• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-27 10:36:15 följande:
    Jo Linny, en sak till.Använder du någon speciell nattkräm el. kör du Smooting-krämen även då?
    Smoothing även då.
  • LMK

Linny skrev 2008-11-27 10:46:56 följande:

Smoothing även då.
    Ok Tack!!
  • Grynet81

Hej Hej
    Skriver inte så mycket men läser desto mer.

Jag har shopat!
    Här om dagen blev det att jag slank in på kicks å där fick jag tag på Poore minimizer serum fr Clinique, å eftersom de har erbjudande nu att köp två produkter fr Clinique och få andra miniprodukter på köpet, så det blev mascara oxå. Å då hade de ett litet kit till de med.. mascara, kajalpennor och remover till samma pris.. å så hade ja 50:- rabatt.. Så för drygt 400 spänn fick jag runt 10 produkter.

å i förrgår beställde jag från EDM. Yay.. Start to finish powder, foundation, rouge, concealer, kabuki, eyekabuki, eyebrush, Läääängtar!

Å Clinique mascaran älskar jag verkligen, tror den hette High inpact el liknanade, tror det är någon mer som använder den..
    Jag sa ju att jag även gillade Diorshow men jag tar tillbaka det, den torkade übersnabbt och blev klumpig när man applicerade den.. skittrist för det priset!

Na har jag skrivit för en hel månad framöver ;-D

• Linny
    trolltyg skrev 2008-11-27 11:32:15 följande:
    Dagens make www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...Idag fyller lillparveln 1 år så då vill man ju vara extrafin
    Fint Grattis till parveln
    Grynet81 skrev 2008-11-27 12:05:44 följande:
    Hej HejSkriver inte så mycket men läser desto mer. Jag har shopat!Här om dagen blev det att jag slank in på kicks å där fick jag tag på Poore minimizer serum fr Clinique, å eftersom de har erbjudande nu att köp två produkter fr Clinique och få andra miniprodukter på köpet, så det blev mascara oxå. Å då hade de ett litet kit till de med.. mascara, kajalpennor och remover till samma pris.. å så hade ja 50:- rabatt.. Så för drygt 400 spänn fick jag runt 10 produkter. å i förrgår beställde jag från EDM. Yay.. Start to finish powder, foundation, rouge, concealer, kabuki, eyekabuki, eyebrush, Läääängtar!Å Clinique mascaran älskar jag verkligen, tror den hette High inpact el liknanade, tror det är någon mer som använder den.. Jag sa ju att jag även gillade Diorshow men jag tar tillbaka det, den torkade übersnabbt och blev klumpig när man applicerade den.. skittrist för det priset!Na har jag skrivit för en hel månad framöver ;-D
    Eyekabuki? Det hade jag inte hört innan. Kul att du shoppat lite kul grejer!
  • Linny
    Grynet81 skrev 2008-11-27 12:15:06 följande:
    äh, den fugerade inte va? provar annan www.everydayminerals.com/index.php?option=com...
    Ok. Fattar inte riktigt hur de har tänkt sig användningen som så, men det blir säkert toppen. Tror att jag tänker så bara för att tanken med en "vanlig" kabuki ju är att man jobbar in pudret, knackar av och sedan jobbar in i huden med cirklande rörelser. På ögonen jobbar man ju mer preciserat och "buffar" inte in på samma sätt. Men det är säkert inte därför det heter just kabuki, utan bara så jag tänker på en kabuki
  • trollsanna
    Linny skrev 2008-11-26 22:09:28 följande:
    En lättare dagmakeup idag: www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...Grått i kombo med persikofärgat, by the way. Vi pratade ju om grå-kombos häromdagen
    Jättefin!

Fridapida
    Ja det är kul med färg det är synd bara att min kamea tar bort färg med blixten för oftast är alla sminkningar mer intensiva än vad dom ser ut på på bilderna.

Igår hade jag en sminkfri dag eller nästan. Hade bara svart mascara så jag har ingen bild. Blir nog kanske inget smink idag heller. Är ledig och har inte tänkt göra så mycket. Har varit ut på altanen och fixat lite advent. Hängt upp en ljusslinga osv. Blev fint ''rosig'' om kinderna nu när det är kallt här uppe i norr.. . Ska försöka hitta ett rouge som blir så härligt rosigt så det ser fräscht ut.
  • trollsanna

Grynet81
    Åh så kul med shopping. Köpte samma kit för någon veckan sedan :
    http://2.bp.blogspot.com/_9LOt4nd_YwY/SRx9i1yYrvI/AAAAAAAAAPo/hNMAa9grE_A/s1600-h/ink%C3%B6p.jpg

Kanonbra och Cliniques produkter får högt betyg av mig och kajalen hade bra pigment och som sagt var mascaran har jag rekomenderat tidigare så den är min favorit. Har också Diorshow som jag tyckte var superbra i början men Clinique är bättre. Fast diorshow är bra om man vill ha tjocka fransar. Dom har lite olika egenskaper. Men du har gjort kanonbra inköp.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!