• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • maddie3

Fridapida- Varifrån beställde du Box of Shadows??? Ska önska en sån av sambon i julklapp tänkte jag Skrattande

• Knott

Phantera: ah, just ja, du bloggar ju också ju *doh* Läskigt med de röda ögonen, hoppas det ger med sig snart! Såg sminkningen med EM-skuggorna, fint! Jag gillar deras pigment, tycker att de har fina och naturliga färger!

• Knott
    Linny skrev 2008-11-28 19:34:43 följande:
    Åh jag hade missat dina sminkningar. Jättefina! Härliga färkombinationer Du är duktig!
    Tack linny
  • Hallonmopeden

Måste tipsa om ett bra över/underlack i samma; YSL. Helt suveränt!!!

• Linny
    trolltyg skrev 2008-11-29 10:49:02 följande:
    Dagens make www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...Mina grannar tycker nog att jag är helt galen för jag stod på våran inglasade veranda i bara mässingen (nästan) för att få bästa ljus för bilderna idag. Men vad gör man inte för konsten
    Fint! Kul för grannarna också
    trollsanna skrev 2008-11-29 10:42:29 följande:
    Oj vad ni hunnit skriva. Ska kika in och läsa senare. Har lagt ut dagens sminkning på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint också!
    Phantera skrev 2008-11-29 20:39:57 följande:
    Se mina snygga röda ögon idag! phantera.blogg.se/2008/november/vad-har-du-gj...
    Stackare!
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2008-11-29 18:49:58 följande:
    Fridapida- Varifrån beställde du Box of Shadows??? Ska önska en sån av sambon i julklapp tänkte jag
    Från hqhair.com

Är nog en perfekt julklapp!
  • trollsanna

Tack så mycket!

Idag har jag köpt en ny skugga med massor av färgpigment. NOUBA #59 som är en röd och brun skugga med glitter. Testade och sminkade mig och det blev väldigt starkt. Syns inte så tydligt på bilden eftersom blixten äter upp så mycket färg. Vet inte om jag kommer våga ha den så ofta men tips på hur jag ska lägga den vore skoj. Så kom med förslag.
    Finns bild på bloggen.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-30 18:13:11 följande:
    Tack så mycket!Idag har jag köpt en ny skugga med massor av färgpigment. NOUBA #59 som är en röd och brun skugga med glitter. Testade och sminkade mig och det blev väldigt starkt. Syns inte så tydligt på bilden eftersom blixten äter upp så mycket färg. Vet inte om jag kommer våga ha den så ofta men tips på hur jag ska lägga den vore skoj. Så kom med förslag. Finns bild på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Åh vilken snygg skugga, snacka om att det drog till i shoppingtarmen. Tycker du sminkade dig snyggt som det var men om du vill variera den lite så vore det snyggt om du gjorde en "klassisk" sotningstekning med den bruna över det rörliga locket och den röda precis ovanför i globlinjen och bara lite uppe mot ögonbrynsbenet och snyggt ihoptonat förstås mellan den bruna och den röda. Och en neautral highlighter utan glitter eller jättemycket skimmer.
    Melvin 051219 och Ian 071127
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!