• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Idag har jag eyeliner! Händer inte ofta!
    Tog pigmentet Vodka (tror jag att det var...)fr. Fyrinnae & blandade med vatten. Den är en mörkt grön med turkost skimmer. Ursnygg! Till det hade jag Golden Sands (PL) på ögonlocket & Umbria (FACE) i globlinjen. Fotade, så bild kommer så småning om...

• Bluelight
    LMK skrev 2008-10-01 15:37:14 följande:
    Idag har jag eyeliner! Händer inte ofta!Tog pigmentet Vodka (tror jag att det var...)fr. Fyrinnae & blandade med vatten. Den är en mörkt grön med turkost skimmer. Ursnygg! Till det hade jag Golden Sands (PL) på ögonlocket & Umbria (FACE) i globlinjen. Fotade, så bild kommer så småning om...
    LMK! Dina sminkningar inspirerar mig otroligt! Jag gillar dig speciellt då du bär MUS Zone. Eller den där "jag gillar grodor" hehehe. Den är också jättesnygg!
  • Bluelight

Igår kväll var jag på Make Up Stores klubbkväll. De visade hur man la den senaste höstmake-upen Whisper. Mycket sotat i svart mörklila och mörkt mossgrön. Jag köpte massor!!

Skuggor:

Dagger (från Whisper kollektionenO - mörlt mossgrön med guldskimmer

Mustard (ska jag använda tillsammans med Dagger!!)

Diana (ljuvt rosa..mmmm romantisk färg, det gillar jag)

Zone - giftig blågröngrå färg som går utmärkt att sudda med

Eclipse - Lysande ärtgrön färg. Kommer att använda denna tilsammans med Zone

Eyedust carat - Kärlek på burk! Utsökt löst guldskimmer. Passar till nästan alla skuggor (?)

Läppstift "Expression" Vinröd färg. Jättesnygg. Precis vad jag ville ha. När jag var liten (typ 11-12 år) köpte jag mig mitt första läppstift på Adelsten (kommer ni i håg den klädkejan??). Den var just varmt vinröd. Har länge velat haft en likadan nyans men har aldrig kunnat hitta. Men på MUS fanns den

• LMK

Bluelight skrev 2008-10-01 15:48:22 följande:

LMK! Dina sminkningar inspirerar mig otroligt! Jag gillar dig speciellt då du bär MUS Zone. Eller den där "jag gillar grodor" hehehe. Den är också jättesnygg!
    Åh tack snälla!!
    Wow, vilka inköp! Har inte så många MUS skuggor- faktiskt men du lyckades pricka in flera av dem: Mustard, Zone & Carat el. har jag 24Carat kanske?? Hur som, de är toppen!! Eclipse blir snygg med Zone. Jag har Green Tea & den är snarlik.
    Nu vill vi se bilder på sminkningar med dessa!
  • Fluffguf
    Bluelight skrev 2008-10-01 15:57:20 följande:
    Wow, vad mycket fint du köpte! Jag äger faktiskt inte en enda ögoskugga från MUS konstigt nog, men jag har ögonen på flera
  • LMK

Fluffguf skrev 2008-10-01 16:27:17 följande:

Wow, vad mycket fint du köpte! Jag äger faktiskt inte en enda ögoskugga från MUS konstigt nog, men jag har ögonen på flera
    Vem har inte det?
    Men jag köper nästan hellre 10 samples än 1 st MUS skugga numer. Farligt det där med småburkar... Min man tycker att det knappast kan finnas fler färger/nyanser att välja bland, då jag redan har alla??!! Oj oj oj, om han bara visste!!
  • Fluffguf
    LMK skrev 2008-10-01 16:36:51 följande:
    Fluffguf skrev 2008-10-01 16:27:17 följande:Vem har inte det? Men jag köper nästan hellre 10 samples än 1 st MUS skugga numer. Farligt det där med småburkar... Min man tycker att det knappast kan finnas fler färger/nyanser att välja bland, då jag redan har alla??!! Oj oj oj, om han bara visste!!
    Samma här, jag har drygt 100 olika ögonskuggor (alla från budgetmärken, jag är för snål ), men det finns massor av fler jag vill ha
  • Bluelight
    LMK skrev 2008-10-01 16:25:21 följande:
    Bluelight skrev 2008-10-01 15:48:22 följande:
    Åh tack snälla!! Wow, vilka inköp! Har inte så många MUS skuggor- faktiskt men du lyckades pricka in flera av dem: Mustard, Zone & Carat el. har jag 24Carat kanske?? Hur som, de är toppen!! Eclipse blir snygg med Zone. Jag har Green Tea & den är snarlik.Nu vill vi se bilder på sminkningar med dessa!
    Självklart kommer det bilder så småningom. Just nu så är jag under "upplärningsfasen" dvs jag provar mig fram med att applicera rätt och hantera penslar. Så fort jag känner mig redo så ska jag lägga upp bilder.

Jag har naturligtvis varit inne på Pure luxe och suktat efter deras samles. Det är så många jag vill ha! Racy, Susan, Obscene, English Ivy Hi ho silver...ååååååh vill ha!!! Men min sambo avrådde mig från att köpa från nätet. Han tyckte det är bättre att skaffa ett extra konto och bara ladda över en liten summa pengar åt gången och köpa med den så behöver jag ju inte överraskas att kontot blir tomt om någon skulle länsa det...ska noh göra så det lät ju smart. Sedan blir det samlesshopping som heter DUGA!!!

Kram på er alla sminktokiga!!
  • Knott
    Bluelight skrev 2008-10-01 17:41:21 följande:
    Självklart kommer det bilder så småningom. Just nu så är jag under "upplärningsfasen" dvs jag provar mig fram med att applicera rätt och hantera penslar. Så fort jag känner mig redo så ska jag lägga upp bilder. Jag har naturligtvis varit inne på Pure luxe och suktat efter deras samles. Det är så många jag vill ha! Racy, Susan, Obscene, English Ivy Hi ho silver...ååååååh vill ha!!! Men min sambo avrådde mig från att köpa från nätet. Han tyckte det är bättre att skaffa ett extra konto och bara ladda över en liten summa pengar åt gången och köpa med den så behöver jag ju inte överraskas att kontot blir tomt om någon skulle länsa det...ska noh göra så det lät ju smart. Sedan blir det samlesshopping som heter DUGA!!!Kram på er alla sminktokiga!!
    Härliga inköp på MUS, de har fantastiskt fina skuggor

Om du är orolig över att handla på nätet kan du registrera dig för ett PayPal-konto som är ett internationellt system för säkra betalningar på internet.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!