• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    TigerLinn skrev 2008-11-28 16:07:30 följande:
    japp...hört talas om de eller?
    Hört men inte provat.
  • Linny
    evenflow skrev 2008-11-28 16:28:44 följande:
    Linny, Shoppingtokig, Phantera, LMK, Trollsanna, Knott: Tack!Fridapia: jag har nästan alltid Urban D primer under ögonskuggan, ibland MUS High Tech Lighter, blir lite 'vitare' av den. Så jag fäste glittret m den.Ursäkta sent svar; men jobbat natt och just vaknat...Nu väntar semester i Thailand! Återkommer om några veckor, med skuggor som passar till en, förhoppningsvis, solbränd hy!
    Åh nice med semester!!
  • Linny
    Knott skrev 2008-11-28 12:12:09 följande:
    LMK: älskar din senaste sminkning med lila (081127)!Linny: Peach champagne & Scene var supersnygg; lätt och fräsch.LMK: hur ser kvisslorna ut, och vart sitter de? Jag tänker direkt på Perioral Dermatit som jag fick vid den här tiden förra året...Phantera: jag hittar inga bilder i ditt bildgalleri!?Trolltyg: mycket fräsch och naturlig mejk på din senaste bild. Vad fin du är i håret också!Evenflow: fina sminkningar! Härligt att se lite silver och grått, det ser ut att passa dig bra!Jag testar några av MAC:s Overrich-pigment idag (makeupoholic.blogspot.com/). Blev helt kär i Heritage Rouge - en brunröd historia. Någon som testat dessa? Jag vet inte om jag tycker att de skiljer sig så mkt i formula från de övriga pigmenten...
    Åh jag hade missat dina sminkningar. Jättefina! Härliga färkombinationer Du är duktig!
  • Phantera

Knott > åh! När jag lägger upp bilder gör jag det i min blogg.
    phantera.blogg.se/category/smink.html

Men nu har jag inte hunnit sminka mig på ett tag...
    Nu jobbar jag hela helgen också, så då blir det kanske bara lite concealer, mascara, kajal eller något sånt...
    Jobbar på en industri så det är inte så "viktigt" då...
    Särskillt inte när man ska upp 4.50...hehe...börjar 5.30 och jobbar till 18.00!

Nu ska jag strax sova!
    Natti!
    Trevlig helg!

• Luxor

Finns Urban Decay produkter att köpa i någon butik i Stockholm?

• TigerLinn

aha ok jag fullkomligt älskar märket.. aldirg testat nått bättre... :)

Linny skrev 2008-11-28 19:30:07 följande:
    Hört men inte provat.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!