• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-11-28 09:37:57 följande:
    Shoppingtokig skrev 2008-11-27 22:32:20 följande:
    GULD! Kör en variant av en sotning med brunt & guld. Det är juligt för mig.
    Ja, jag har ju dock bara hunnit testa sotning en gång..hmm...får se om det går
  • LMK

Linny skrev 2008-11-28 14:09:53 följande:

Dagens sminkning: www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...LMK: Usch, låter inget kul!!!!
    Fredags-Snyggt!

Nej det är verkligen inte kul! Men har jag tur så är det på väg bort tack vare Propyless. Det ser mycket bättre ut nu än för några veckor sedan! *håller tummarna!*
  • Knott

LMK: jag hade heller aldrig haft några besvär alls med min hy innan "utbrottet" förra vintern. Bra att du börjat få bukt med det i alla fall. Som jag skrev, var försiktig med feta crèmer och undvik cortison. Undvik helst helt att använda rengöring, smörj och makeup på det drabbade området en tid och se om det ger sig men om du blir torr och behöver smörja är säkert Propyless ett bra alternativ.

• LMK

Knott skrev 2008-11-28 14:45:56 följande:

LMK: jag hade heller aldrig haft några besvär alls med min hy innan "utbrottet" förra vintern. Bra att du börjat få bukt med det i alla fall. Som jag skrev, var försiktig med feta crèmer och undvik cortison. Undvik helst helt att använda rengöring, smörj och makeup på det drabbade området en tid och se om det ger sig men om du blir torr och behöver smörja är säkert Propyless ett bra alternativ.
    Skumt att det bara kan "ploppa upp" sådär utan besvär innan. Ja jag hoppas verkligen att det håller på att ge sig. Tur att jag inte är en van spacklare utan nöjer mig med lite mineralfoundation. Den kan jag abslout vara utan på nedre delen av ansiktet. Får börja med rengöring på bomullstuss för att undvika att irritera området runt hakan.
    Tack för support!!
  • evenflow

Linny, Shoppingtokig, Phantera, LMK, Trollsanna, Knott: Tack!

Fridapia: jag har nästan alltid Urban D primer under ögonskuggan, ibland MUS High Tech Lighter, blir lite 'vitare' av den. Så jag fäste glittret m den.

Ursäkta sent svar; men jobbat natt och just vaknat...

Nu väntar semester i Thailand! Återkommer om några veckor, med skuggor som passar till en, förhoppningsvis, solbränd hy!

• trolltyg
    Knott skrev 2008-11-28 12:12:09 följande:
    Trolltyg: mycket fräsch och naturlig mejk på din senaste bild. Vad fin du är i håret också!
    Tack vad snällt, jag trivs mer med håret lite åt sidan så där.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg

KNOTT: Snyggt, jag gillar också heritage rouge en av mina höstfavvisar.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Pokergirl

LMK: Sådana besvär får jag när jag använder mineralsmink, lugnade sig direkt jag slutade med mineraler.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!