• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna

Skulle behöva ett tips på vilken färgkombintion jag ska prova till min gråa ögonskugga.

Förslag?

• Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-24 23:21:16 följande:
    Skulle behöva ett tips på vilken färgkombintion jag ska prova till min gråa ögonskugga.Förslag?
    Åh...grått och grönt? Du var så snygg i den gröna du provade för ett tag sen!
    Eller grått och lila kanske?

Jag är ute efter smink, sånt som jag "behöver"
    Letar efter en cake-liner!
    Primers, eller sånt som ni andra rekommenderar som finns på kicks.
    Jag bor i Fagersta och här är utbudet dåligt, därför shoppar jag typ allt på nätet.
    Men nu kommer jag vara nära en Kicksbutik imorgon.
    De har även en MUS i Västerås någonstans. Förmodligen i centrum, men vi ska nog inte in dit. Tror inte mannen min är sugen på det heller. Vi ska ju handla julklappar till barnen...och det gör vi nog på Hälla. Vid Ikea och Toys ´r us osv.
  • Phantera
    Knott skrev 2008-11-24 22:22:26 följande:
    Halloj! Hinner inte riktigt med allt jag vill hinna just nu, känner att jag är härinne alldeles för sporadiskt för att kunna hänga med i vad ni pratar om Har smugit runt i era bildgallerier i alla fall, finfint hos alla där jag kikat!
    Vi, eller iaf jag, saknar dig här i tråden. Men vi vet ju var du finns...
  • Phantera
    Linny skrev 2008-11-24 09:45:33 följande:
    Trollsanna: Fint med grått på dig
    Jag håller med!!

Och du är jättefin i copparized, eller vad den nu hette.
  • Phantera

And it is done!
    Nu har jag beställt en "bok med skuggor"!
    Hoppas den kommer fort fort fort!

• Linny
    Phantera skrev 2008-11-24 22:12:39 följande:
    Vad rekommenderar ni att köpa på Kicks?Ska till Västerås imorgon och handla julklappar, men ska unna mig själv något också.Kommer bara inte ihåg vad det var man "måste" ha som fanns på kicks!
    Hmm... Kicks.. Vet inte faktiskt..
    trollsanna skrev 2008-11-24 23:21:16 följande:
    Skulle behöva ett tips på vilken färgkombintion jag ska prova till min gråa ögonskugga.Förslag?
    Grå-rosa
    Grå-lila
    Grå- blå
    Grå- orange
  • Linny
    Knott skrev 2008-11-24 22:22:26 följande:
    Halloj! Hinner inte riktigt med allt jag vill hinna just nu, känner att jag är härinne alldeles för sporadiskt för att kunna hänga med i vad ni pratar om Har smugit runt i era bildgallerier i alla fall, finfint hos alla där jag kikat!
    Hoppas allt är bra med dig Kika in när du hinner, du är alltid välkommen
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-24 23:17:27 följande:
    Linny Tack! din sminkning idag var jättefin. LMK Tack!PhantomVäskan var snygg i rosa. Vill också ha. Finns massor på Kicks, dom har dom flästa märkena. Är du ute efter hudvård el skuggor ?Dom har det mästa. FridapidaTack! Jätteläckra skuggor du har använt på sista tiden. Den lila var jättehäftig.Dagens sminkning finns i bloggen. Nu blev det rosa igen....fast lite kanlligare än vanligt. Åh nu ska jag rengöra ansiktet och plocka mina ögonbryn. Såg på korten att dom växt som attans. Hugaligen.  
    Kul och fint med knalligt rosa!
    Phantera skrev 2008-11-25 07:01:24 följande:
    Åh...grått och grönt? Du var så snygg i den gröna du provade för ett tag sen! Eller grått och lila kanske? Jag är ute efter smink, sånt som jag "behöver"Letar efter en cake-liner!Primers, eller sånt som ni andra rekommenderar som finns på kicks. Jag bor i Fagersta och här är utbudet dåligt, därför shoppar jag typ allt på nätet. Men nu kommer jag vara nära en Kicksbutik imorgon.De har även en MUS i Västerås någonstans. Förmodligen i centrum, men vi ska nog inte in dit. Tror inte mannen min är sugen på det heller. Vi ska ju handla julklappar till barnen...och det gör vi nog på Hälla. Vid Ikea och Toys ´r us osv.
    Tror att Lumene är Åhléns egna märke (?????) och isåfall finns den inte på Kicks. Det är annars Lumene som har en eyeprimer som är outstanding. Tycker du ska satsa på den eller Urban Decay. Cake eyeliner har de jättebra på MUS.
  • trolltyg

Lumene finns på kicks.

På vissa kicks har de märket nouba vilket är ett jättebra märke med hög kvalitet. På en del kicks finns beyu (stavning?) som är ett budget märke men med jättebra kvalitet även det. Bra pigmenterade skuggor. De har även en ögonskuggsprimer som påminner om lumenes men till ett billigare pris. Jag har den och den är superbra men den är inte lika dryg så priset blir nog densamma som lumene iallafall. Om du gillar nagelack har de OPI, en del kicks har också id.

Önskar dig en trevlig shopping

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-11-25 09:15:15 följande:
    Lumene finns på kicks.På vissa kicks har de märket nouba vilket är ett jättebra märke med hög kvalitet. På en del kicks finns beyu (stavning?) som är ett budget märke men med jättebra kvalitet även det. Bra pigmenterade skuggor. De har även en ögonskuggsprimer som påminner om lumenes men till ett billigare pris. Jag har den och den är superbra men den är inte lika dryg så priset blir nog densamma som lumene iallafall. Om du gillar nagelack har de OPI, en del kicks har också id.Önskar dig en trevlig shopping
    Ah, då så! Är Lumene Åhléns egna märke eller vilket är det nu??
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!