använda mineralsmink. Borde ju vara bättre att hålla sig till mineralsmink helt och hållet... Men hur funkar mineral-concealer? Täcker det bra? Jag antar att det också är i "pulverform"?
    Du är helt rätt ute. Coverall från MUS täpper igen varenda liten por. Den har jag bara om det är katastrof... En mineralconcealer är lite krämigare i konsistensen men fortfarande i pulverform. Den appliceras med en mindre tät pensel. Den fyller sin funktion tycker jag. Den täcker inte som cover all, men absolut tillräckligt.
  • Fridapida

Phantera

Hmm okej... ja du kanske jag skippar den. Vilka söta små kläder. Tummen!

Men ang mascara...

Jag måste nog köpa en med mycket volym men gillar inte Diorshow. Jag gillar masterpiece men tycker ju att det är kul att prova ngt nytt. Hmm... ska jag köra på masterpiecen eller finns det ngn annan som är mkt bättre?

• LMK

Hej hej! Har varit lite frånvarande denna vecka men har läst ikapp emellanåt. Tillbringade förra helgen nere i Nässjö hos min bästaste kompis & vi hade tjejhelg med allt vad det innebär. Underbart!
    Har fotat lite av veckans sminkningar & bilder kommer upp under helgen. Har varit ganska tråkig & kört på en del säkra kort.

Ni pratade om blek el. brun tidigare & jag säger naturligt solbränd på mig själv, men blek på andra Ryser när jag går förbi unga tjejjor (det är oftast de som är värst) som är helt oranga i ansiktet & über pudrade & sen likbleka på halsen. Blä!
    Jag är själv så mycket finare i solbränna än detta vinterbleka med mörka ringar under ögonen. Jag får som sagt mycket fräknar under vår/sommar & på mig ser det bara konstigt ut med BUS ansikte utan fräknar. Nej, en bronzer på väl valda ställen är livräddaren under vintern i väntan på våren!

• LMK

Fridapida skrev 2008-11-21 13:00:38 följande:

PhanteraHmm okej... ja du kanske jag skippar den. Vilka söta små kläder. Tummen! Men ang mascara...Jag måste nog köpa en med mycket volym men gillar inte Diorshow. Jag gillar masterpiece men tycker ju att det är kul att prova ngt nytt. Hmm... ska jag köra på masterpiecen eller finns det ngn annan som är mkt bättre?
    Jag tycker ju Diorshow är sådär, den är lite för smulig helt enkelt. Inte värd 250:-!!
    Däremot så föll jag för Clinique High Impact som jag fick ett litet prov på i en tidning. Den var riktigt bra & den står härnäst på mascaralistan. Har oxå en stor borste som fördelar väl & ger både volym & längd. Tror priset är runt 190:-. Lätt att tvätta bort med vatten & sitter hela dagen utan att smula el. sota under ögat.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!