• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Knott

Linny: hon kommer att vara 11 månader när jag börjar jobba, sedan är mannen hemma 8 mån. Förra gången var jag hemma 8 mån och mannen 6.

Helennnna: foundation som sitter i ur och skur ? här är mineralfoundation bra då den naturligt är lite ?vattenavvisande? eller hur man nu ska säga?

Emeraldy: om fina linjer framträder tydligare kan det vara så att du har fel (troligtvis för mörk om jag minns rätt) nyans på din foundation.

Nu ska jag se om jag hinner springa runt och kolla på alla nya makeuper som lagts upp!

• Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-25 22:31:32 följande:
    Fridapida > Du som använde Fairly light foundation, är den mörkare eller ljusare än "vanlig" light?Fairly är det typ som "knappt", eller hur ska man översätta det?
    Den är lite varmare än light och snäppet mörkare. Jag har gula undertoner. Så "knappt" är en bra översättning.
  • Fridapida

Nu har jag varit inne och kikat på era mejker.

Linny
    Väldigt fint! Du får alltid så bra färgåtergivning (eller vad det heter)... Varje gång!

LMK
    Kul med ansiktsbild. Fin fint.

Trollsanna
    Det är roligt att se lite färg.

Phantera
    Bra med ansiktsbild på dig också. Lättare att se hur det blir.

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-26 23:23:24 följande:
    Den är lite varmare än light och snäppet mörkare. Jag har gula undertoner. Så "knappt" är en bra översättning.
    Hm...okej.
    FÖr jag har light och medium och medium beige hemma. Den sista har jag inte provat.
    Men light är lite väl ljus tycker jag. Men jag tror att jag har kalla undertoner.
    Har lite rödlätta kinder...

Everyday Minerals är ju bra när man ska välja färger för där står det till vilka hudtoner de passar till.
    Fast då måste man ju veta vad man har...haha...

Nehepp...klä på barnen och fara till dagis...ha en bra toooorsdag!
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-26 23:32:06 följande:
    Nu har jag varit inne och kikat på era mejker.LinnyVäldigt fint! Du får alltid så bra färgåtergivning (eller vad det heter)... Varje gång!LMKKul med ansiktsbild. Fin fint.Trollsanna Det är roligt att se lite färg. PhanteraBra med ansiktsbild på dig också. Lättare att se hur det blir.
    Har väl en bra kamera då Eller det vet jag ju att jag har; men jag tycker ändå inte det blir som i verkligheten.
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-26 13:23:13 följande:
    Min julklapp från strawberrynet är skickad!De är i alla fall snabba där!
    Vad har du köpt dig för julklapp då?
    Knott skrev 2008-11-26 22:12:24 följande:
    Linny: hon kommer att vara 11 månader när jag börjar jobba, sedan är mannen hemma 8 mån. Förra gången var jag hemma 8 mån och mannen 6. Helennnna: foundation som sitter i ur och skur – här är mineralfoundation bra då den naturligt är lite ”vattenavvisande” eller hur man nu ska säga…Emeraldy: om fina linjer framträder tydligare kan det vara så att du har fel (troligtvis för mörk om jag minns rätt) nyans på din foundation. Nu ska jag se om jag hinner springa runt och kolla på alla nya makeuper som lagts upp!
    Ja, då har du ju förlängt några månader denna gång, du också
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-27 08:09:36 följande:
    Hm...okej.FÖr jag har light och medium och medium beige hemma. Den sista har jag inte provat.Men light är lite väl ljus tycker jag. Men jag tror att jag har kalla undertoner.Har lite rödlätta kinder...Everyday Minerals är ju bra när man ska välja färger för där står det till vilka hudtoner de passar till.Fast då måste man ju veta vad man har...haha...Nehepp...klä på barnen och fara till dagis...ha en bra toooorsdag!
    Oj... har du köpt fullstorlek utan att veta? Om du är osäker ändå så gå in till en återförsäljare och kika på de olika nyanserna.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!