• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Tesssi skrev 2008-10-03 14:40:30 följande:
    Tack för tipsen - fortsätt gärna ge mig tips. Det behöver jag.Hmm, funderade själv på make-up i gråskala... Inser att jag måste lära mig att sota i så fall. Jag har svårt för röda läppar, även om det är superfint på alla it-people. Känner mig som en clown. Hur får man röda läppar att se bra ut? Men det skulle ju vara coolt. Blir det en röd klänning kommer den vara uppsydd för mig. Kommer antagligen ha svarta skor till, frågan är om det sen blir gråa handskar och väska. KAn ibland kännas att svart och rött blir för skarpt, beroende på den röda färgen såklart.(Skönt att ni inte morrar om att det är för tidigt att planera nyår. )
    För tidigt? Här ser du en som är i full gång att planera jul!

För att hitta rätt röda måste man tänka på vilken hudton man har. Det bästa är att gå till face eller MUS o få hjälp. Jag tycker också att det är svårt med rött. Har svårt att vänja mig.

Är du osäker så kör hellre en sotning, mycket lättare att bära upp. Du har ju tid att öva. Känner du dig osäker o ändå måste köpa skuggor, varför inte gå till make up store o köpa en sminklektion. Kostar 500 kr o du får produkter för samma summa. Då får du hjälp att lära dig hur man gör OCH skuggor o grejer.

Till en röd klänning håller jag med dig om att svart kan bli lite hårt. Jag skulle faktiskt satsa på krämvit väska. Måste du ha handskar? Det är ju minst lika snyggt att ha snygga naglar istället. Handskar är billigare, men en nagelförlängning precis innan är inte fy skam. Jag skulle hellre satsa på ett snyggt armband är handskar. Men smaken är som baken.

(när f*n ska jag få gå på bal???)
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-10-03 10:38:41 följande:
    Knottfint.Har lagt upp dagens sminkning. Blev guldig sminkning idag. Vad tycker ni ska jag också fixa mig en sminkblogg? (ska å jobba nu så jag kikar in här senare)
    Så klart du ska starta blogg. Säger jag som typ tröttnat... haha Men det är kul ett tag.
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-10-03 13:51:11 följande:
    Vad kul!! Till en röd klänning skulle köra ett av följande två alternativ: antingen en klassisk sotning i gråskalor, till exempel två grå nyanser eller en mörkgrå och en svart. Till det en sammetslen hy, förmodligen utan rouge, och på läpparna ett nude-stift. Ett annat alternativ är en nätt och ljus ögonmake med enbart en champagnefärgad ögonskugga men ett eyelinerstreck med vinge, ganska rejält med mascara och sedan riktigt riktigt röda läppar.
    Vad kul, precis de två alternativen skulle jag föreslå

Jag trodde själv aldrig att jag skulle ha läppstift, men så fick jag ett infall och var bara tvungen att köpa ett riktigt rött Jag gick till FACE och fick hjälp att välja färg, de hade minst 50 röda nyanser och jag har inte sån koll själv, men jag blev sjukt nöjd! Okej, jag använder läppstiftet sällan, men det är en sån grej som man känner att man bör äga
  • Tesssi
    Fridapida skrev 2008-10-03 16:27:05 följande:
    För tidigt? Här ser du en som är i full gång att planera jul! För att hitta rätt röda måste man tänka på vilken hudton man har. Det bästa är att gå till face eller MUS o få hjälp. Jag tycker också att det är svårt med rött. Har svårt att vänja mig.Är du osäker så kör hellre en sotning, mycket lättare att bära upp. Du har ju tid att öva. Känner du dig osäker o ändå måste köpa skuggor, varför inte gå till make up store o köpa en sminklektion. Kostar 500 kr o du får produkter för samma summa. Då får du hjälp att lära dig hur man gör OCH skuggor o grejer. Till en röd klänning håller jag med dig om att svart kan bli lite hårt. Jag skulle faktiskt satsa på krämvit väska. Måste du ha handskar? Det är ju minst lika snyggt att ha snygga naglar istället. Handskar är billigare, men en nagelförlängning precis innan är inte fy skam. Jag skulle hellre satsa på ett snyggt armband är handskar. Men smaken är som baken. (när f*n ska jag få gå på bal???)
    Handskar är nog inte ett måste... Kanske ska kika på ett snyggt armband istället. Är ju bara i planeringsstadiet så jag har lång tid på mig att ändra mening. cremevit väska o svarta skor??

Åh, nagelförlängning vore nåt - jag som aldrig har långa naglar. Det skulle verkligen kännas glamoröst.

Dags att springa iväg, ska på after work som kommer bli ett stort party.

Kvällen går i lila o svart/grått. Använde MUS vampire som jag verkligen gillar!

Got to go!!
    Tack för alla tips!
  • Perry the Platypus

Jag har en fråga: Jag beställde från Everyday Minerals i våras och åkte på en postavgift + moms på sammanlagt 135 spänn. Har det nånsin hänt någon av er som beställt smink från USA, eller hade jag extrem otur??

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Lejån
    Perry the Platypus skrev 2008-10-03 18:50:36 följande:
    Jag har en fråga: Jag beställde från Everyday Minerals i våras och åkte på en postavgift + moms på sammanlagt 135 spänn. Har det nånsin hänt någon av er som beställt smink från USA, eller hade jag extrem otur??
    Har beställt rätt många gånger från EMD men har klarat mig hittills. Kanske för att jag inte beställt så stora paket?
  • Perry the Platypus
    Lejån skrev 2008-10-03 18:58:00 följande:
    Har beställt rätt många gånger från EMD men har klarat mig hittills. Kanske för att jag inte beställt så stora paket?
    Ja, har det med priset att göra? Jag beställde för typ 350 spänn; kan det vara så att posten/tullen slår klorna i paket som kostat lite mer??
    (¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Fluffguf
    Perry the Platypus skrev 2008-10-03 18:50:36 följande:
    Jag har råkat ut för det några gånger, det är surt men vad ska man göra
  • roxana85

vilken mascara använder ni???
    jag har ganska tunna ögonfransar och vill ha fylligare... jag ahr provat loreal och tycker att den är okey...men isadora tycker ja inte alls om och maxfactor torkas ut jätte snabbt...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!