• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Pindus

jag glömde min lilla väskneccesär i skåpet på jobbet (hemma förkyld nu o kurerar inför en op på måndag) o i den låg min pincett. Jättebra ursäkt för att få beställa en rosa tweezerman från jordgubben :)

• LMK

Fridapida skrev 2008-11-26 23:23:24 följande:

Den är lite varmare än light och snäppet mörkare. Jag har gula undertoner. Så "knappt" är en bra översättning.
    Fast det där är konstigt tycker jag.
    Jag har ID Medium Beige under vår/sommar när jag är lite mera solbränd. Fick sedan utprovat Light som den bästa efter Medium Beige, då de ligger i samma ton & är den ljusa motsvarigheten till Medium Beige. Fairly Light är för rosa & var inte rätt för mig. Men jag har oxå hört att den har gul underton & bör vara mindre ljus än Light. Jag fattar inte.
    Hur som, det är helt klart olika på olika personer!
  • LMK

Linny- Snyggt med Aprikost & grått!

Phantera- Snygg shoppinglook!

Måste säga att det är jättekul att fler & fler lägger ut bilder! Det är väldigt inspirerande & lärorikt.

• LMK

Funderar lite på att testa en ny ansiktskräm. Är egentligen jättenöjd med Decléor Nutri-Delice men har under hösten fått som små kvisslor/plitor (ej finnar) på hakan som inte är så roliga direkt. Jag har aldrig haft problem med hyn så detta är helt nytt för mig. Vet ej varför de dykt upp eller hur jag skall bli av med dem.
    Kanske kan en ny kräm hjälpa? Funderar på Dermalogica. Vilken är att rekommendera för en torris med stort fuktbehov?

• Linny
    LMK skrev 2008-11-27 10:14:48 följande:
    Funderar lite på att testa en ny ansiktskräm. Är egentligen jättenöjd med Decléor Nutri-Delice men har under hösten fått som små kvisslor/plitor (ej finnar) på hakan som inte är så roliga direkt. Jag har aldrig haft problem med hyn så detta är helt nytt för mig. Vet ej varför de dykt upp eller hur jag skall bli av med dem.Kanske kan en ny kräm hjälpa? Funderar på Dermalogica. Vilken är att rekommendera för en torris med stort fuktbehov?
    Skin smoothing creme! Jag har Active moist på sommaren, men nu på vintern behöver jag en fetare kräm. Beställde igår en ny Skin smoothing creme
  • LMK

Linny skrev 2008-11-27 10:16:28 följande:

Skin smoothing creme! Jag har Active moist på sommaren, men nu på vintern behöver jag en fetare kräm. Beställde igår en ny Skin smoothing creme
    Ja, den låter bekant! Kanske skall slå till & testa en sån från Jersy Beauty? Är helt förälskad i deras ögonkräm Eye Repair nämligen. Super bra!! Visst finns den på 100 ml tub?
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-27 10:22:13 följande:
    Linny skrev 2008-11-27 10:16:28 följande: Ja, den låter bekant! Kanske skall slå till & testa en sån från Jersy Beauty? Är helt förälskad i deras ögonkräm Eye Repair nämligen. Super bra!! Visst finns den på 100 ml tub?
    Japp, en sådan jag beställer. Ligger på ca 270 spänn och så är det fraktfritt
    Tror den ligger på det dubbla här hemma.. http://www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/skin-smoothing-cream.html
  • LMK

Linny skrev 2008-11-27 10:27:20 följande:

Japp, en sådan jag beställer. Ligger på ca 270 spänn och så är det fraktfritt Tror den ligger på det dubbla här hemma.. www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/ski...
    Det är taget! En sån blir det!! Tack!!
    Känns fånigt att önska sig en i julklapp när det är så otroligt mycket billigare att köpa från JB. Kan inte riktigt se min mamma sitta & nätshoppa på utländska sidor! Det får bli en julklapp till mig själv istället!
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-27 10:34:31 följande:
    Linny skrev 2008-11-27 10:27:20 följande: Det är taget! En sån blir det!! Tack!!Känns fånigt att önska sig en i julklapp när det är så otroligt mycket billigare att köpa från JB. Kan inte riktigt se min mamma sitta & nätshoppa på utländska sidor! Det får bli en julklapp till mig själv istället!
    Precis Jag önskar mig verkligen INGENTING i julklapp. Har försökt komma på nåt och till sist drog jag till med en sådan här. Men insåg sedan att jag behöver den nu så jag köpte en själv. Får jag en också så går den ju åt förr eller senare.
  • LMK

Jo Linny, en sak till.
    Använder du någon speciell nattkräm el. kör du Smooting-krämen även då?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!