• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Nu ligger dagens enkla grön-guldiga mejk i galleriet. Bjussar även på en ansiktsbild för helheten.

• Linny
    LMK skrev 2008-11-25 19:50:07 följande:
    Nu ligger dagens enkla grön-guldiga mejk i galleriet. Bjussar även på en ansiktsbild för helheten.
    Fint Dubloon är fin
  • Luxor

Äntligen får man en stund till att sitta här o läsa. Jag började jobba igår efter min mammaledighet på 14 månader. Är duktigt trött på kvällarna så tyvärr hinner man inte med så mycket med sminkintresset som man skulle vilja. Jag försöker dock kika in en stund varje kväll, svårt att hålla sig borta härifrån.
    Har lagt bloggarna ni nämnt i tråden bland favoriter som jag ska beta mig igenom tänkte jag. Jag är imponerad av er som bloggar och har så fina bilder inlagda!

• LMK

Linny skrev 2008-11-25 19:53:54 följande:

Fint Dubloon är fin
    Tack! Ja Dubloon är helt klart topp 10!
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-25 18:28:52 följande:
    tack snälla ni!Det blev grått och turkost idag. Finns på bloggen.
    Fint
    LMK skrev 2008-11-25 20:41:53 följande:
    Linny skrev 2008-11-25 19:53:54 följande: Tack! Ja Dubloon är helt klart topp 10!
    Ja, den är faktiskt nästan exakt samma färg som Macs Copperized också
    Luxor skrev 2008-11-25 20:31:54 följande:
    Äntligen får man en stund till att sitta här o läsa. Jag började jobba igår efter min mammaledighet på 14 månader. Är duktigt trött på kvällarna så tyvärr hinner man inte med så mycket med sminkintresset som man skulle vilja. Jag försöker dock kika in en stund varje kväll, svårt att hålla sig borta härifrån. Har lagt bloggarna ni nämnt i tråden bland favoriter som jag ska beta mig igenom tänkte jag. Jag är imponerad av er som bloggar och har så fina bilder inlagda!
    Ah, förstår att du är trött! Jag var mammaledig tio månader sist och kommer ihåg att det var en omställning efter den tiden. Denna gång ska jag vara mammaledig i 12 månader så då blir det säkert ännu mer

Också impad av de som bloggar!!
  • nadja83

hej allihopa är det nån som har testat att göra permanenta lösögonfransar nån gång??I såna fall, blev det snyggt o hur länge håller det?

• Helennnna
    nadja83 skrev 2008-11-25 22:08:29 följande:
    hej allihopa är det nån som har testat att göra permanenta lösögonfransar nån gång??I såna fall, blev det snyggt o hur länge håller det?
    Jag har inte följt denna tråd. Jag tänkte fråga en sak bara men såg detta.. jag har en fråga som du kanske kan svara på? Jag har hört att om man sätter på lösögonfransar kan man tappa sina egna till slut? Stämmer det? För annars har jag själv tänk börja andvända sånna, har rätt så korta. :/

Men tillbaka till mig fråga nu då Såhär års då det kan snöa och regna lite då och då så vill man ju ha smink som SITTER. Vad tycker ni är den bästa foundation som DU testat? Min som jag hade är slut och tänkte nu köpa en ny, som passar årstiden lite mer. Inte nån sån där jätte dyr, men 200kr är väl lagom tycker jag.
  • Linny

Laura Mercier mineralfoundation är den bästa jag har testat! Köper man den över nätet kostar den väl sisådär tre hundra..

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-25 16:02:54 följande:
    Jag fick den på typ tre dagar från hqhair.com. Beställde du din där så har du den kanske innan helgen.
    Neee...den var ju slut där!
    5-7 arbetsdagar tror jag det skulle ta. Men före nästa helg borde den ju kommit. Julfest med jobbet nästa lördag!
  • Emeraldy

Hörni, nu är jag igång med mina funderingar igen

Jag har rätt nyligen börjat använda mineralsmink och jag tycker jättemycket om det och det känns verkligen skonsamt för hyn.

Men idag tog jag mig en närmare titt i spegeln. Jag upplever nästan att rynkor och porer syns tydligare när jag använder mineralfoundation än en vanlig flytande foundation. Det kan väl inte vara meningen?

Gör jag nåt fel vid själva appliceringen tror ni?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!