• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Emeraldy

Hmm... jag är jättenöjd med mina hudvårdsprodukter och tror verkligen att jag har rätt grejer för min hud. Använder även ögonkräm... Dock använder jag ingen primer.

Egentligen är det nog mer porerna jag "stör" mig på. Typ mitt på kinderna syns de väldigt tydligt när jag har mineralfoundation... Får fundera vidare vad som kan vara tokigt...

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-25 22:42:30 följande:
    hade det men det kanske syns dåligt på bilden
    Åh! Sorry, jag klickade aldrig upp bilden så den blev större. Nu såg jag att det var lite turkos under också.
    Men jag tror du kan ta lite till?
    Du passade väldigt bra i turkos måste jag säga.
    Hade jag någon skulle jag prova! Jag ääääälskar turkos!

Nehepp, nu ska jag vila. De små kom upp ca 5.15... Och så hade jag bara 4 timmars sömn från förra natten.

Ska prova min nya ögonprimer idag tror jag bestämt!
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-26 08:38:46 följande:
    Hmm... jag är jättenöjd med mina hudvårdsprodukter och tror verkligen att jag har rätt grejer för min hud. Använder även ögonkräm... Dock använder jag ingen primer.Egentligen är det nog mer porerna jag "stör" mig på. Typ mitt på kinderna syns de väldigt tydligt när jag har mineralfoundation... Får fundera vidare vad som kan vara tokigt...
    ja jag menade inte att de inte var bra som så, men att man kunde behöva en fetare nu. Har du provat med att först svepa över finishing dust INNAN du lägger foundation? Vilket mineralsmink hade du? Med EM kunde jag uppleva det du beskriver, i alla fall i början. Nu har jag dock inte det problemet.
  • trolltyg
    TigerLinn skrev 2008-11-25 22:30:54 följande:
    jag använder inte mineral smink men har lite lite kunskap om detta med rynkor.om du har rynkor. använder du nån rynk kräm?vart har du runkorna? om du har kring ögonen använder du en ögonkräm för anti rynk? eller vad använder du?
    Hahaha sorry men jag måste bara få skratta lite (har snuskig humor ) runkorna hahaha vad roligt det kan bli men fingrar som råkar trycka på fel knapp. Jag gör det ständigt men får sällan en sådant roligt resultat
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Phantera

Min julklapp från strawberrynet är skickad!
    De är i alla fall snabba där!

• Emeraldy

Linny:
    Jag har både EM och Mary Kay mineralmakeup, och märker ingen skillnad dem emellan.

Jag har ingen Finishing Dust Generad

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-26 14:49:47 följande:
    Linny:Jag har både EM och Mary Kay mineralmakeup, och märker ingen skillnad dem emellan. Jag har ingen Finishing Dust
    Try it Kommer inte ihåg ifall jag tyckte att det från EM var bra till det faktiskt.. Vet bara att det jag använder nu är toppen.
  • Pokergirl

En fråga till ni som testat laura mercier - innehåller deras mineralserie bismuth?

• Linny
    Pokergirl skrev 2008-11-26 20:15:34 följande:
    En fråga till ni som testat laura mercier - innehåller deras mineralserie bismuth?
    Ja den gjorde tydligen det. Jag har inte kollat..

Beställde mig en ny skin smoothing creme precis. Nice!
  • Pokergirl

Trist, tveksamt om jag vågar testa... Men jag vill ju så gärna testa LM... Dessa svåra bekymmer...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!