• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trolltyg
    Grynet81 skrev 2008-11-27 12:15:06 följande:
    äh, den fugerade inte va? provar annan www.everydayminerals.com/index.php?option=com...
    Den har jag men använder den sällan men när jag gör det så har jag den till min puderconcealer, då tycker jag den är riktigt bra.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg

Linny och trollsanna: Tack så mycket

Melvin 051219 och Ian 071127
  • LMK

trolltyg skrev 2008-11-27 11:32:15 följande:

Dagens make www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...Idag fyller lillparveln 1 år så då vill man ju vara extrafin
    [/citat]
    Jättesnyggt! Blev snyggt till din hårfärg! Åh grattis till 1-åringen!
    Grynet81 skrev 2008-11-27 12:05:44 följande:
    [citat]
    Hej HejSkriver inte så mycket men läser desto mer. Jag har shopat!Här om dagen blev det att jag slank in på kicks å där fick jag tag på Poore minimizer serum fr Clinique, å eftersom de har erbjudande nu att köp två produkter fr Clinique och få andra miniprodukter på köpet, så det blev mascara oxå. Å då hade de ett litet kit till de med.. mascara, kajalpennor och remover till samma pris.. å så hade ja 50:- rabatt.. Så för drygt 400 spänn fick jag runt 10 produkter. å i förrgår beställde jag från EDM. Yay.. Start to finish powder, foundation, rouge, concealer, kabuki, eyekabuki, eyebrush, Läääängtar!Å Clinique mascaran älskar jag verkligen, tror den hette High inpact el liknanade, tror det är någon mer som använder den.. Jag sa ju att jag även gillade Diorshow men jag tar tillbaka det, den torkade übersnabbt och blev klumpig när man applicerade den.. skittrist för det priset!Na har jag skrivit för en hel månad framöver ;-D
    Kul att höra av dig!
    Åh du köpte Clinique High Impact! Den är helt super! Har den som ett litet prov hemma & det blir definitivt en fullsize när min Diorshow gett upp. Gillar inte heller den så värst nämligen. Tycker oxå den torkar för fort & blir klumpig/smulig. INTE värd 250:- det är en sak som är säker.
  • Phantera

Fridapida > Jag beställde ett "Get started kit" i somras/slutet av sommaren och då hade jag redan en light så jag tänkte testa Medium, i paketet var det en Medium och en Medium Beige.
    Hade jag tagit light så kanske det hade varit light och fairly light...?
    Men man kan ju blanda så det är inga problem.
    Jag bara funderade på skillnaden mellan light och fairly light.

Linny > Jag beställde :
    se.strawberrynet.com/productDetail.aspx
    Ville prova "din" ögon crème. Fast den här hette Rich också.
    Tänkte att i det här setet så är storlekarna lite mindre, så får jag se om jag gillar dem eller ej. Har ingen bra ögonkräm som jag gillar...än. (Har inte provat så många heller...hehe)
    Sen var det några andra spännande produkter, typ alla, i setet som verkar bra -på beskrivningen iaf!

se.strawberrynet.com/productDetail.aspx&goChar=K#DETAIL
    En ansiktsmask att ha på natten...hört att den ska vara bra. Återstår att se om man får ligga "på" ansiktet eller ej...verkar inte vara någon som vet?

Och så en:
    se.strawberrynet.com/productDetail.aspx&goChar=K#DETAIL
    Har fått bäst i test av...vad var det nu...hm...Cosmopolitan? Plus att jag läste om den i Chic, eller om det var aftonbladets bilaga med Sofi Fahrman (eller hur hon nu stavar).
    Verkar smidigt när man inte behöver skölja ur det. Jag "Hinner" aldrig ha inpackningar osv...

Men det blir ju först efter jul jag får prova dem...låååångt kvar!

• Phantera

trolltyg > Jättefint! Du såg glad och fin ut!
    Grattis till den lille -eller stora nu kanske- killen!

• Linny
    Phantera skrev 2008-11-27 13:41:25 följande:
    Fridapida > Jag beställde ett "Get started kit" i somras/slutet av sommaren och då hade jag redan en light så jag tänkte testa Medium, i paketet var det en Medium och en Medium Beige. Hade jag tagit light så kanske det hade varit light och fairly light...?Men man kan ju blanda så det är inga problem.Jag bara funderade på skillnaden mellan light och fairly light.Linny > Jag beställde :se.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdI...#DETAILVille prova "din" ögon crème. Fast den här hette Rich också.Tänkte att i det här setet så är storlekarna lite mindre, så får jag se om jag gillar dem eller ej. Har ingen bra ögonkräm som jag gillar...än. (Har inte provat så många heller...hehe)Sen var det några andra spännande produkter, typ alla, i setet som verkar bra -på beskrivningen iaf! se.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdI...#DETAIL En ansiktsmask att ha på natten...hört att den ska vara bra. Återstår att se om man får ligga "på" ansiktet eller ej...verkar inte vara någon som vet?Och så en:se.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdI...#DETAILHar fått bäst i test av...vad var det nu...hm...Cosmopolitan? Plus att jag läste om den i Chic, eller om det var aftonbladets bilaga med Sofi Fahrman (eller hur hon nu stavar).Verkar smidigt när man inte behöver skölja ur det. Jag "Hinner" aldrig ha inpackningar osv...Men det blir ju först efter jul jag får prova dem...låååångt kvar!
    Har provat den också. Den var ungefär samma, bara lite fetare. Upplever att den kan vara bättre vintertid
  • LMK

Linny skrev 2008-11-27 14:49:02 följande:

Snyggt! Hm, Chocolate Cherries har jag glömt bort i lådan. Kanske dags att "damma av" den igen.

Jag kör på lila idag. Blev riktigt nöjd så jag hoppas att bilderna blev bra oxå...
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-11-27 10:04:14 följande:
    Fridapida skrev 2008-11-26 23:23:24 följande:
    Fast det där är konstigt tycker jag.Jag har ID Medium Beige under vår/sommar när jag är lite mera solbränd. Fick sedan utprovat Light som den bästa efter Medium Beige, då de ligger i samma ton & är den ljusa motsvarigheten till Medium Beige. Fairly Light är för rosa & var inte rätt för mig. Men jag har oxå hört att den har gul underton & bör vara mindre ljus än Light. Jag fattar inte. Hur som, det är helt klart olika på olika personer!
    Ingen aning. Det är svårt... det är därför det är så viktigt att få det utprovat ordentligt.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!