• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • roxana85

jag är en tjej som älskar smink och skönhet och allt om handlarom hy och nagar o hår..
    jag har fet hy men på vissa ställe har ja lite torr och det flanar och ser oren ut.. jag har provat allt som finns i värden och hittat min hudprodukt.. ni kanske inte tror på mig men det är VISIBLY CLEAR från netrogena.... ville bara att ni som har som mitt problem prova den.. och scrubba alltid ansiktet i duschen...

• Knott

Phantera: tack!

Pokergirl: härligt, då är det säkert helt rätt för din hy!

Dagens mejk i turkos toner är upplagd: makeupoholic.blogspot.com/2008/10/turkos-fredag.html Jag har använt The Body Shop Sea Green tillsammans med Symphony och Chiffon från FACE. Har ni testat The Body Shops skuggor på länge? Jag är mkt positivt överraskad, de är fantastiskt krämiga och lättjobbade och med väldigt mycket pigment. Rekommenderas att kika på om ni har vägarna förbi TBS.

• trollsanna

Knott
    fint.

Har lagt upp dagens sminkning. Blev guldig sminkning idag.
    Vad tycker ni ska jag också fixa mig en sminkblogg?
    (ska å jobba nu så jag kikar in här senare)

• LMK

Knott & Trollsanna: Snyggt!!

Själv har jag idag "bara" MAC Sweet Sienna & Your Ladyship. Fäste de på FACE Dignity för att få fram skimmret bättre. Tror de två pigmenten ihop hör till mina favvosar från MAC.

FREDAG!!

• Tesssi

En fråga till er sminkkunniga:

Jag har fått en inbjudan till en nyårsbal. Jag funderar på att ha röd klänning. Vilken färg är snyggast att make-up:en går i då?

*funderar vidare*

• Knott
    Tesssi skrev 2008-10-03 13:19:37 följande:
    En fråga till er sminkkunniga: Jag har fått en inbjudan till en nyårsbal. Jag funderar på att ha röd klänning. Vilken färg är snyggast att make-up:en går i då?*funderar vidare*
    Vad kul!! Till en röd klänning skulle köra ett av följande två alternativ: antingen en klassisk sotning i gråskalor, till exempel två grå nyanser eller en mörkgrå och en svart. Till det en sammetslen hy, förmodligen utan rouge, och på läpparna ett nude-stift. Ett annat alternativ är en nätt och ljus ögonmake med enbart en champagnefärgad ögonskugga men ett eyelinerstreck med vinge, ganska rejält med mascara och sedan riktigt riktigt röda läppar.
  • LMK

Tesssi skrev 2008-10-03 13:19:37 följande:

En fråga till er sminkkunniga: Jag har fått en inbjudan till en nyårsbal. Jag funderar på att ha röd klänning. Vilken färg är snyggast att make-up:en går i då?*funderar vidare*
    Åh, Nyårs bal... *drömmer* Hittade lite bilder åt dig!
    Gillar själv Katherine Heigl & Heidi Klum, de lyckas alltid få till en snygg mejk!! Hoppas länkarna funkar...
    www.marieclaire.co.uk/imageBank/cache/k/Katherine-Heigl-LP_e_b531446b815d841fa57ff7ac29559923.jpg
    img2.timeinc.net/people/i/2008/specials/oscars08/couples/heidi_klum.jpg
    z.about.com/d/womenshair/1/7/J/0/-/-/HeidiKlum.jpg
  • Tesssi

Tack för tipsen - fortsätt gärna ge mig tips. Det behöver jag.

Hmm, funderade själv på make-up i gråskala... Inser att jag måste lära mig att sota i så fall.

Jag har svårt för röda läppar, även om det är superfint på alla it-people. Känner mig som en clown. Hur får man röda läppar att se bra ut? Men det skulle ju vara coolt.

Blir det en röd klänning kommer den vara uppsydd för mig. Kommer antagligen ha svarta skor till, frågan är om det sen blir gråa handskar och väska. KAn ibland kännas att svart och rött blir för skarpt, beroende på den röda färgen såklart.

(Skönt att ni inte morrar om att det är för tidigt att planera nyår. )

• Knott

Sotade ögon är inte så svårt men kräver lite övning. Det vanligaste är nog att man inte vågar ösa på tillräckligt med det mörka (det gör inte riktigt jag heller).

Det där med röda läppar är ju väldigt individuellt, jag använder själv väldigt sällan rött läppstift men om jag gör det är det i kombination med en nättare ögonmakeup för att inte se ut som en dragqueen Det finns säkert nån röd nyans som klär dig bra. Jag tycker ofta att det är finare med ett lite mattare rött stift, det blir mer elegant. När du lägger foundation, lägg den även på läpparna för att få ett jämnt underlag. Jag lägger på läppstiftet direkt ur hylsan, biter av mot papper ordentligt, pudrar över, lägger på ett lager läppstift igen och biter av lite lätt en gång till.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!