• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Kianas Mami
    Fridapida skrev 2008-11-22 13:49:19 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-22 13:20:37 följande:
    Jo jag vet. Mineral Veilen appliceras med en stor mjuk puderborste. Kabukin har du till foundationen endast. Till Rouge har du en rougeborste.Flawless tycker jag är för liten för att lägga MV med men det är en smaksak. Jag har använt flawless till Rouge men tycker att den är lite stor. Men om jag hade haft flawless och kabuki så hade jag haft flawless till MV och rouge och kabuki till foundationen.Man kan använde flawless till foundationen också om man vill ha en mindre täckande yta men jag har aldrig gjort det.
    Oki tack för ditt svar! Men är det ett måste o ha en flawless borste? Räcker det inte med kabuki borsten iaf för MV...det blir ju så dyrt med alla tillebehör.. lol :p
  • Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-22 13:56:59 följande:
    Oki tack för ditt svar! Men är det ett måste o ha en flawless borste? Räcker det inte med kabuki borsten iaf för MV...det blir ju så dyrt med alla tillebehör.. lol :p
    Alltså... man kan ju prova. Men har man lagt ner så mycket pengar på ett bra puder, som för mig håller iaf ett år, så tycker jag att det är värt att lägga pengar på bra borstar. Resultatet är beroende av verkygen. En borste håller dessutom väldigt länge. Rengör du den regelbundet och torkar liggande så håller den sig fin.

Jag har The body shops puderborste. Kostar väl nästan 300 kr. Men det finns billigare. Kolla vad Kicks professionnalserie har att erbjuda. Det finns även väldigt billiga på nätet. Kolla runt lite. Köp inte Flawless, den är bara dyr. Det finns bättre som är billigare.
  • Kianas Mami
    Fridapida skrev 2008-11-22 14:26:34 följande:
    Alltså... man kan ju prova. Men har man lagt ner så mycket pengar på ett bra puder, som för mig håller iaf ett år, så tycker jag att det är värt att lägga pengar på bra borstar. Resultatet är beroende av verkygen. En borste håller dessutom väldigt länge. Rengör du den regelbundet och torkar liggande så håller den sig fin. Jag har The body shops puderborste. Kostar väl nästan 300 kr. Men det finns billigare. Kolla vad Kicks professionnalserie har att erbjuda. Det finns även väldigt billiga på nätet. Kolla runt lite. Köp inte Flawless, den är bara dyr. Det finns bättre som är billigare.
    Oki men är inte flawless borsten bra?
    Jag såg att den fanns o köpa på tradera för endast 99 kr..
  • Linny
    Jag har faktiskt EM´s flattop kabuki till foundation och deras longhandled kabuki till rouge. En stor puderborste från Makeupstore till Finishing dust (typ mineral veil)
  • Linny
    Luxor skrev 2008-11-21 20:38:42 följande:
    Nu har jag gjort ett försök på foto av min sminkning idag. Tycker att jag sminkar o sminkar men nu när man ser på bilden så ser man ju inte alls speciellt sminkad ut. Önskar att jag vågade lite mer och framför allt kunde mer... Mina ögonskuggor idag är MUS´s cotton candy och diva. Underlag är id´s foundation och under ögonen har jag Cliniques all about eyes concealer (tack Linny för tipset) samt id´s concealer lite här o där. Har även en rouge från id. Mascaran är från Lumene. Ögonbrynspennan är från Laura Mercier. Om det är någon som orkar gå in o kika på min sminkning och dessutom kommentera så tar jag tacksamt emot tips på förbättringar jag kan göra .Va på MUS idag och kom hem med 3 skuggor; muffin, nightfall och tie. Så här ska det övas på sotning.
    Kul att du la in bild! Det är svårt med foton. Testa att ta där du har mer ljus nästa gång så syns det säkert bättre. Ser att du har lagt mörk i globlinjen. Bra! Testa att lägga lite mer och sudda sudda så att man inte ser att det är en linje. Sudda uppåt och dra den lite mer inåt också
  • Phantera

Jobbar hela helgen men har läst allt ni skrivit i alla fall.

Är verkligen sugen på en Book of shadows nu! De är verkligen så fina...!!
    Ska nog fråga min kära man om jag får beställa en när lönen kommer!

• MossaQ

Luxor: jättefint!!
    Känner precis som du att jag "vräker" på med skuggor men sen när jag kollar så syns det knappt

Idag ska jag på fest och har försökt att få till en sotad gråsvart makeup. Lyckades väl... sådär. Ser helt ok ut men inte sådär proffsigt, markant men ändå suddat som vissa här får till
    Där emot är jag urnöjd med min nyköpta klänning. Känner mig snygg

• Shoppingtokig
    MossaQ skrev 2008-11-22 17:58:40 följande:
    Luxor: jättefint!! Känner precis som du att jag "vräker" på med skuggor men sen när jag kollar så syns det knappt Idag ska jag på fest och har försökt att få till en sotad gråsvart makeup. Lyckades väl... sådär. Ser helt ok ut men inte sådär proffsigt, markant men ändå suddat som vissa här får till Där emot är jag urnöjd med min nyköpta klänning. Känner mig snygg
    Kul, någon bild?
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-22 21:10:10 följande:
    Har städat min sminkväska och testade att sminka mig i orange. Finns bild på bloggen. Fast på bilden är inte färgen lika stak som den igentligen är. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jättefint med orange på dig!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!